PDA

View Full Version : Marshall JMP?



Jay75
1 oktober 2008, 22:19
Ik heb momenteel een JCM 800 4010, dat is een combo die precies doet wat ik wil, maar voor mijn vriendin die ook in de band zit, zoek ik er ook een. Ze heeft nu nog een valvestate, maarja, das niks.

Nu kom ik deze amp tegen:

http://link.marktplaats.nl/192524391

Ik hoor altijd alleen maar goede dingen over JMP, is die in de link ook goed?
Want bij de JCM zijn er ook zoveel verschillende, tot ik eindelijk die 4010 had gevonden had ik er al een stel geprobeerd die het net niet waren!

Sound die ik moet hebben: Oude Hardrock a-la OUDE Ac/DC etc ge kent t wel.

Kopen? En is de prijs ok?

Chris Winsemius
1 oktober 2008, 22:22
4010 aan je vriendin geven en deze amp zelf nemen ;)

Ampje ziet er origineel uit (kan qua elko's wel nadelig zijn), toffe speakers en idd. zeer ok voor AC/DC achtige dingen en meer.

Jay75
1 oktober 2008, 22:30
Ja dat was de bedoeling inderdaad, zij op mijn 4010 en ik op de JMP!

Zitten we elkaar dan niet "in de weg" qua sound?
Ik denk het niet hoor, ik speel meestal op mn ES en zei op haar Epi SG.

Jay75
1 oktober 2008, 22:30
Owja, redelijke prijs?

Chris Winsemius
1 oktober 2008, 22:32
Ja dat was de bedoeling inderdaad, zij op mijn 4010 en ik op de JMP!

Zitten we elkaar dan niet "in de weg" qua sound?
Ik denk het niet hoor, ik speel meestal op mn ES en zei op haar Epi SG.

Je zou elkaar in de weg kunnen zitten maar als je allebei andere fret-posities/etc. gebruikt moet het zeker gaan.

the sure thing
1 oktober 2008, 23:07
Prima combo voor een prima prijs! EUR 750 neerlappen en ophalen die handel!

Jay75
1 oktober 2008, 23:14
ja gaan we doen!
COOL

Agent_Smith
2 oktober 2008, 12:25
Ja ziet er idd origineel uit. Ik heb precies dezelfe hier staan uit '79. Ik vind ze echt supertof :) Echt classicrock!

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 12:40
Lijkt me een gave amp! Niks mis mee, ziet er origineel uit (doorverkoopwaarde wil ook wat) en heeft wellicht alleen een capjob nodig. (nieuwe elco's , 70-90 eur?)

Lexvandoef
2 oktober 2008, 12:59
Ik heb ook zo'n JMP combo, superfijn ding! Beetje eenzijdig, blijft een typische classic/rock/blues amp, maar wel supergoed in wattie kan!

PieterFX
2 oktober 2008, 14:30
He, cool. ik heb precies dezelfde JMP, en ook een JCM 800 4010. Precies de twee die je noemt. ik vind de JMP fijner/beter: wat dikker geluid, fijnere speakers, minder korrelig/scheurderiger, meer AC/DC. Heb de mijn voor iets minder gekocht by the way.

Jay75
2 oktober 2008, 14:58
Ik heb ook zo'n JMP combo, superfijn ding! Beetje eenzijdig, blijft een typische classic/rock/blues amp, maar wel supergoed in wattie kan!

Ja die sound zoek ik dus ook, als ik m koop dan laat ik het wel weten!

Groeten Jeroen

Jay75
2 oktober 2008, 14:59
Lijkt me een gave amp! Niks mis mee, ziet er origineel uit (doorverkoopwaarde wil ook wat) en heeft wellicht alleen een capjob nodig. (nieuwe elco's , 70-90 eur?)


Wat is dat, ik heb echt geen verstand van de technische kant.

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 15:04
Dat zijn die blauwe bekervormige, rechtopstaande onderdelen die je op de foto naast buizen/trafo's e.d. ziet zitten. Meestal zijn dit nog de originele "daly's".

Gemiddeld gaan ze tot 30 jaar mee, soms iets langer maar je wilt niet het risico lopen dat er een de geest geeft terwijl je op de amp speelt. Ik heb in 2006 mijn elco's uit mijn 2203 head laten vervangen, just in case. Gezien die je op het oog hebt en zijn leeftijd, vraag eens na of het nog de originele zijn. (denk het wel)
Soms kunnen ze langer mee hoor en klinken ze nog prima.

Jay75
5 januari 2010, 17:29
Beetje oud topic, maar uiteindelijk was het die JMP toen niet geworden. Weet niet meer waarom, volgens mij was ķe verkocht.

Ik kan nu een JMP combo leadII 50 watt overnemen van iemand, donderdag ga ik hiervoor kijken.

Ik ben benieuwd, want we hebben nu beiden die JCM800 4010 en soms hoor ik mezelf niet spelen als zij ook gitaar speelt. Hopelijk is dat probleem dan ook meteen opgelost....dus die 4010 ga ik verkopen.

Jay75
8 januari 2010, 00:17
Ja ik heb 'm eindelijk :)

Een JMP!!

Klinkt echt te gek, heerlijk!!

Iemand nog interesse in een JCM800 :) 500 eurootjes!!

humbucker
8 januari 2010, 09:39
Gefeliciteerd!!

Is ie beter geschikt als die JCM800 voor de muziek die jullie maken? Of klinkt het gewoon anders?

Jay75
8 januari 2010, 11:09
Die JCM800 is ook perfect ervoor hoor, vind dat zeker voor het geld ook echt een te gekke versterker en ook qua formaat issie perfect....maar omdat we er 2 gebruikten zat/zit de sound teveel in elkaar verweven zeg maar, je hoorde niet echt definitie.

Ik heb 'm gisteren pas gekocht dus ik weet eigenlijk niet hoe het nu gaat worden met die JMP in het totaalgeluid, ik verwacht dat ik er nu iets strakker doorheen kom, en ik speel nu ook op mijn SG Special met P90's en mijn Gretsch met tvjones, dus niet meer 2 humbucker SG's. Moet ook gaan uitmaken. En een amp zetten we nu iets cleaner.