PDA

View Full Version : 1962 strat wiring vraagje



Brent Ray Vaughan
1 oktober 2008, 20:17
Ik ben momenteel een stratje aan het ineenzetten, gebaseerd op een 1962 Fender Stratocaster. Vandaag aangekomen bij het solderen, niet mijn favoriete én sterkste onderdeel.

Ik heb van de Fender site dit (http://www.fender.com/support/diagrams/pdf_temp1/stratocaster/0100100B/SD0100100BPg2.pdf) mooie wiring diagrammetje geprint en deze leken me perfect. Tot ik de gitaar aansloot. Een en al brom. Alles nog eens goed nagekeken, maar heb het volledig gedaan volgens het schema.

Na wat verder gezocht te hebben op internet, zag ik dat het draadje van de tremolo claw naar de switchcraft input gaat. Iemand een idee hoe dat juist zit. En iemand een beter schema misschien voor een 1962 strat"achtige" met 3 way switch?

Dankuwel!

Mr.Fingers
1 oktober 2008, 20:18
gewoon vastsolderen op die klauw, dat is de "aarde", die via de snaren, en je arm naar de grond gaat.

RoelTM
1 oktober 2008, 20:19
wat is er mis met dat draadje dan? dat is toch gewoon de aarde draad? als je die nog niet hebt moet je die ff aansluiten, misschien verhelpt dat de brom (???)

Edit: net te laat :satisfie:

Brent Ray Vaughan
1 oktober 2008, 21:26
De aarde van de tremolo claw gaat niet naar de potmeter, maar richting de input. Dat zie je op foto's van vintage gitaren. Maar hoe die aansluiting aan de input precies is, wil ik graag weten.

Mr.Fingers
1 oktober 2008, 21:30
die aarde is dezelfde als de aarde van de potmeters... Je moet die draad verbinden met het "ringetje" van de input, dus niet het "lipje"

Brent Ray Vaughan
1 oktober 2008, 21:32
merci mr fingers