PDA

View Full Version : Probleem met valvestate 8240



Yanniick
1 oktober 2008, 18:21
Hey mensen,

ik heb een ontzettend irritant probleem met mijn versterker, als ik te hard aansla maakt niet uit clean of distorted maakt ook niet uit hoe hard m'n versterker staat, hij maakt dan een ontzettend vervelend krassend geluid. Het is ook als ik via usb bijvoorbeeld een drum via m'n versterker afspeel. Bij de snare maakt die ook dat irritante geluid. Ik heb een vermoeden dat het aan de knop "gain" ligt helemaal links op de versterker bij clean channel. Aangezien als ik daar aan draai hij ook veel krast. Weet iemand mischien hoe dit probleem verholpen kan worden?

Bij voorbaat dank!

Groet,

Yannick

Ps: Als deze versterker niet vintage is, graag verplaatst deze naar moderne versterkers.

Mr.Bluesbreaker
1 oktober 2008, 19:00
Hij is in ieder geval niet voor 1983 gebouwd, dus wat dat betreft een 'moderne' versterker.

Ik had in de goede oude tijd ook zo'n 8240. Leuk ding, maar de potmeters in die serie zijn waardeloos. Gelukkig kost dat bijna niks om te (laten) vervangen. Tijdelijk kun je het gekraak verhelpen met contactspray, maar uiteindelijk komt het dan terug en kun je beter een nieuwe potmeter installeren.

Yanniick
1 oktober 2008, 22:16
Hey! Super bedankt voor de reactie :). En bedankt voor het verplaatsten naar het goede subforum.

Weet jij ook mischien of het mogelijk is deze te laten vervangen / en waar, en of eventueel zelf vervangen, en wat dat ongeveer gaat kosten?

Groet,

Yannick

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 11:48
Bij elke technische dienst van een goede muziekzaak moet dit kunnen.
Waar woon je? Als je zelf niet veel ervaring hebt met de techniek van versterkers, kun je het beter laten doen. .

Een potmeter an sich kost je 2,95, als je het laat doen hangt het een beetje af van hoe lang iemand er mee bezig is. Zeg dat het 20 minuten kost voor 1 potmeter, 50 euro arbeidsloon/3+2,95= euro of 20?

Edit: aha Utrecht zie ik staan, das de bewoonde wereld voor mij:D Even googlen op ampech ofzo.

Yanniick
3 oktober 2008, 13:54
Mr bluesbreaker, harstikke bedankt voor je hulp :).. Afgezien het feit dat ik met 'ampech' weet ik nu ongeveer wat ik moet weten :)! Nogmaals bedankt!