PDA

View Full Version : Versterker 200-250 euro



r0cker666
1 oktober 2008, 16:51
Hallo:)
Na de aankoop van de Epiphone sg emg prophecy,wil ik nu ook een andere versterker , maar ik heb max 250 euro te besteden.
Ik speel nu meer de richting van AC/DC en Led zeppelin etc.
Heeft iemand goede suggesties,het mag ook 2e hands zijn =D
Bedankt

Thomas V :soul:

Nielsje
1 oktober 2008, 16:55
Hallo:)
Na de aankoop van de Epiphone sg emg prophecy,wil ik nu ook een andere versterker , maar ik heb max 250 euro te besteden.
Ik speel nu meer de richting van AC/DC en Led zeppelin etc.
Heeft iemand goede suggesties,het mag ook 2e hands zijn =D
Bedankt

Thomas V :soul:

Kijk naar een Vox AD 15vt of 30vt. Veel verder kom je niet met je budget. Ik raad je aan om verder te sparen tot je iets van 5~600 euro hebt, dan pas kan je wat leuks kopen. Als je nu iets gaat kopen van 250 euro, dan blijf je in het 'beginnersversterkers' segment hangen.

Wiellem
1 oktober 2008, 16:56
Cube 60 tweedehands moet wel lukken, kun je goed in meedraaien met de band. Maar is geen buizen.

Mr.Fingers
1 oktober 2008, 16:59
Cube 60 tweedehands moet wel lukken, kun je goed in meedraaien met de band. Maar is geen buizen.

+1

Realeigo
1 oktober 2008, 16:59
Als het alleen in het gebied AC/DC, LEd zeppelin, Aerosmith enzo hoeft te zitten zou ik een Epiphone valve junior kopen en die laten modden door mij!

Ik ben zelf ook net klaar met het modden van mn valve junior en ik krijg er instant AC/DC vibes van.

Fuhgawz
1 oktober 2008, 17:06
Misschien even handig om te weten of je binnen nu en korte tijd in een band wil spelen of dat het gewoon voor thuis is?

Jan Buurman
2 oktober 2008, 14:34
Als het alleen in het gebied AC/DC, LEd zeppelin, Aerosmith enzo hoeft te zitten zou ik een Epiphone valve junior kopen en die laten modden door mij!

Ik ben zelf ook net klaar met het modden van mn valve junior en ik krijg er instant AC/DC vibes van.

Ik heb de VJH ook en ik heb hem in het begin aan een 4x12 gehangen met 2x V30's en 2x ClassicLeads. Ongemod klonk hij al zeer vet en er is redelijk tot goed mee te repeteren. Ietwat donker gevoiced maar met een OCDtje o.i.d. prima te doen. Sinds kort staat de VJH thuis met het VJ cabje eronder. Voor thuis is hij snel te hard maar met wat pedaaltjes toch wel lekker bruikbaar. Wat mij opvalt is dat met het originele cabje eronder je veel van het donkere kwijt bent. Ik vind hem nu zelfs vrij helder. Dit komt natuurlijk ook door de Seymour Duncan JB die ik gebruik én dat de speaker nog lang niet ingespeeld is maar toch...
Welke mods heb je toegepast Realeigo?

@topicstarter: Een Epiphone Valve Junior Head + Cab zul je zeker geen spijt van krijgen. Prima set voor weinig geld. Zeker met extra pedaaltje zoals overdrive of booster kun je er te gek op rocken!!!!

Realeigo
2 oktober 2008, 15:12
Welke mods heb je toegepast Realeigo?



Zon beetje de standaard dingetjes, meer gain, grid resistor toevoegen, B+ verlagen en de trafo vervangen door n hammond ESE.

blindfaith85
2 oktober 2008, 16:13
Probeer de hugh en kettner Blue line eens, solid state maar erg lekkere warme sound mooi cruschy, en neem dan de R met veren galm, je hebt ook dfx maar die vond ik ruk(de effecten dan)

pannekoek
2 oktober 2008, 18:10
Hallo:)
Na de aankoop van de Epiphone sg emg prophecy,wil ik nu ook een andere versterker , maar ik heb max 250 euro te besteden.
Ik speel nu meer de richting van AC/DC en Led zeppelin etc.
Heeft iemand goede suggesties,het mag ook 2e hands zijn =D
Bedankt

Thomas V :soul:

roland cube 30x, line 6 spider III, vox ad30

ColourofFire
2 oktober 2008, 18:14
Ik zou zeggen: doorsparen/lenen van je ouders en beloven dat je een baantje neemt. 250 is net zo'n zuur budget.

pannekoek
2 oktober 2008, 18:33
Ik zou zeggen: doorsparen/lenen van je ouders en beloven dat je een baantje neemt. 250 is net zo'n zuur budget.


met 250 kan jemakkelijk een roland cube bijvoorbeeld kopen, dat zijn hele leuke versterkers die ontzettend goed klinken, goedkoop hoeft geen miskoop te zijn hoor.

ik weet zeker dat de topic starter met een cube 30, line 6 30 of vox ad30 een heel eind komt!

MatthiasDR
2 oktober 2008, 18:42
harley benton ga15, is lampen 15 watt, dus egt wel luid genoeg. En met mss later op een goeie cab aansluiten, en dan krijg je egt wel strakke sounds eruit!
:hippie:

Misery Signals
2 oktober 2008, 19:05
Ik heb altijd voor zo'n prijs een Peavey Bandit of een H&K Vortex combo wel lekker gevonden. Geen fx maar wel lekkerder basisgeluid als een lamploze Marshall bij voorbeeld naar mijn smaak.
Harley Benton lampencombootjes ben ik op teruggekomen, hun Epi zusjes vind ik beter klinken, maar wel duurder natuurlijk...

MS

thomas k
2 oktober 2008, 19:49
misschien met geluk tweedehand pevey valveking 112, die ding kosten bij thomann nog maar 399 http://www.thomann.de/nl/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm

doorsparen naar dat bedrag loont ook, maar 2e hands is 250 misschien tedoen.

Onmeunig Hans
2 oktober 2008, 20:10
Voor die 250 euro loten kopen en wachten tot je de hoofdprijs wint


edit - ga voor de cube 30/60

Swampash
2 oktober 2008, 20:11
De allernieuwste Vox VT series zien er erg cool uit. 22 amp modellen en je kan 8 presets maken. Misschien is dit een idee...?

http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/