PDA

View Full Version : Alternatief WH-10



Maarten16
1 oktober 2008, 12:41
Een tijdje geleden was ik een topic begonnen over: Ibanez WH-10 of .....

maar een WH-10 2de hands komt niet vaak voor zo op internet of je moet er echt ruim 200 euro voor betalen. Nu ben ik nog steeds op zoek naar een wah-wah pedaal alleen dan een alternatief voor de WH-10.

Nu begrijp ik dat de WH-10 een karakteristiek geluid heeft maar welke andere wah-wah raden jullie mij aan. Ben trouwens op zoek naar dat geluid van Get on Top van de RHCP. (helemaal hetzelfde geluid is onmogelijk begrijp ik)

Nu komen een Crybaby, of een JH-1 wel vaak voor op internet maar is dat wat? En ik heb nog wat van Vox gezien maar daar zou je een modificatie voor een adaptor moeten laten maken als je dat wilt?

Ik begrijp dat je het met uitproberen er echt achter komt of het wat is maar ik wil er een 2de hands kopen dus ik ga maar af op jullie ervaringen hierover.

Alvast bedankt voor de reactie's

Mitch
1 oktober 2008, 12:45
Misschien heel persoonlijk, maar als ik het één ding wel waard vind om meer geld aan uit te geven is het wel een wah pedaal. Zeker als je een iets epcifiekere sond zoekt als die van de WH10 dan ga je, ben ik bang, toch vooral teleurgesteld zijn door de standaard crybaby, JH etc.
Van alle wahs die ik wel eens gehad heb is denk ik de BYOC wah de meest geschikte voor de Get on Top sound. De Teese RMC3 ook, maar ik denk dat je die te duur vindt, ook tweedehands. Maar goed, da's wel de absolute top en de instelbaarheid maakt het ook echt mogelijk om de sound te vinden die je zoekt.

Thijssie
1 oktober 2008, 22:10
Hoi Maarten,

Ik heb een WH10 en dat ding is al zo vaak kapot gegaan (en net zo vaak weer gemaakt), dat ik er eigenlijk niet meer op speel omdat ik bang ben dat hij een keer onherstelbaar kapot gaat.

Voor het "veldwerk" heb ik inmiddels een RMC2 en daar kan ik inmiddels mijn ding wel mee doen. Maar die WH10 heeft zo'n specifiek geluid en feel, dat als er een alternatief voor was, ik hem onmiddellijk (ongeacht de prijs) aan zou schaffen.

Dus als je echt een WH10 wilt, zit er denk ik niets anders op om ook echt een WH10 aan te schaffen.

Ik blijf het idioot vinden dat Ibanez met al zijn reissues, niet ook de wh10 opnieuw uitbrengt (en dan het liefst in een ander kastje)

Sinner
1 oktober 2008, 22:43
En wat dacht je van bij Ibanez blijven?

Ik heb zelf een Ibanez Weeping Demon (en een crybaby BTW) en daar ben ik heel tevreden over. Een stuk steviger dan de WH-10 -zeg maar niet kapot te krijgen) en belangrijker, een goede sound, die je helemaal aan je eigen smaak kunt aanpassen (volume, Q, etc) en ze zijn 2e hands niet duur :cooler:

edit: je kunt zelfs de 'feel' aanpassen doordat je de weerstand van het pedaal helemaal kunt tweaken

dml
2 oktober 2008, 09:30
Tsjek mijn sig.

Maarten16
11 oktober 2008, 16:26
Het is alweer van een topic van een tijdje terug maar ik heb een Ibanez WH10 kunnen overkopen van iemand.

Nu ben ik ook aan het kijken voor een voeding voor mijn pedaaltjes maar op hoeveel volt werkt een WH10?

Ik ben van plan een powerall te kopen met van die door verbindt kabeltjes zodat je via 1 adaptor meerdere effecten kan voorzien van stroom maar is dit ook te gebruiken voor mijn WH10?

Ik heb op dit moment nog geen geld voor van die duurdere stroomvoorzieningen.

Dirk_Hendrik
11 oktober 2008, 18:51
Negen volt center negative. Zeg maar de standaard waar de meeste normale effecten mee werken.


Gefeli trouwens!

Maarten16
11 oktober 2008, 19:38
Negen volt center negative. Zeg maar de standaard waar de meeste normale effecten mee werken.


Gefeli trouwens!

Ja dankje hoop dat hij er volgende week is, maar wat ik begrijp zou dus gewoon met een powerall/one-spot moeten werken?

Dirk_Hendrik
11 oktober 2008, 21:26
zeer zeker.

M.COM
11 oktober 2008, 21:37
Succes ermee! De Get On Top-sound was ook mijn doel toen ik m'n WH-10 kocht. Dat geluid blijft voor mij de ultieme wah-sound. Maar ja, ieder zijn smaak natuurlijk.

De mijne is onlangs kapot gegaan. Was er niet overdreven hard op aan het duwen maar met die plastieken behuizing weet je dus nooit ... Het is iets waar je rekening mee moet houden :)