PDA

View Full Version : randall vs peavey



dennis_rhcp
1 oktober 2008, 09:49
hallo allemaal,

na 1,5 jaar ploegen heb ik eindelijk genoeg geld voor een fatsoenlijke versterker. ik speel metal dus ik zoek een hi gain versterker
mijn budget is 500 euro, ik speel op een ibanez gio. ik heb veel op de zoek functie gezocht en heb hier goede verhalen van gehoor. ik ben toen naar de winkel gegaan maar ik vond de gain niet geheel mooi.

nu kwam ik op deze twee uit:
peavey valveking 212
+ buizen
+ 212
+ 100 watt
- geen mooie gain kanaal
- oogt lelijk
- zwaar

randall rg75 g3
+ mooie gain
+ veel mogelijk heden
+ incl veelzijdige footswitch
+ licht (relatief)
+ goedkoper
- aleen voorversterkerbuis
- slechts 1*12
- 75 watt

ik weet dat het beste is om gewoon te testen en dan op je oren te vertrouwen. maar ik vertrouw mijn oren niet echt, want ik had een jaar bijna geleden een spider gekocht, omdat ik die toen goed vond klinken. nu ben ik heel blij dat ik die niet had genomen. wie weet vind ik de randall over een jaar weer zonde of zoiets.

hebben jullie nog tips of aanraders

mvg dennis spee

TimmU
1 oktober 2008, 09:52
Valveking ga je plezier van hebben, van die randall ga je spijt hebben.

Jimwoud
1 oktober 2008, 10:32
Waarvoor wil je je combo gebruiken? Op het podium, voor thuis, oefenruimte? Voor oefenen en optreden is een 2x12 wel lekker. En een losse top is ook wel handiger, vind ik. Bij veel zaaltjes staan vaak wel cabs. dan hoef je niet met je combo te sjouwen en hoef je alleen je top mee te nemen.

Als je bij een combo wilt blijven, kijk ook naar een 2de hands Engl Thunder en Screamer. Randall heeft trouwens ook een 1x12 buizen combo, de RG50T.

LPplayer
1 oktober 2008, 12:28
Randall G3 75 is prima versterker hoor.\
Heel veelzijdig
Gebruik en vertrouw gewoon je oren :)

http://www.myspace.com/simonsays2real


Waarvoor wil je je combo gebruiken? Op het podium, voor thuis, oefenruimte? Voor oefenen en optreden is een 2x12 wel lekker. En een losse top is ook wel handiger, vind ik. Bij veel zaaltjes staan vaak wel cabs. dan hoef je niet met je combo te sjouwen en hoef je alleen je top mee te nemen.

Als je bij een combo wilt blijven, kijk ook naar een 2de hands Engl Thunder en Screamer. Randall heeft trouwens ook een 1x12 buizen combo, de RG50T.

TimmU
1 oktober 2008, 12:31
Als je wat beters kan kopen ,dan doe je dat toch ?Fijn dat die randall ook prima is , maar er is nog wel iets beters te krijgen. zeker op de 2dehands markt.

dennis_rhcp
1 oktober 2008, 17:10
bedankt voor de reacties!

ja ik wil hem gebruiken op mijn kamer en op podium enzo,
dus moet van heel hard naar heel zacht kunnen.
maar dat kan naar mijn ervaring ook met 100 watt buizen

ik wil wel graag een combo, maar heb nooit zo succes met marktplaats
ik kan nooit die top versterkers vinden voor een paar honderd euro

Geoffrey
1 oktober 2008, 17:22
Geduld.. en blijven uitkijken op marktplaats.
Ik heb er toch al enkele mooie koopjes gedaan!

Ik zou zeggen: ga voor een Peavey.. maar bekijk eerst even je verdere opties en vertrouw op je oren.
Want jou smaak is niet de smaak van iemand anders.

Realeigo
1 oktober 2008, 17:26
Probeer ook eens:
- Marshall JCM900
- Mesa Boogie DC serie
- Bugera 6262 :chicken:

ben vanhoof
1 oktober 2008, 18:12
Die randalls klinken zeker niet verkeerd. Overlaatst een band gezien met 2 gitaristen waarvan de ene een randall rh100 g3 had en de andere een mesa roadster. Tuurlijk klonk de roadster vetter, maar van die randall was ik ook ferm verschoten! 2dehands vind je ze tegenwoordig redelijk veel tegen goeie prijzen, blijkbaar zijn ze neit makkelijk door te verkopen... Profiteer daar van zou ik zeggen!
EDIT; op marktplaats staan er al 2 halfstacks voor €550, voor €500 valt er wel eentje te strikken volgens mij. Nieuw zijn ze +/- €800 top + cabinet

pol
3 oktober 2008, 09:01
als je een combo neemt, kijk dan liever uit voor eentje met gesloten achterkant, dat is wat strakker + meer druk in het laag, beter voor metal dus.

ik denk wel dat sommige randalls dit hebben.

TimmU
3 oktober 2008, 09:07
Probeer ook eens:
- Marshall JCM900
- Mesa Boogie DC serie
- Bugera 6262 :chicken:
Dc serie heeft een enorme trap gekregen omhoog, qua prijs. Kun je beter maar even mee wachten.

pasqual
3 oktober 2008, 09:50
ik heb zelf de peavey valveking 212. je zegt zelf dat je de gain niet goed vindt maar dan is er iets mis met je oren of je hebt het van horen zeggen. maar als je 'm gaat gebruiken voor metal is ie misschien niet zo erg geschikt. er zit echter wel meer dan genoeg gain in maar om deze versterker te omschrijven als typische metal versterker, nou...nee! eerder voor rock/hardrock.
zoals al eerder opgemerkt: open back, dus minder bas-druk.
waar ik 'm voor gebruik: stevige rock en stevige tot minder stevige blues. daar is ie uitermate geschikt voor. ik moet er wel ff bij vermelden dat ik de speakers heb vervangen voor 2X eminence the governor. maakt ook verschil.

misschien dat de peavey top met een goeie kast eronder weer wel geschikt is voor metal. de versterker is dan wel hetzelfde maar het cabinet maakt dan weer het verschil.

over randall kan ik kort zijn: ik ken ze nauwelijks dus hier ga ik niets over adviseren.

groeten Pasqual.

dennis_rhcp
4 oktober 2008, 20:57
de valveking is een goede versterker maar gewoon mijn ding niet,
ik heb de valveking een paar keer uitgeprobeert beviel me niet echt, en de gitarist van mijn vorige band had een valveking head+cab. maar ik heb hem nog nooit mooi horen klinken. clean overigens wel!

maar ik ben gister naar live music geweest en heb ik de randall rg75 g3 plus besteld. naar lang overwegen is het toch de randall geworden.

bedankt voor alle tips!

ps weet iemand waar voor die "plus" staat?

Steven Otto
4 oktober 2008, 21:03
maar ik ben gister naar live music geweest en heb ik de randall rg75 g3 plus besteld. naar lang overwegen is het toch de randall geworden.


ps weet iemand waar voor die "plus" staat?
Voila:

Randall Amplifiers has introduced the new G3 Plus Series of heads, speaker cabinets and combos. Utilizing the tone circuit of the premier V2 & T2 amplifiers, the G3 Plus Series provides an even higher level of performance without the cost of a high end amplifier. This revolutionary technology gives the G3 Plus Series a more aggressive, more intense gain, allowing entry level players to achieve signature Randall tone shared by their heroes.

pannekoek
4 oktober 2008, 23:33
de valveking is een goede versterker maar gewoon mijn ding niet,
ik heb de valveking een paar keer uitgeprobeert beviel me niet echt

kan ik me helemaal in vinden! heb er een paar x op gespeeld en heb nog nooit een echt lekkere sound eruit gehaald die voor mij geschikt was

Geoffrey
5 oktober 2008, 15:06
@ dennis_rhcp: Proficiat met je nieuwe aankoop!!!