PDA

View Full Version : aria pro II strat upgraden doen of laten ???



bagheera
30 september 2008, 23:54
hallo iedereen,

Ik heb deze vraag al eens gesteld met nul antwoorden ( verkeerd geplaatst ) ik probeer het hier dus nog eens.


Ik heb hier dus een aria pro II liggen een zwart witte strat ik vroeg mij gewoon af of het de moeite is om die te upgraden.
Vintage elementen insteken ofzo, of jazz elementen van seymour duncan ik ben er nog niet helemaal uit.
Ze was heel goedkoop en het is een beginners gitaar maar wat denken jullie.
Positieve eigenschappen van die aria pro II
ze ontstemt niet vlug ( tenzij ik teveel met de tremelo speel misschien ook een betere tremelo dan )
Ze is wel funky

Er moeten misschien ook wel nieuwe potmeters enzo in want je hoort bij het draaien niet echt veel verschil.

Allee vooruit ik ben benieuwd naar jullie raad

aaronstonebeat
1 oktober 2008, 00:23
Het geld dat je investeert, zul je vast niet terugverdienen. Maar het is toch hartstikke leuk om te doen? Leerzaam ook.

bagheera
1 oktober 2008, 00:32
Het geld dat je investeert, zul je vast niet terugverdienen. Maar het is toch hartstikke leuk om te doen? Leerzaam ook.
maar voor mezelf?
Zou ik er een goed tot zeer goede gitaar van kunnen maken?

aaronstonebeat
1 oktober 2008, 02:04
Vooropgesteld dat het 'karkas' waarvan je uitgaat goed is, zeker wel. De hals moet goed zijn, de frets op de juiste plek zitten; en de brug liefst ook al op de goede plaats (maar dat zal bij zo'n Aria toch best goed zitten?)

Enig idee wat voor hout het is, en uit hoeveel stukken opgebouwd?
Doet er verder niet echt toe, als jij maar vindt dat die gitaar kaal goed klinkt.

no 1 hops
1 oktober 2008, 07:14
als jezelf tevreden bent over hoe hij aanvoeld en speeld qua speelgemak dan zou ik het doen.
begin gewoon eerst met simpele dingen.
bv verander depotmeters als die nu standaart zijn 1 volumepot 2 tonepots in bv 1 volume 1 master tone met greasebucket mod en gebruik het overblijvende gat voor een schakelaar om de brugpup bij de neckpup te kunnen schakelen.
samen met nieuwe potmeters heb je dan voor een prikkie kans dat er weer wat meer leven in die gitaar komt en je niet eens andere pups nodig hebt.

zoek je qua geluid dan toch wat anders moet je gewoon hier op het forum je muziek voorkeur aangeven en dan zijn er geheid mensen die je met pickups de weg kunnen wijzen

bagheera
1 oktober 2008, 15:11
als jezelf tevreden bent over hoe hij aanvoeld en speeld qua speelgemak dan zou ik het doen.
begin gewoon eerst met simpele dingen.
bv verander depotmeters als die nu standaart zijn 1 volumepot 2 tonepots in bv 1 volume 1 master tone met greasebucket mod en gebruik het overblijvende gat voor een schakelaar om de brugpup bij de neckpup te kunnen schakelen.
samen met nieuwe potmeters heb je dan voor een prikkie kans dat er weer wat meer leven in die gitaar komt en je niet eens andere pups nodig hebt.

zoek je qua geluid dan toch wat anders moet je gewoon hier op het forum je muziek voorkeur aangeven en dan zijn er geheid mensen die je met pickups de weg kunnen wijzen

hey alvast bedankt mijn stijl ben ik inderdaad vergeten vermelden.
Ik speel dus jazz, latin rock, funk en pop maar de gitaar zou dus vooral dienen voor jazzy funk te spelen redelijk clean toch ook wel maar er mag ook wel wat power in de elementen zitten.

bagheera
1 oktober 2008, 15:42
ja even een foutje op mijn pc dus hier nog eens

hey alvast bedankt mijn stijl ben ik inderdaad vergeten vermelden.
Ik speel dus jazz, latin rock, funk en pop maar de gitaar zou dus vooral dienen voor jazzy funk te spelen redelijk clean toch ook wel maar er mag ook wel wat power in de elementen zitten.

en het hout ken ik niet de hals is redelijk niet denderend de frets en de brug zitten op hun plaats maar de brug die mag misschien toch ook wel een veranderd worden misschien moet ik er eens een foto bijposten maar das niet voor vandaag

KoenB
1 oktober 2008, 22:24
Misschien een schakelaar om tussen serie/parallel te switchen er bij voor extra soundopties? Even googlen en je weet wat het is.

aaronstonebeat
1 oktober 2008, 22:38
Serie/parallel is leuk om te doen, kun je tussen wat cleaner en wat vetter switchen met behoud van het karakter van het geluid. Een stuk extremer is het effect van een faseschakelaar; dat geeft echt wel hele funky geluiden.
Allebei kan natuurlijk ook, en er is nog veel meer mogelijk.
Coilsplit, varitone, combinaties van parallel en serie, , blendknoppen, stereo, preamp, sustainer, stemapparaat inbouwen, ledjes voor lichteffecten; je kunt het zo gek niet verzinnen, alles kan.

Het is vast zinvol eerst een keuze te maken. Eerst mikken, dan schieten.

bagheera
2 oktober 2008, 15:45
Serie/parallel is leuk om te doen, kun je tussen wat cleaner en wat vetter switchen met behoud van het karakter van het geluid. Een stuk extremer is het effect van een faseschakelaar; dat geeft echt wel hele funky geluiden.
Allebei kan natuurlijk ook, en er is nog veel meer mogelijk.
Coilsplit, varitone, combinaties van parallel en serie, , blendknoppen, stereo, preamp, sustainer, stemapparaat inbouwen, ledjes voor lichteffecten; je kunt het zo gek niet verzinnen, alles kan.

Het is vast zinvol eerst een keuze te maken. Eerst mikken, dan schieten.

MIjn keuze, zo funky mogelijk maar zonder teveel gaten te boren.
Wat is zo'n aria eigenlijk waard ze worden niet meer gemaakt ?

bagheera
4 oktober 2008, 10:13
k heb net gelezen wat een faseschakelaar is maar hey makkelijk lijkt het mij ook niet hoor.
Niemand een idee van welke pickups zowiso funky klinken en welke tremelo brug erin zou moeten ( en ik weet het de foto volgt nog niet dat er iets speciaals op tezien is hoor een zwart witte strat thats all

G.G.
4 oktober 2008, 10:31
Niemand een idee van welke pickups zowiso funky klinken en welke tremelo brug erin zou moeten

en post nummer 1:


Positieve eigenschappen van die aria pro II
ze ontstemt niet vlug ( tenzij ik teveel met de tremelo speel misschien ook een betere tremelo dan )
Ze is wel funky


Ik zou er dan dus helemaal niets aan doen als ik dit zo lees.

bagheera
4 oktober 2008, 11:31
:p Met funky bedoel ik niet echt de klank meer de feel, de klank suckt dat het geen naam heeft en de brug moet veranderd worden want ik wil er een goede gitaar van maken en zo'n gewone brug is niet echt geweldig.