PDA

View Full Version : Twijfel twijfel.....welke sg



iron maarten
30 september 2008, 23:46
Hallo allemaal
Ik ben aan het twijfelen over een nieuwe SG.
Ik twijfel tussen de vintage vs6 en de indie sg, omdat deze het beste binnen mijn persoonlijke budget liggen.
(even de andere SG's van gibson en epi buiten beschouwing gelaten, epi SG valt voor mij af)

Welke van deze heeft een betere prijs/kwaliteit vehouding, m.a.w. welke biedt meer waar voor zn geld?
Weten jullie dit?, ik kan er eventjes niet uitkomen.

okee alvast bedankt voor jullie reacties, en gooi iets in de groep.
vriendelijke groet van Maarten

bagheera
30 september 2008, 23:51
ik heb een indie first anniversary limited edition de crème de la crème bij indie worden er maar 200 van gemaakt ( nu 48 stuks in omloop ) dat is dus mijn enige ervaring met indie maar die ervaring is wel geweldig ze maken echt super degelijke gitaren.
Ik kan dus aannemen dat die sg zeker een goede koop zal zijn ergens in de 300 Euro dacht ik.
Zijn geld in dat geval goed waart.
Maar als je ze beiden goed vind, probeer eens een blinde test ?

Les Strat
1 oktober 2008, 06:21
de vintage wordt meestal met de epiphone vergelijkt dus ik zou voor de indie gaan deze bvhttp://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1959

guitartub
1 oktober 2008, 07:59
de vintage wordt meestal met de epiphone vergelijkt dus ik zou voor de indie gaan deze bvhttp://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1959

Adres even los maken:
www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1959

Verder zou ik altijd voor de INDIE gaan, m.i. beste prijs /kwaliteit verhouding. (Heb toevallig gisteren een INDIE 335 aangeschaft, een super gitaar en een welkome aanvulling op mijn bescheiden verzameling.)

soup
1 oktober 2008, 15:11
vraagje waarom zijn er geen lawsuits van gibson tegen deze merken?

(>',')>
1 oktober 2008, 15:13
GAS voor de Indie T type Greenburst en Indie Super T Greenburst. :| Ik ken alleen het hele merk niet maar ze zien er geweldig uit!

SGbanez
1 oktober 2008, 20:24
Ja, beter dan die Epi's. Toen ik nog geen Gibson had zag ik het verschil niet, maar nu zie je meteen wat er minder aan is.

pannekoek
1 oktober 2008, 20:43
vraagje waarom zijn er geen lawsuits van gibson tegen deze merken?


omdat ze geen kopieen maken, het is niet als sg, maar iets anders, andere headstock bijvoorbeeld, andere merknaam erop, andere hardware en nog meer kleine verschillen

soup
1 oktober 2008, 21:43
En waarom klaagt gibson dan PRS aan, terwijl het model van Prs totaal niet op een LP leek?

pannekoek
1 oktober 2008, 21:55
En waarom klaagt gibson dan PRS aan, terwijl het model van Prs totaal niet op een LP leek?

geen idee, maar zowieso is vintage en indie geen concurent voor gibson, mensen die een vintage gaan kopen behoren tot een andere marktgroep dan mensen die voor een gibson/prs/fender etc gaan kijken