PDA

View Full Version : Fender Concert footswitch?



Luke-wannabe
30 september 2008, 23:34
Hai iedereen,

Ik ga donderdag een Fender Concert uit '82 kopen, maar er zit geen footswitch bij. Weet iemand welke footswitch ik moet hebben voor een die amp?
Na enig zoeken kwam ik hier op: http://www.thomann.de/nl/fender_footswitch.htm

Het type staat er niet bij, maar ik zag de 2 stekkers en, dacht dat die misschien wel in deze amp passen..

Zie:
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p96399n2.jpg
(de witte en rode ingangen)

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

Mr.Fingers
30 september 2008, 23:37
jij hebt zo'n "achteruitkijkspiegel" model nodig

http://www.mmediaaudio.com/forsale/fender_concert_footswitch.jpg

maar dan met "lead" en "reverb", maar an-sich maakt het niet uit wat erop staat, die van in je link zal ook wel werken


Wel een mooie versterker luke! ben benieuwd hoe die klinkt & regelbaar is!

Luke-wannabe
30 september 2008, 23:40
Ja, dat is toch in principe dezelfde als die ik liet zien? Hoewel ik weet niet of de pluggen helemaal overeen komen.
Maar ik moet het wel zeker weten, want die switch kost een hoop geld!

Mr.Fingers
30 september 2008, 23:42
kan je aan de verkoper vragen hoe'n stekkers erin horen? Op de foto te zien lijken het wel gewone jack's te zijn.

Luke-wannabe
30 september 2008, 23:45
Ik heb ook grotere foto's en kan bevestigen dat het gewone jacks zijn..

Chris Winsemius
30 september 2008, 23:48
Ik zoek ook nog zo'n footswitch voor 'n SuperChamp en liever wat goedkoper dan 150 euro winkelprijs....

Die trem/reverb-switch gaat niet werken helaas.

Is er wel 'n schema te vinden voor de footswitch, ik ga eens kijken wat ik uiteindelijk qua footswitch voor die SuperChamp. Als ie zo veel mogelijk origineel zou zijn ben ik deze keer wel happy, d'r straks gelukkig het missende logo kunnen scoren.

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 00:04
Deze vond ik via google, maar dan moet je helemaal uit Amerika gaan halen, maar I might just do that..

http://www.pharaohamps.com/footsw.htm

Lexvandoef
1 oktober 2008, 01:04
Cool trouwens dat je dat ding gaat kopen!

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 08:51
Haha, ik hoop dat ik hier een tijdje mee vooruit kan! 60 watt, dus dat gaat echt hard genoeg.

Chris Winsemius
1 oktober 2008, 10:40
Deze vond ik via google, maar dan moet je helemaal uit Amerika gaan halen, maar I might just do that..

http://www.pharaohamps.com/footsw.htm

Mail me anders even, ik had hun ook al gecontact voor zo'n switch. Misschien kunnen we er gewoon 2 tegelijk bestellen. (emailadres staat in m'n profiel)

the sure thing
1 oktober 2008, 11:50
Ik zoek ook nog zo'n footswitch voor 'n SuperChamp en liever wat goedkoper dan 150 euro winkelprijs....

Die trem/reverb-switch gaat niet werken helaas.

Is er wel 'n schema te vinden voor de footswitch, ik ga eens kijken wat ik uiteindelijk qua footswitch voor die SuperChamp. Als ie zo veel mogelijk origineel zou zijn ben ik deze keer wel happy, d'r straks gelukkig het missende logo kunnen scoren. Ha Chris (en anderen): FNS tube in Renkum kan goedkoop aan footswitches komen. Het zijn niet de originele Fenders, maar wel remakes die voor 100% lijken op het origineel. Hij bestelt ze volgens mij ergens in Duitsland....

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 12:51
Mail me anders even, ik had hun ook al gecontact voor zo'n switch. Misschien kunnen we er gewoon 2 tegelijk bestellen. (emailadres staat in m'n profiel)
Super cool aanbod!
Ga ik een dezer dagen even doen.

Chris Winsemius
1 oktober 2008, 13:29
Ha Chris (en anderen): FNS tube in Renkum kan goedkoop aan footswitches komen. Het zijn niet de originele Fenders, maar wel remakes die voor 100% lijken op het origineel. Hij bestelt ze volgens mij ergens in Duitsland....

Ik vermoed dat het om TAD gaat, ben ik ook dealer van maar zelfs de inkoopprijs van die dingen is zeer hoog.

Winkelprijs 149 E.............................

Ik denk dat ik voor het alternatief ga (sowieso handig om in de werkplaats te hebben voor zulke amps) en misschien 'n keer 'n originele of remake via ebay of TAD laat komen mocht ik die SuperChamp willen verkopen.

@Luke: mail me gewoon later, ik bestel 'm trouwens met die kabels er bij (stereo-pluggen).

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 16:55
Moeten er nog aparte kabels bij dan? Kan dat niet met gewone jacks?

Oppy
1 oktober 2008, 19:13
Een footswitch voor een Fender is ook goedkoop en eenvoudig zelf te maken.
Volgens onderstaand schema heb ik een footswitch gemaakt voor een Deluxe Reverb II, maar is ook geschikt voor alle Fender Rivera-amps, zoals een Concert.

http://www.blueguitar.org/new/schem/fender/concert_ftsw.gif

Chris Winsemius
1 oktober 2008, 19:21
Het zijn 2 stereo-kabels.

Zelf bouwen is absoluut mogelijk maar reken op iets van 50 euro minimaal/etc. voor puur de onderdelen, die amerikaanse is voor ietsje meer al gebouwd.

Die amerikaanse "clone" is voor mij zelf goedkoper dan zelf bouwen en geen uren kunnen rekenen...

Mocht er ruimte zijn om nog iets (voet)schakelbaar te maken in die SuperChamp dan ga ik in dat geval wel zelf 'n switch maken... 3 kabels, 3 LEDs en 3 switches.

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 23:31
Dan ga ik gewoon voor die Amerikaanse, denk ik.
Ik moet eerst even wat geld binnen krijgen, Chris en dan mail ik je!

Groetjes,
Leon

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 09:17
Ik zat te denken:
Is het niet zo dat 1 van die jacks bedoeld is voor de reverb switchen, en 1 voor de kanalen? In dat geval kan ik ook 2 losse footswitches, of eentje gebruiken voor alleen channelswitching. Reverb hoeft (nog) niet zo nodig.

zoon van Piet
2 oktober 2008, 09:33
hee.. deze vraag heb ik ook ooit gesteld, maar dan ( met enige tegenzin..) in 'moderne' (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111695&highlight=Concert) versterkers ;)

Ik ben er nog steeds niet aan toegekomen iets te maken/bestellen..
Tot nu toe gebruik ik uitsluitend het cleane kanaal. Dat klinkt goddelijk blackface-achtig, moet ik zeggen. Het scheurkanaal is me teveel wannabeboogie.. Zou daar nog wat aan te doen zijn?
Maar misschien moet ik er maar mee leren leven en werk maken van zo'n switch..

Enne, maak je geen zorgen over het volume. Want wat je ook gaat doen, hij gaat hard genoeg!!!!

Chris Winsemius
2 oktober 2008, 11:28
Ik zat te denken:
Is het niet zo dat 1 van die jacks bedoeld is voor de reverb switchen, en 1 voor de kanalen? In dat geval kan ik ook 2 losse footswitches, of eentje gebruiken voor alleen channelswitching. Reverb hoeft (nog) niet zo nodig.

Helaas....
Switching lead loopt ook 'n via de switching v/d reverb...
(schakel-schakeling is "redelijk uniek" so to say)

@zoon van Piet
Mail me anders even mocht je zelf niet willen solderen/etc.

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 11:49
Waarom kan dat niet gewoon makkelijk zijn :p Dan zit ik echt aan die amerikaan vast..

matto
5 oktober 2008, 00:26
Waag anders eens even een mailtje te sturen naar Nico Verduin Die zal je zeker aan de juiste switch kunnen helpen.

info@verelec.com

Ik heb er goede ervaringen mee.
Vroeger zat hij hier ook nog wel eens op het forum maar daar zal hij het tegenwoordig wel te druk voor hebben:p

Chris Winsemius
5 oktober 2008, 16:46
Waag anders eens even een mailtje te sturen naar Nico Verduin Die zal je zeker aan de juiste switch kunnen helpen.

info@verelec.com

Ik heb er goede ervaringen mee.
Vroeger zat hij hier ook nog wel eens op het forum maar daar zal hij het tegenwoordig wel te druk voor hebben:p

Volgens mij post Nico zeer regelmatig op versterkerforum.nl.....