PDA

View Full Version : herfst-albums!



hoofd
30 september 2008, 22:22
De zomer is definitief voorbij, al was 't niet veel. Het is grijs, nat, koud en kut..

Wat zijn jullie favoriete albums voor deze tijd van 't jaar?

GeofJackon
30 september 2008, 22:34
Uhm k heb geen seizoensgebonden groepen, maar er is wel veel nieuws uit gekomen laatst.

Spitfire
30 september 2008, 22:35
Alles van Nine Inch Nails en Sigur Ros

Nu trouwens Moby opstaan, werkt erg fijn als je aan het tekenen bent

artnaz
30 september 2008, 22:37
Autumn Leaves?

EDIT: Oeps, "albums"! :sssh:

HaroldA
30 september 2008, 22:42
Type O Negative - October Rust
Tiamat - Wildhoney

En merkwaardig genoeg zet ik Radiohead - OK Computer ook alleen maar aan als het regent.

Reel Big Fish
30 september 2008, 22:53
Opeth - Damnation

HaroldA
30 september 2008, 23:04
Opeth - Damnation
Opeth - My Arms Your Hearse doet het ook goed voor mij ;) Ik weet nog dat ik die op Graspop blind kocht (was net uit geloof ik) en 'm pas op maandag kon luisteren toen ik weer thuis was... Heb tot 6:00 met koptelefoon geluisterd: "Flabbergasted".

Orgasmocaster
1 oktober 2008, 01:50
hier is het momenteel 32 graden om precies te zijn, dus ik luister nog steeds een "de grootste zomerhits" compilatie!

Joey Handsome
1 oktober 2008, 08:51
Hefst/winter, ik maak geen verschil.

Om er maar een paar te noemen die ik graag draai de laatste tijd met dit weer:

The Cure - Seventeen Seconds
Earth - Hex; or printing in the infernal method
Earth - Extra Capsular Extraction
Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
My Bloody Valentine - Isn't Anything
Mogwai - The Hawk Is Howling
Bohren & Der Club Of Gore - Geisterfaust
Jesse Sykes & The Sweet Hereafter - Like Love Lust
Year Of No Light - Nord
Brian Eno - Apollo Atmospheres And Soundtracks

hoofd
2 oktober 2008, 07:54
Bohren & Der Club of Gore was een goede van je, heerlijk inderdaad.

No More Shall We Part van Nick Cave & The Bad Seeds vind ik ook een lekker winteralbum, alleen het eerste nummer al, geweldig. En verder veel postpunk/gothrock meuk.. Fields of the Nephilim, Bauhaus, Joy Division, Sisters of Mercy.

Maxinquaye van Tricky is ook een goede trouwens, als je die kent.

Wat ouwe zooi betreft luister ik in dit kloteweer ook erg graag Time Out Of Mind van ome Bob (Dylan) en elke willekeurige verzamelaar van Billie Holiday.

casper innosence
3 oktober 2008, 17:48
heb eigenlijk weinig herfst/ winter platen.. kan alles wel luisteren. Voor de lente zomer luister ik dan weer wel vaak bepaalde dingen die vaker in mn playlist staan.

Momenteel luister ik ERG veel The Gaslight Anthem, Hotwatermusic (kun je me voor wakker maken), Propagandhi en Good Riddance

Joey Handsome
4 oktober 2008, 15:52
Bohren & Der Club of Gore was een goede van je, heerlijk inderdaad.

No More Shall We Part van Nick Cave & The Bad Seeds vind ik ook een lekker winteralbum, alleen het eerste nummer al, geweldig. En verder veel postpunk/gothrock meuk.. Fields of the Nephilim, Bauhaus, Joy Division, Sisters of Mercy.

Maxinquaye van Tricky is ook een goede trouwens, als je die kent.

Wat ouwe zooi betreft luister ik in dit kloteweer ook erg graag Time Out Of Mind van ome Bob (Dylan) en elke willekeurige verzamelaar van Billie Holiday.


Ik zal die shit van Tricky ook eens checken en die andere troep die je noemt. Joy Division is altijd goed natuurlijk. Bauhaus ken ik een beetje, maar niet heel goed. Van de Caveman ben ik momenteel zo'n beetje alles aan het checken.

Wat ook goed is is Skywave (album Synthstatic), dat zou je echt eens moeten proberen. A Place To Bury Strangers is ook echt heel goed voor in de herfst.

rickert
4 oktober 2008, 17:30
Black Keys, inderdaad Nick Cave, ik houd ook van Nederlandstalig dus de nieuwe van Blof-Oktober, zal ook vaak voorbij komen, verder veel blues. Herfst is koel

Joey Handsome
4 oktober 2008, 17:32
Black Keys, inderdaad Nick Cave, ik houd ook van Nederlandstalig dus de nieuwe van Blof-Oktober, zal ook vaak voorbij komen, verder veel blues. Herfst is koel

Black Keys. Dat is inderdaad ook een goede. Ik heb die band drie keer live gezien. Helemaal te gek. Die kerel heeft een stem... en spelen dat ie kan.

rickert
4 oktober 2008, 17:34
Vet. Ik zit nu zo'n oudere plaat van ze te luisteren, toen was het nog fuzzy-blues en z'n stem was toen heel anders man. Ik vind z'n stem nu wel vetter trouwens!

Joey Handsome
4 oktober 2008, 17:38
Ik weet niet wat ik vetter vind. Het heeft allebei wel wat. Ik ben begonnen met Thickfreakness. Kon ook niet anders, want die was toen net uit. Toch, hoe simpel de opzet van de band is en hoe goed het blijft. Ik vind het knap. The Magic Potion is echt totaal niet met het eerdere werk te vergelijken, maar toch zo gaaf. Yep, die gasten hebben het goed begrepen.

Joey Handsome
7 oktober 2008, 21:10
Nou, toevallig kreeg ik vandaag nog een fijn herfstalbum in de bus geknikkerd:


Jason Webley - The Cost Of Living

Die knakker speelde deze zomer op een festival hier in de buurt waar ik ook met mijn punkband stond. Helemaal te gek was dat. Helaas was zijn cd gejat samen met mijn laptop uit mijn huis. Nu maar lp besteld op zijn site, gratis cd erbij gekregen. Heel mooi, zeker voor in de herfst.

Verder zit ik nu naar Grails met album Black tar Prophecies Vol's 1, 2 & 3 te luisteren. Lekker donker, vies. Perfect voor in de herfst.

Jaja, aanraders mensen, aanraders.

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 21:34
Ideaal herfstalbum

For Emma, Forever - Bon Iver

Noem het countryfolk, folkpop, ... het is gewoon mooi!

Wolves (act 1 & 2) (http://nl.youtube.com/watch?v=z9lrVZdaluk)

nerdyrockstar
7 oktober 2008, 21:53
Alles van Nine Inch Nails en Sigur Ros

Nu trouwens Moby opstaan, werkt erg fijn als je aan het tekenen bent


Sigur Ros? jij? :P

ow, Moby zelfs...

Joey Handsome
7 oktober 2008, 21:57
Ideaal herfstalbum

For Emma, Forever - Bon Iver

Noem het countryfolk, folkpop, ... het is gewoon mooi!

Wolves (act 1 & 2) (http://nl.youtube.com/watch?v=z9lrVZdaluk)

Ik kan er weinig aan doen, maar de stem is zo irritant. Vijf lagen over elkaar. Probeer het eens met één of twee, dat was toch beter geweest. Of misschien verschillen smaken gewoon heel erg.

Nee, doe mij dit dan maar. (http://nl.youtube.com/watch?v=4jv61aRmV0Q)

nerdyrockstar
7 oktober 2008, 21:58
uhm, ik denk niet in herfstalbums, wel in herfstliedjes en herfstplaylists. en je moet wel onderscheid maken tussen regenachtige grijze herfst en zonnige herfst met veel warme kleuren en goudekleurige blaadjes op de grond ( oh, ik wist niet dat ik zo emo ben :S )

iig sommige liedjes van Kings of Convinience en Yonderboi

ow enne Holly Golightly & greenhornes - there is an end ( past heel erg goed bij die goudkleurige blaadjes die door de wind meegenomen worden)

Tho
10 oktober 2008, 14:25
Unleashed, met het album Midvinterblöt!

treblemaster
10 oktober 2008, 23:19
The Gits - Enter the conquering chicken

Seattle, houthakkers blousen, bossen met bladeren in herfst kleuren...

beruk
10 oktober 2008, 23:29
herfst zoals vandaag:
The Sundays: Reading Writing and Arithmatic
Grant Green: Idle moments

herfst als het windstil, 5 graden en donker grijs is:
Sofia Gubaidolina: Jetzt immer Schnee (Ja, is klassieke muziek, ik ben me er eentje 8-) )

hoofd
16 oktober 2008, 18:31
Ik heb 's wat uit zitten checken van de genoemde bands en vooral The Gits, wat een superband! En dan ga je je 's een beetje inlezen in die band.. Wuddafok, die zangeres is bruut verkracht en vermoord! :o

Nasty shit..

hansli
16 oktober 2008, 20:02
"berlin" van lou reed en "over" van peter hammill.

eigenlijk ieder album wat over verval gaat.....

had iemand "harvest" van neil young al gemeld?

Joey Handsome
17 oktober 2008, 14:50
Ik heb 's wat uit zitten checken van de genoemde bands en vooral The Gits, wat een superband! En dan ga je je 's een beetje inlezen in die band.. Wuddafok, die zangeres is bruut verkracht en vermoord! :o

Nasty shit..

Dat is die smerige meidenband uit Seattle toch? Tijdje terug gechecked, toen vond ik het maar vies. Zal het nog eens proberen.

hoofd
17 oktober 2008, 15:52
Ik weet niet of het die smerige meidenband uit Seattle is, de zangeres is de enige bitch in de band zover ik op de foto's kan beoordelen.. Anders zijn ze wel heel smerig :o

Joey Handsome
17 oktober 2008, 16:14
Heb hem maar in de download gezet. Ben benieuwd wat ik er nu van vind.

hoofd
2 oktober 2010, 16:40
Omdat het weer de tijd van het jaar is: kom maar op met die herfst muziek!

wireman
9 oktober 2010, 09:04
Type O negative
Riverside
TOOL
NIN
Black Sabbath
Alice in Chains
Goeie Blues in de breedste zin van het woord.

Zowieso heerlijk om in het vrije weekend als het buiten kutweer is, lekker op de bank een bak goeie muziek te draaien. Open haardje aan.. Goeie fles whiskey op tafel.. heerlijk!!

ShredTallicA
9 oktober 2010, 09:10
Alles dat Post-Rock is! :rockon:

jori5
11 oktober 2010, 18:10
Boards Of Canada - Music Has The Right To Children

Heerlijk om 's morgens nog half in slaap op de fiets te luisteren, in het morgenzonnetje:).

arcane
11 oktober 2010, 18:54
alcest - Souvenirs d'un autre monde

Heerlijk album om bij weg te dromen. (De andere albums ook.)

vulvasonic
24 oktober 2010, 23:59
Gaan we allemaal massaal depressief zitten wezen tijdens de koude maanden?!?!
Jullie doen maar, dan luister ik wel naar Eläkeläiset. Dat moet jou toch liggen, Hoofd. :blast:

beruk
25 oktober 2010, 07:13
Deze herfst:
The Cure: 17 seconds (http://www.youtube.com/watch?v=Uhgo11KokxE)
The Danse Society: Seduction (http://www.youtube.com/watch?v=xujCAEm9tYg&feature=related)
Jeugdherfst

MarkS
25 oktober 2010, 12:40
Anything from Anne Clark or Joy Division will do.

Portel
25 oktober 2010, 13:56
Nick Drake - Bryter Layter
Nick Drake - Pink Moon
Nick Drake - Five Leafs Left
Midlake - Acts of Man