PDA

View Full Version : Indie 335 P90's aangeschaft



guitartub
30 september 2008, 22:10
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2629

Vanmorgen bij Max Guitar een paar gitaartjes geprobeerd om de aanvallen van GAS het hoofd te bieden. Eerst eens een Epi Emperor Regent geprobeerd. Ik hou wel van jazzers met een floating p.u. Deze viel me echter wat tegen, de akoestische klank was prachtig, maar versterkt ging die heel snel feedbacken, wat mijn jazzbakken toch minder hebben.
Toen een PRS SE semi. Een klein schatje om te zien maar veel te schel en te iel naar mijn smaak. Daarna een Epi riviera. Mooi ding, uitgerust met twee mini humbuckers, lekker bespeelbaar en mooie klank.
Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met de Indie Dude P90's. Had dit ding al eens eerder in mijn handen gehad en iedere keer als ik bij Max binnenliep stond ik te loeren naar dat ding. Stiekem verliefd heet dat geloof ik. Ik pakte hem vast en sloot hem aan en ik wist meteen weer waarom. Geweldige sound, bespeelbaarheid en apart om te zien. Was meteen de andere gitaren vergeten. INDIE: BETAALBARE KLASSE!!

Nico2
30 september 2008, 22:12
Ziet er goed uit, ik wil nog wel een keer zo'n prs achtige semi-hollow van indie die zijn ook heel erg mooi:D
http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/indieipr2.jpgaq.jpg
die bedoel ik die is tering vet xD

Squier4ever
30 september 2008, 22:17
nice! zien er idd goed uit, kwamen ook goed uit de test in de gitarist. nu dan maar weer smeken om je eigen foto's!

guitartub
30 september 2008, 22:18
Die is ook te gek!!

Spitfire
30 september 2008, 22:33
nice! zien er idd goed uit, kwamen ook goed uit de test in de gitarist. nu dan maar weer smeken om je eigen foto's!

Komt er ooit iets slechts uit de test van de gitarist dan :satisfie:

Aron Maiden
30 september 2008, 22:37
Komt er ooit iets slechts uit de test van de gitarist dan :satisfie:

Haha, idd.. Ze geven altijd positieve recensies! Maar ik heb over Indie sowieso wel goede dingen gehoord, dus heb er wel vertrouwen in;)

Die ES is iig erg mooi.. Ben ook heel erg benieuwd hoe die klinkt, heerlijk die P90's!. Veel plezier ermee!

vulvasonic
30 september 2008, 23:08
Nooit in mijn handen gehad en ook nooit gehoord. Ik kan er dus niks zinnigs over zeggen, behalve dat ik het een mooi ding vind om te zien. Erg mooi zelfs!

Veel plezier ermee en leef je uit! :)

guitartub
1 oktober 2008, 08:13
Tnx guy's.
Vanavond probeer ik hem uit bij de Rockband en zodra we weer repeteren met de jazzband ga ik zien (en horen) hoe die zich daar houdt. Heb m overigens naast o.a. een DeArmond 335 (Guild Starfire) maar die klinkt en voelt totaal anders. Dat bijt mekaar dus niet. Dus dat uitleven zit wel goed!

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 08:50
I like! Hol met P90's is altijd lekker!

guitartub
1 oktober 2008, 09:20
Tja, helemaal hol natuurlijk niet, er zit gewoon een sustainbalk in. Overigens klinkt dit ding versterkt verassend akoestisch in tegenstelling tot veel andere 335's die ik in mijn handen heb gehad. Ben dus reuze benieuwd hoe die in de jazzband klinkt. Heb gisteren een klein beetje gain ingedraaid toen ik m thuis aan het inspelen was. Die mooie bluesy toon zit er iig in!! Ga straks vrolijk verder testen.

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 10:14
Ja weet ik wel :satisfie: Semi hol met p90's is anders ook best te pruimen ;)

Lexvandoef
1 oktober 2008, 10:16
Sowieso zijn P90's goed te pruimen ;)

@TS, gefeliciteerd, toffe bak!

guitartub
1 oktober 2008, 10:28
Dank je wel, heb er altijd al een P90 gitaar bij willen hebben. Heb zelfs wel overwogen om pu change te doen op een van mijn gitaren maar ben daar altijd wat huiverig voor geweest. Wel op mijn Gretsch jazzer de floating vervangen door Bartolini, maar die aanpassing zie je verder niets van. Afijn, kom er nu op een aangename manier achter hoe goed een gitaar met P90's kan klinken.

Little Jay
1 oktober 2008, 10:47
hey Berdt,

Gefeliciteerd! Coole gitaar met Grant Green-vibe! Ik zie 'm vast binnenkort wel!

(kan overigens voorlopig niet naar de clinics komen want die vallen precies samen met de bandrepetities... als de clinic weer naar de do of vrij gaat ben ik weer van de partij ;-)

greetz,
Jasper

Jay75
1 oktober 2008, 11:12
Heb je eigen foto's misschien, erg mooie gitaar, maar ben benieuwd naar de headstock!

Cheeeersss

Mitch
1 oktober 2008, 11:32
Komt er ooit iets slechts uit de test van de gitarist dan :satisfie:
Ik heb er zelf ook een paar getest, hier ook vermeld, en was er zeer positief over. Praktisch dezelfde prijs als een Epi maar een behoorlijke trap hoger qua sound.

synapse
1 oktober 2008, 11:49
Gefeliciteerd!
Ik heb zelf al een aantal malen verlekkerd naar deze gitaar gekeken en was van plan hem eens te kopen.
Toen ik hem voor het eerdt bij Max zag hangen en er naar vroeg vertelde men mij dat het een prototype was, hetgeen volgens mij inhoudt dat hij uniek is en vermoedelijk dus ook goed gebouwd.
Ik zal op zoek moeten naar een andere 335 achtige!

guitartub
1 oktober 2008, 13:05
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3132

@Jay75: Als je op het bovenste bruine vlakje klikt zie je de headstock, bij de 335 heeft die echter geen binding, voor de rest hetzelfde.

@Synapse: Sorry dat ik hem voor je neus heb weggekaapt, voortaan slagvaardiger zijn. (Of heb je hetzelfde als deze ouwe Indo: KOMT WEL)

@Jasper: hey, al weer een poosje niet gezien en gesproken. Jammer dat je niet bij de clinics kunt zijn. Jij bent altijd een bron van inspiratie voor mij, zowel je sound als je spel, mis je derhalve wel. (Hoop je gauw weer ergens te zien, grt Bert.)

EuroCinema
1 oktober 2008, 13:09
Zo dat is een fijne gitaar zeg. Ik zeg: foto's, maar vooral: soundsamples!!!

synapse
1 oktober 2008, 13:14
@Synapse: Sorry dat ik hem voor je neus heb weggekaapt, voortaan slagvaardiger zijn. (Of heb je hetzelfde als deze ouwe Indo: KOMT WEL)


Het is je van harte gegund hoor!
Inderdaad, mijn kans komt ook wel weer.

guitartub
1 oktober 2008, 13:19
Zo dat is een fijne gitaar zeg. Ik zeg: foto's, maar vooral: soundsamples!!!

Sorry guy's, ik ben een volslagen idioot op foto en computergebied, Bovendien moet mijn setje even nagekeken worden. Zodra die weer normaal functioneerd wil ik wel een poging wagen met foto,s. Dan zal ik eens proberen om de verzameling eens op de kiek te zetten (samen met de waakhond, voor wie er ineens verkeerde ideeen krijgt).
@ EuroCinema: Soundsamples als foto's al zo'n probleem vormen? Bovendien, als ik naar jouw clipjes kijk en luister (goed man!!) dan ga ik me al bijna schamen voor mijn shit.

Gitaar4LifeDude
1 oktober 2008, 18:43
Komt er ooit iets slechts uit de test van de gitarist dan :satisfie:

ik ben zo blij dat dit iemand anders ook een keer opvalt!
mijn vader zegt bij elke advertentie: "hey daan, die moet je kopen man krijg alleen maar 4 sterren!"
en élke keer moet ik weer zeggen dat dat zo'n beetje minimaal is bij de gitarist..

OJJVZ
1 oktober 2008, 18:54
Ziet er goed uit, ik wil nog wel een keer zo'n prs achtige semi-hollow van indie die zijn ook heel erg mooi:D
http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/indieipr2.jpgaq.jpg
die bedoel ik die is tering vet xD

holy shit, dat is zeker wel de geilste gitaar die ik.... ooit heb gezien :|

EuroCinema
1 oktober 2008, 19:35
@ EuroCinema: Soundsamples als foto's al zo'n probleem vormen? Bovendien, als ik naar jouw clipjes kijk en luister (goed man!!) dan ga ik me al bijna schamen voor mijn shit.
8) <-- bloos.

Jim Haagmans
2 oktober 2008, 11:24
Shit ja die indie lebowski met p90's.. heb ik ook al een hele tijd op zitten geilen.. gefeliciteerd ermee man!

guitartub
2 oktober 2008, 13:21
Tnx.
Gisteravond met dat ding aan het rocken geweest over mijn Vox AD60 met onboard fx en externe overdrive/distortion (Visual Sound J&H). Kan maar een ding zeggen, WOOOW!! Kan bijna niet wachten om m met de jazzband uit te proberen, maar een ding weet ik bijna zeker: IT'LL DO THE JOB!!

RobertoL
3 oktober 2008, 14:38
Ziet er heel cool uit. Ook weer eens heel wat anders, p90's en block inlays