PDA

View Full Version : Buizencombo voor +- 500 Euro?



Joene1988
30 september 2008, 21:15
Hey allemaal!

Aangezien ik meerdere mensen hier dit soort vragen zie stellen:
Ik ben op zoek naar een buizencombootje, voor ongeveer 500 euro...

Ik heb nu een Hughes en Kettner transistorversteker, maar dit is echt een verlepte kast aan het worden. Het geluid valt soms weg, wat natuurlijk uitermate verrot is, om het zachtjes uit te drukken. En buizen klinkt natuurlijk ook stukken beter...

Maar goed, nu ben ik me een beetje aan het orienteren geweest op wat anders, en ben ik wel tot een paar conclusies gekomen...

Hij mag niet te veel vermogen hebben. Met ongeveer 15-30 Watt kom je al een heel eind denk ik zo. Ik speel vaak met een band(je) maar niet op gigantische locaties, waardoor ik niet zo heel veel vermogen nodig heb. Zolang ik boven de drum uit kan komen ben ik al tevreden. Ik sluit de versterker ook niet aan op de main speakers, waardoor hij ook het zaalgeluid moet kunnen produceren.
Het liefst heb ik ook niet zon hele grote. Lekker klein en hopelijk ook licht is het motto. Iets aan de zware kant mag best, maar klein en compact vind ik fijn.
Qua geluid zoek ik gewoon een goede clean, die lekker pedaaltjes slikt.

Dus, ik zat te denken aan de VoxAC15, of een Fender Blues custom... die kleine 15 watter, of misschien een Epiphone...

Wat zijn jullie opinies?

Thanks alvast! :soul:

almarvk
30 september 2008, 21:42
Mijn opinie is, dat er teveel van dit soort topics al voorbij zijn gekomen. Gebruik de zoekfunctie en lees testverslagen en andere aanbevelingen.

bastiaanvanbeek
1 oktober 2008, 16:27
Ik zou voor een VOX AC30 (rond €1000) of een AC15 (rond €600) gaan. Ik heb zelf een AC30, en ik moet zeggen dat ik niet veel versterkers ben tegen gekomen rond dat budget die clean zo goed zijn. Je kunt er alle kanten mee uit: blues, jazz, (hard) rock, country, noem maar op.
ik zou dan alleen nog even overwegen wat de voor -en nadelen zijn aan een AC30 en AC15, en daaruit opmaken welke je neemt.

Bigfoot414
1 oktober 2008, 16:31
Komt ie weer aan hoor, met zn Vox promo praatje :P

Maar idd, clean is ie onovertroffen.

En pedaaltjes eet ie voor zn ontbijt

rafke182
1 oktober 2008, 16:44
fender blues junior vind ik fantastische combo's.

Goede buizen erin en biassen en je hebt een prima combo

Nielsje
1 oktober 2008, 16:47
Ik ben op zoek naar een buizencombootje, voor ongeveer 500 euro...



Ik zou voor een VOX AC30 (rond €1000) of een AC15 (rond €600) gaan.

Heerlijk als mensen het budget van de TS niet meenemen in hun advies...

thomas k
1 oktober 2008, 18:11
peavey valveking 112 of 212.

Yannicks
3 oktober 2008, 10:38
Ik heb een Marshall jtm-30, 30watt met buizen clean en transistor drive. Het drive kanaal gebruik ik niet maar doe alles op het clean kanaal. Voor een mooie slag heb ik het clean + micro amp, voor dikke scheur clean + super overdrive en voor een tof solo geluid clean+microamp+super overdrive.

Niet dat ik gek veel ervaring heb met andere versterkers, maar ik vind dat deze versterker de pedaaltjes goed slikt. 2e hands heb ik er 450 euro voor betaald geloof ik, ik heb de 1x12" versie, hij is er ook in 2x10".

Op band volume is de clean overigens héél overtuigend. Mooi strak en prikt goed overal doorheen, op slaapkamer niveau moet je de eindtrap nét even te hard zetten voor een mooi overtuigend geluid (clean dan), maar ik denk dat dit met een extra cab opgelost is.

jaspie
3 oktober 2008, 12:06
fender blues junior vind ik fantastische combo's.

Goede buizen erin en biassen en je hebt een prima combo
blues jr kanje ongemod niet biassen.

timkermans
3 oktober 2008, 12:32
Een onbekende aanrader:

de Kustom Defender... rond de 500€ te vinden nieuw, en een dijk van een sound. Later nieuwe lampen erin (want de stock lampen klinken een beetje 'fizzy' in het hoog), en je hebt een superamp...

JohnLord
3 oktober 2008, 12:51
Die Kustom is een lekkere versterker. Maar: a) 50 watt, b) een kanaals, c) goedkoper dan 500 euro, 400 bij Thomann. Conclusie: niet wat de TS zoekt.

Andere buizen en een betere speaker zijn een goede upgrade (heeft een vriend van mioj gedaan en klinkt erg goed, vind ik tenminste.

Samder
3 oktober 2008, 17:41
Een onbekende aanrader:

de Kustom Defender... rond de 500€ te vinden nieuw, en een dijk van een sound. Later nieuwe lampen erin (want de stock lampen klinken een beetje 'fizzy' in het hoog), en je hebt een superamp...

Hey! Kunnen bepaalde BUIZEN voor een fizzy hoog zorgen? welke buizen raad jij aan om dit zo veel mogelijk tegen te gaan??