PDA

View Full Version : alternatief Crate powerblock



hugo
30 september 2008, 16:38
Na de bouw en van mijn rack inclusief DIY Soldano X88R ben ik zeer tevreden over het geluid maar na het afgelopen optreden ben ik toch drastisch opzoek naar iets veel compacter en lichter, dit zal ongetwijfeld invloed hebben op het de kwaliteit van het geluid maar ik ben niet zo onwijse tonefreak.

Dus wil een superlichte 1x12" powered cabinet klussen, nu had je een crate powerblock maar deze is helaas niet meer leverbaar (tenzij iemand er nog 1 weet, ik houd mijzelf aanbevolen) weet iemand een alternatief voor dit soort verterkers (volgens mij klasse D met een schakelende voeding)?

Hugo

SimonS
30 september 2008, 16:57
Hypex!!! www.hypex.nl (http://www.hypex.nl)

of iets zelfbouw rondom 1 of meerdere LM3886 chips (over vergelijkbare chips)

duckman
30 september 2008, 17:04
als je iets zoekt als een 1 x 12 met power amp zou je kunnen kijken naar een atomic amp of een tech21.

hugo
1 oktober 2008, 10:34
Ik vraag mij ook af of die Hypex modules een beetje klinken voor gitaar ze zijn meer ontworpen voor hifi lijkt mij.

Atomic 1x12 e.d. ken ik maar is niet wat ik zoek,

Jimwoud
1 oktober 2008, 11:03
Als houtsoort kun je het beste populieren of ceiba multiplex gebruiken, dat is erg licht. Over die versterker kan ik weinig zeggen. Misschien een 19" transistor poweramp in het cabinet bouwen. Maar dat zal ook wel zwaar zijn.

Succes!

Struik
1 oktober 2008, 12:01
Geen idee of het licht genoeg is maar bij Van Dijken electronica (geen relaties mee) kun je voor 4 tientjes een 19 inch kast met 60 watt amplimo versterkermodule en voedingen e.d. kopen.

Totaalgewicht 6,2 kilo, maar de 19 inch kast en wat ander spul hoef je niet perse mee over te bouwen dus het inbouwgewicht ligt lager.

http://www.vandijkenelektronica.nl/ (vandijkenelektronica/)

Zelf even in het "Toch even kijken" hoekje snuffelen.

hugo
2 oktober 2008, 11:48
thx voor je reply, maar is niet echt wat ik zoek

SimonS
2 oktober 2008, 11:51
voor basgitaar worden Hypex modules wel veel gebruikt. Maar zoals je zegt, ze zijn heel neutraal (hifi) van geluid. Ik weet niet precies wat je plan is:

een 112 cab met eindversterker erin waar je iets anders op aansluit
of
een 112 cab met volledige eenvoudige versterker (incl preamp) ?

In dat eerste geval zou het wel mogelijk zijn met de x88r die je hebt gemaakt icm neutrale poweramp. In dat tweede geval zou je een eenvoudige preamp erbij moeten klussen.

Pepe
2 oktober 2008, 12:32
Ik kom die Hughes & Kettner cf200's nogal eens tegen, 2x100 en ongeveer 3 kilo. Ken um niet maar schijnt pretty good te zijn.

peter_heijnen
2 oktober 2008, 12:42
Je had vroeger van die peavey digitale eindtrappen. Waren destijds live goed genoeg voor bert meulendijk, en met het verstrijken der jaren zal de techniek ook nog wel wat verbeterd zijn lijkt me. Daarmee heb je dan in 1he een paar honderd watt die je in een licht zelfbouw combootje inbouwt en klaar.

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 12:43
Hoi Hugo,

een goede vriend van mij werkt bij Hypex.
Uit betrouwbare bron weet ik dat ze de eindtrappen voor een bekende gitaarversterkerfabrikant gaan maken. Tot nu toe hebben ze o.a. veel voor Hevos (bas) gedaan. Ik zou eens kunnen informeren naar e.e.a. en misschien een leuke deal voor je kunnen maken als je wilt. PM me er anders even over.

gr,

Eric.

hugo
2 oktober 2008, 18:14
PM gestuurd, thx

Hendriks
3 oktober 2008, 14:47
Je hebt ook nog ILP modules , ook compact en eenvoudig in te bouwen .
http://www.ilpelectronics.com/amplifiers/audio.asp