PDA

View Full Version : Dean ML'79 brug vervangen



Geoffrey
30 september 2008, 15:39
Ik heb dus een Dean ML'79.. (een Koreaan)

Ik zou dus grrag de brug vervangen doordat ik er een snarenset 070/048/038/026/017/013 zou willen opleggen.
Ik heb al wat rondgekeken op guitarfetisch.com..maar daar staan gaan maten bij en ik weet nu dus ook niet of deze zullen passen.
En ik weet eigenlijk ook niet wat de beste keuze zou worden in mijn geval.
Liefst geen goud of zwart..maar dus chroom afwerking.

M Kactus
30 september 2008, 15:53
Ik heb dus een Dean ML'79.. (een Koreaan)

Ik zou dus grrag de brug vervangen doordat ik er een snarenset 070/048/038/026/017/013 zou willen opleggen.
Ik heb al wat rondgekeken op guitarfetisch.com..maar daar staan gaan maten bij en ik weet nu dus ook niet of deze zullen passen.
En ik weet eigenlijk ook niet wat de beste keuze zou worden in mijn geval.
Liefst geen goud of zwart..maar dus chroom afwerking.

Waarom zou je geen 013-snaren de brug kunnen leggen die er nu opzit ?

Geoffrey
30 september 2008, 15:56
ik denk niet dat de 070 er over kan..
De originele brug moet ik hiervoor aanpassen..de 056 lijkt me nu al het breedste zonder te moeten wegvijlen.
Bestaan er bruggen waar je niet noodzakelijk hoeft aan te vijlen?

Geoffrey
2 oktober 2008, 21:02
Doe ik er goed aan om de originele brug te vervangen?
Bestaat er een brug die je niet moet aanpassen om er brede snaren over te leggen?

De brugzadels op de originele brug lopen in een V, en de breedste snaren die hier inpasse zijn 056.. maar ik zou dus graag breder gaan.
Om te beginnen naar 060 en eventueel nog breder.
Maar ik zou liever niet aan de brugzadels beginnen vijlen.. ik heb wel al iets gevonden zoals deze :
http://store.guitarfetish.com/wibrrobrlost1.html
Gaan hier makkelijker brede snaren over?

Geoffrey
3 oktober 2008, 11:44
Ik zat vandaag te denken:
Als ik nu de brug of enkel de brugzadels kon kopen van een 7-snarige Dean.. en die brugzadels overzetten op mijn 6-snarige Dean.
Lijkt dit mogelijk?