PDA

View Full Version : Vooruit met deze geit....



Monicaatje
30 september 2008, 14:54
Hallo allemaal :satisfie:

Ik ben net toch maar weer eens begonnen met gitaarles. Heb het eerder geprobeerd, wegens omstandigheden toen gestopt. De gitaar van zolder gehaald, doodzonde om daar te laten verstoffen, toch! :noob:

Omdat ik zere vingers heb, ben ik maar gaan loeren op internet en vond dit Forum. Altijd handig om info te zoeken e.d.

Ben benieuwd of ik ooit eens kan spelen zoals de meesten van jullie :cooler:

gitaarvrouwtje
30 september 2008, 15:03
hallo monica,
welkom..enne hier loopt van alles rond hoor, van absolute beginner tot ervaren virtuoos.
lees leer en ervaar..enne veel plezier met spelen!

RonnyV
30 september 2008, 15:05
hoi hoi, welkom hier! en hier kun je zeker veel tips krijgen... :)
Mijn tip :D leer vooral geen noten lezen, maar leer eerst akkoorden en de juiste slag techniek :)

Geoffrey
30 september 2008, 15:11
En volg ook niet steeds les bij dezelfde leraar..
Ik ben nu toe aan mn 4de leraar en van elk steek ik iets anders op!
Mijn volgende lessen worden spaans.
Dan niet de taal maar de manier van spelen..

Wiellem
30 september 2008, 17:22
Ik heb pas mijn tweede leraar en die wil ik houden ook :rockon:

Maareh welkom op dit forum :)

Monicaatje
30 september 2008, 18:44
Dank jullie wel voor jullie aardige reacties :)

Ik heb nu een online cursus van 12 weken en dat begint met akkoorden idd...ik zwoeg op G akkoord, mijn pinkie werkt niet erg mee. Heb hem dus geprobeerd met de andere vingers, gaat stukken beter, maar dan lees je hier elders op het forum weer: pink wel gebruiken, anders kom je later weer in de problemen...dus toch maar weer zwoegen met een totaal verkrampte linkerhand bij G akkoord :chicken:

Noten lezen zou ik moeten kunnen (heb een eeuwigheid geleden op de basisschool cursusje blokfluit gedaan), maar ik zou het allemaal niet meer zo 1, 2, 3 kunnen opnoemen.

Na 12 weken ga ik kijken wat ik verder ga doen met de lessen...heb al veel leuke en interessante links in mijn favo's gezet, die ik hier gevonden heb :satisfie:

Alleen zit ik er nog even over te denken om mijn gitaar eens na te laten kijken...hij heeft zeker 6 jaar op zolder gelegen, dus nieuwe snaren zal ook geen overbodige luxe zijn :sssh:

richwoodplayer
30 september 2008, 18:58
Dank jullie wel voor jullie aardige reacties :)

Ik heb nu een online cursus van 12 weken en dat begint met akkoorden idd...ik zwoeg op G akkoord, mijn pinkie werkt niet erg mee. Heb hem dus geprobeerd met de andere vingers, gaat stukken beter, maar dan lees je hier elders op het forum weer: pink wel gebruiken, anders kom je later weer in de problemen...dus toch maar weer zwoegen met een totaal verkrampte linkerhand bij G akkoord :chicken:

Noten lezen zou ik moeten kunnen (heb een eeuwigheid geleden op de basisschool cursusje blokfluit gedaan), maar ik zou het allemaal niet meer zo 1, 2, 3 kunnen opnoemen.

Na 12 weken ga ik kijken wat ik verder ga doen met de lessen...heb al veel leuke en interessante links in mijn favo's gezet, die ik hier gevonden heb :satisfie:

Alleen zit ik er nog even over te denken om mijn gitaar eens na te laten kijken...hij heeft zeker 6 jaar op zolder gelegen, dus nieuwe snaren zal ook geen overbodige luxe zijn :sssh:

is altijd moeilijk in het begin de akkoorden, maar als je het eenmaal door hebt en het kan, gaat het allemaal vanzelf!

gitaarvrouwtje
30 september 2008, 21:35
Dank jullie wel voor jullie aardige reacties :)

Ik heb nu een online cursus van 12 weken en dat begint met akkoorden idd...ik zwoeg op G akkoord, mijn pinkie werkt niet erg mee. Heb hem dus geprobeerd met de andere vingers, gaat stukken beter, maar dan lees je hier elders op het forum weer: pink wel gebruiken, anders kom je later weer in de problemen...dus toch maar weer zwoegen met een totaal verkrampte linkerhand bij G akkoord :chicken:

Noten lezen zou ik moeten kunnen (heb een eeuwigheid geleden op de basisschool cursusje blokfluit gedaan), maar ik zou het allemaal niet meer zo 1, 2, 3 kunnen opnoemen.

Na 12 weken ga ik kijken wat ik verder ga doen met de lessen...heb al veel leuke en interessante links in mijn favo's gezet, die ik hier gevonden heb :satisfie:

Alleen zit ik er nog even over te denken om mijn gitaar eens na te laten kijken...hij heeft zeker 6 jaar op zolder gelegen, dus nieuwe snaren zal ook geen overbodige luxe zijn :sssh:

hallo monica
prima om te beginnen met wat akkoorden op een online cursus, je moet je gewoon realistische doelen stellen, dat G akkoord zul je over een poosje echt niet meer moeilijk vinden, het is een kwestie van trainen van je hand en trainen van hersenen, je moet het fysiek ook een kans geven om te groeien ...
verder..je gitaar maakt zeker verschil..nieuwe snaren,..een goede afstelling, een prettig halsje ..ze kunnen het spelen van lastige akkoorden veel makkelijker maken

en verder..tsja..niemand leert in een jaar perfect gitaar spelen..en 12 weekjes is dan ook nog maar een beginnetje, geduld dus en veel oefenen en dan komt het best goed met dat pinkje