PDA

View Full Version : Wat denken jullie hier van..?



Geoffrey
30 september 2008, 12:42
Ik heb dus een Dean ML'79..
Nu gaat de klank van de snaren via de humbucker naar de volumeknop toneknop en switch naar de jack.
Maar ik wil nu graag eens proberen om de klank van de snaren door de humbucker rechtstreeks naar de switch en zo naar de jack.. en dan werken met een Ernie Ball volumepedaal.

Wat denken jullie hier van?

zeppo
30 september 2008, 12:52
Alles kan, maar of het zo handig is? Je hebt de volumeknop van de gitaar letterlijk altijd bij de hand, maar het volumepedaal ligt op een vaste plek.

Wel handig wanneer je aangeeft wat de reden hiervoor zou zijn.
Ik betwijfel of het iets uitmaakt voor je tone :) ...

JelmerOnGuitar
30 september 2008, 13:05
Waarom zou je dat doen? Heb je zoveel ruis in je volumeknop op je gitaar ofzo?

Geoffrey
30 september 2008, 13:18
Ik denk dat het toch iets uitmaakt voor je tone..

Ik denk toch hoe minder "hindernissen" er tussen je handen en amp zitten des te beter je klank is.
Het volumepedaal zou ook in de effect loop zitten.. niet tussen gitaar en amp.

Chroxy
30 september 2008, 13:39
ik vraag me af in hoeverre zoiets nog invloed heeft op je toon! Ja owke, natuurljk zal het iets van invloed hebben, maar het is zo'n klein percentage tussen al die andere zaken die meetellen! Een goede kabel zou meer wonderen doen, dan deze opstelling.

Ibanez666
30 september 2008, 13:48
Beetje het principe wat je ook op huiskamerversterkers hebt, waarbij je dus je toonregeling omzeilt. Ik moet zeggen dat ik nu ook een versterker heb die dat kan en het maakt wel degelijk verschil, maar of het bij een gitaar ook werkt? Gewoon proberen lijkt me :)

Geoffrey
30 september 2008, 13:56
Proberen doe ik toch..
Maar ik vroeg me eigenlijk af of hier iemand is die dit al getest heeft.

@Chroxy: een klein percentage is een percentage.
En een goeie kabel heb ik liggen.

Chroxy
30 september 2008, 14:06
Klein percentage; Tjah! Ik vind dat vooral op fora veel gepraat wordt over: 'dit maakt het geluid iets beter, dat maakt het geluid iets beter'. Het klopt allemaal wel maar het zijn zo'n kleine nuances; je maakt jezelf gek ermee! Er zal dus ook een nuance verschil zijn, maar let je hier op? Vaak zit het tussen je hoofd! En daarnaast; zodra je in een band gaat spelen zijn van deze nuance verschillen niets meer over.. Dus ja; my 2 cents: Heb jij dan zin om (in dit geval weinig ) euro's en tijd de besteden aan dingen die je alleen op je kamer hoort?

Anyway: On topic: ik lees hier vaker dat het geluid 'iets' helderder wordt, wanneer je de volume/tone omzeilt in je gitaar, probeer het uit! :)

Ibanez666
30 september 2008, 14:20
Klein percentage; Tjah! Ik vind dat vooral op fora veel gepraat wordt over: 'dit maakt het geluid iets beter, dat maakt het geluid iets beter'. Het klopt allemaal wel maar het zijn zo'n kleine nuances; je maakt jezelf gek ermee! Er zal dus ook een nuance verschil zijn, maar let je hier op? Vaak zit het tussen je hoofd! En daarnaast; zodra je in een band gaat spelen zijn van deze nuance verschillen niets meer over.. Dus ja; my 2 cents: Heb jij dan zin om (in dit geval weinig ) euro's en tijd de besteden aan dingen die je alleen op je kamer hoort?

Nou dat zijn dan 4 centen samen :)

Chroxy
30 september 2008, 14:22
Nou dat zijn dan 4 centen samen :)

per centen ;)

Geoffrey
30 september 2008, 14:23
Ik ga het gewoon uitproberen.

Voor mij is de klank die ik thuis heb toch behoorlijk belangrijk ja!
En met de band waarin ik speel zijn we toch redelijk op zoek naar die kleine verschillen eigenlijk..
Niet dat dit "zoals gezegd" zoveel verschil gaat maken..maar ik probeer het gewoon uit.

Ibanez666
30 september 2008, 14:44
per centen ;)


owjee, ik voel me nu heel dom, wat is de grap? :)

Chroxy
30 september 2008, 14:50
we hadden het over percentages ...

hehe, laten we maar weer wat nuttigs gaan doen

Ibanez666
30 september 2008, 14:53
we hadden het over percentages ...

hehe, laten we maar weer wat nuttigs gaan doen


ah gelukkig, de schade valt mee :-) Wat versta je onder nuttig?

Geoffrey
30 september 2008, 15:08
on topic blijven :satisfie:

Chroxy
30 september 2008, 15:10
nou; probeer het uit en laat ons je bevindingen weten (en eventueel opnemen + horen!?)

Geoffrey
30 september 2008, 15:12
zal ik zeker doen!!!
Ik ben nu nog enkel op zoek naar de geschikte Ernie Ball volumepedaal voor mij..