PDA

View Full Version : Wat te doen....



RonnyV
30 september 2008, 11:14
Ik heb een Demon ProAmplifier 60 Watt met 2x Celestion g10d-25 welke ik in 1993 (ongeveer) gekocht heb. (kan ik niks van terug vinden op internet)

Ik speelde in die tijd enkel slaggitaar en daarvoor was dit voldoende. Na jaren van gitaar stilte speel ik nu in een coverband, maar bij de solo's heeft mn gitaar versterker er veel moeite mee. Althans, op clean geluid. Bij hoge volumes is mn clean geluid niet meer clean, maar klinkt het meer als een net iets te veel distorted blues geluid ;)

Nu kan ik dus 2 dingen doen...
- Een nieuwe gitaar versterker kopen, maar mijn budget laat dat eigenlijk niet toe, want dan moet ik minimaal €500 uitgeven.
- Een cabinet met 1 speaker aansluiten op mn versterker, wat mogelijk harder gaat dan de 2 speakers die erin zitten.

Is de 2e optie een goed idee, en wat zou ik dan het beste kunnen doen.
€250,- zou ik er nog wel aan kunnen spenderen.
Of heeft het geen nut en kan ik beter doorsparen?

Mr.Bluesbreaker
30 september 2008, 11:25
Via google levert het me op dat het een solid state 45 watt versterker is, waar je nu twee 10 inchers aan hebt hangen. 45 watt transistor is gewoon erg krap in een band.

Voor 250 euro kun je al een hele aardige Marshall Valvestate (8240/8280) of een Peavey Bandit kopen. Ik zou zeggen verkoop je huidige set, tel dat bij je budget op en je komt echt een heel stuk verder.

Edit: je bent 2e hands trouwens voor 150 euro al een heel eind, kijk bv. eens naar deze H&K: (tijdje gebruikt in oefenruimte, voor dat geld heel ok.)

http://link.marktplaats.nl/196657447

RonnyV
30 september 2008, 11:32
ja dat 45 watt verhaal kwam ik idd ook tegen... Dat kan ook wel kloppen aangezien de speakers meestal iets meer vermogen zijn dan de versterker.

Tja mss kan ik ook wel beter een 2e handse kopen ;) het is al snel beter als dit... al vind ik het geluid van deze amp echt super goed... op wat lager volume iig.

Nog iemand meer argumenten? ;)

Mr.Bluesbreaker
30 september 2008, 11:44
Het gaat er ook vooral om wat je zelf vindt. Is de sound uit je huidige amp naar je zin, dan heeft het misschien meer nut om een cabinet aan te schaffen met bijvoorbeeld 2*12" en een iets hoger rendement voor wat meer volume. Live kan je er dan voor zorgen dat je uitversterkt wordt over de PA, je kunt dan ook wat gitaar over de monitor terug laten komen om jezelf goed te horen.

Maargoed, mijn ervaring is dat je toch vaak wel aan het 'upgraden' bent, linksom of rechtsom. Als in je hele 'keten' van je vingers tot het geluid uit je luidspreker de versterker de zwakste schakel is, vervang die voor een beter exemplaar.
Het verschil tussen een oefenversterker en een die er op gebouwd is om op podia mee te komen is al heel groot en hoeft niet eens duur te zijn.

Wat ook een feit is: zolang je allen op je eigen spullen speelt, zul je niet echt een vergelijk kunnen maken met 'betere/duurdere' spullen. Neem je amp eens een middag mee naar een muziekwinkel en ga er eens een A/B test mee doen met middenklassers. Waarschijnlijk denk je snel anders over je huidige spullen.