PDA

View Full Version : Boost pedalen



marc_o
4 maart 2003, 11:56
Hallo, ik wil graag een goed Boost-pedaal aanschaffen, ik twijfel tussen de Carl Martin (die vond ik erg goed) en ik lees goede dingen over de Sparkle drive van Voodoo Lab, heeft iemand die twee al eens vergeleken??

Nielsje
4 maart 2003, 12:12
Dat niet, maar ik weet wel dat je ze zeeer goed zelf kan maken, vooral een echte cleane boost, Heel eenvoudig, kost je geen ene fuck ( in verhouding met een CM ofzo) en het klinkt fantastisch...

marc_o
4 maart 2003, 12:40
neeee, dat wil ik niet, al dat zelfknutselgedoe, ik soldeer nog per ongeluk een draad aan mijn rug, ben er niet handig in, ik wil een echte, uit de winkel, met garantie...:wink:

dml
4 maart 2003, 13:45
Bedoel je de (Heavy) drive'n'boost van CM? Die is heel aardig, de drive-functie vind ik wat minder maar de boost voldoet zeker.
Ik gebruik voor dit doeleinde een Roger Mayer Voodoo Bass, je zet de gain helemaal dicht, tone voluit en dan volume naar gelieven. Nog een aanrader: Vox Valvetone.
Ook met de Bluesbreaker van Marshall kom je een eind.

jpb
4 maart 2003, 17:13
ik neem aan dat je behalve clean boost ook een overdrive-boost wilt? Dan kun je bij de sparkle drive het cleane signaal in je overdrive mixen, bij de HD&B kan dat niet (kanalen gescheiden). Verder verliest de drive van de Sparkle drive wel wat laag wanneer je hem open zet, maar dat schijnt bij de Carl Martin ook zo te zijn. Beiden hebben volgens mij een goede clean-boost.

Overigens, de Sparkle drive kun je laten modificeren door Robert Keeley waardoor het laag in de drive behouden blijft, en ook nog aanzienlijk meer gain.

marc_o
4 maart 2003, 18:23
nee, drive heb ik al meeeeeer dan genoeg, feitelijk wil ik er een volumeboost ophebben met een klein randje, maar niet die van de tubescreamer, daar ben ik niet van onder de indruk, vond de carl martin wel prima, wilde alleen weten of de sparkle drive in hetzelfde kwaliteitsniveau zit...

sash
4 maart 2003, 18:43
De Sparkle Drive kan zeker tippen aan de Carl Martin. De clean boost klinkt erg goed en je kan er nog een lekker randje indraaien. Ik doe de mijne weg voor 130 Euro incl. doos. Hij is pas een maand oud en kheb em nieuw gekocht bij v/d Haar Guitars. Factuur en alles zit er nog bij dus er zit nog garantie op.

jpb
4 maart 2003, 19:42
Sash, waarom doe je hem weg? Dat lijkt me nou een goede combi met een pro-reverb...

sash
4 maart 2003, 20:36
Ik gebruik de cleanboost van het ding eigenlijk niet, alleen de overdrive. Ben erachter gekomen dat zo'n clean boost niets voor mij is. Als ik de overdrive aanzet zegt ie naar mijn mening te veel 'hey listen to me, i'm a pedal' en daar hou ik niet van.
Ik ga nu voor de Menatone Red Snapper. Die is met de drie regelknoppen (volume, dirt en bite) volledig transparant te draaien. Zo kan je vanaf dat punt dus gaan tweaken.
Ik moet em wel uit de states halen, maar hij zal het zeker waard zijn.

Dirk_Hendrik
5 maart 2003, 08:35
Sash
Mogen we verwachten dat die Menatone met een maandje of 3 te koop staat?? :razz:

Dude
5 maart 2003, 13:50
sash dude, koop nou eens iets dat je ook gaat gebruiken, je zit maar op dat ruk kamertje van je te pielen met instellingen ipv in een goede band situatie, echt bagger zo. je weet gewoon totaal niet wat je wil hebben dude, daarom koop je van alles en nog wat.

Dude
5 maart 2003, 14:00
btw, ik heb sinds 2 maanden een carl martin boost and drive en dat ding is echt ZO FOKKING vet !

het is een echte rock drive, niet voor het hele harde werk, je merkt gewoon heel goed het verschil tussen de CM en de goedkopere merken zoals boss en proco enzo. echt en strak goed ruisloos pedaal waar je geen zak aan hebt met transistor bakken (imho)

jpb
5 maart 2003, 15:17
Marc, de HD&B en de sparkle dribve zijn beide kwalitatief zeer goede pedalen. dus laat je oren (en portomonnaie) maar beslissen. succes.

jpb
5 maart 2003, 15:30
En Sash, het kostte mij meer dan een jaar om de sparkle drive te leren waarderen; er zit meer in dan het lijkt in eerste instantie. Maar een Red Snapper is ook niet verkeerd :smile:

sash
5 maart 2003, 16:56
Op 2003-03-05 13:50, schreef iamyou:
sash dude, koop nou eens iets dat je ook gaat gebruiken, je zit maar op dat ruk kamertje van je te pielen met instellingen ipv in een goede band situatie, echt bagger zo. je weet gewoon totaal niet wat je wil hebben dude, daarom koop je van alles en nog wat.


1. Ik speel in een band, oefen daar 1 keer per week mee en verder minstens 2 jamsessies per maand, waar ik met dat spul in een band situatie staat, dus ik weet ook zeker wel hoe het klinkt in bandsituatie.
2. Ik weet wat voor toon ik zoek en ik hou niet op met zoeken totdat ik het juiste heb.
3. Dat constante pedalen geswap kost me haast niets, omdat ik steeds het oude verkoop wat ik niet meer gebruik. Betaal wel altijd wat bij, maar kzie dat meer als 'leergeld'.

Vind het zelf ook absurd hoeveel pedalen ik gekocht en verkocht heb, maar ik hoop nu toch echt klaar te zijn met de keuzes wat betreft wah, fuzz en overdrive. Wordt er zelf langzamerhand ook gek van.

@Dirk_Hendrik: Of m'n Red Snapper te koop zal staan over een paar maanden? Reken er maar niet op :smile:

Rutger
5 maart 2003, 17:08
Sash,

Waarom laat je je pedaal dat "net niet" voldoet niet door een pedaalgoeroe aanpassen naar je eigen wensen? Dan hoef je niet steeds maar pedalen te blijven kopen en proberen. Je zegt gewoon: dit pedaal komt redelijk in de buurt, maar heeft meer van dit en minder van dat nodig. Laat zo'n soldeerfreak even prutsen en je hebt voor iets meer geld je wereldpedaal.

sash
5 maart 2003, 17:11
Ja maar dat zal niet verder kunnen gaan dan een wat weerstandjes en misschien de transistor en IC. Verder vind ik dat dat met pedalen niet zou hoeven. Met gitaren en amps dingen veranderen, uiteraard. Maar met pedalen... tja dat zie ik gewoon niet echt zitten. Maar zoals ik al zei, ik hoop nu definitive keepers binnen te halen.

Robbert
5 maart 2003, 17:12
Maar aan de andere kant. De pedalen die Sash koopt, zijn zo boutique dat je je geld er toch wel weer voor terug krijgt. Dus hij verliest er niks op hoor.

En nog een voordeeltje, je bouwt ook een soort ervaring op. Je weet pas of iets leuk is, wanneer je het hebt.

Rutger
5 maart 2003, 17:16
k Weet dat Jimi Hendrix dat ook liet doen met z'n fuzz, dus het zal wel mogelijk zijn. t Is misschien een tip.

sash
5 maart 2003, 17:26
@ Rutger, ja idd, maar er zaten aan de buitenkant dan nog steeds maar 2 knoppen en was het nog steeds een 'one trick pony'.

@ Robbert, ja dat is idd een groot voordeel, ik koop veel 2e hands en daar verlies ik meestal niets op. De '69 heb ik voor hetzelfde geld verkocht waar ik em voor gekocht heb.

Zodra ik m'n nieuwe fuzz (J Everman Fuzz Drive http://www.jeverman.com ) en de Red Snapper heb post ik wel een uitgebreid verslag van m'n bevindingen.

EdJ
5 maart 2003, 22:38
Als ik er de tijd/het geld voor had kocht ik ook continu pedalen.Is een erg leuke hobby weet ik nog.Maar ja,de kinderen hebben nieuwe zomerkleren nodig enzo dus maak ik ze maar zelf.Is ook leuk(nou ja)

sash
5 maart 2003, 22:49
Daarom ben ik blij dat ik geen kids heb :grin:

jpb
5 maart 2003, 23:07
Op 2003-03-05 22:38, schreef EdJ:
Maar ja,de kinderen hebben nieuwe zomerkleren nodig enzo dus maak ik ze maar zelf.Is ook leuk(nou ja)


zelf kinderkleren maken is inderdaad leuk, maar daar is een ander forum voor :smile:

EdJ
6 maart 2003, 00:34
Lol!

Mitch
7 maart 2003, 20:34
Weer even terug naar marc: het voordeel van de CM is dat de boost en drive apart geschakeld zijn. Zo kun je beiden naar wens instellen en afzonderlijk of juist gezamenlijk gebruiken. Ik gebruik de mijne nu ook als "dubbele" boost: clean boost als boost voor solo's op het cleane kanaal, drive als solo-boost voor het scheurkanaal. Of andersom als ik een eigenwijze bui heb :wink:
Kom daar met je Sparkle Drive maar eens om !

sash
7 maart 2003, 20:43
Idd dat gaat niet lukken met een Sparkle Drive.

EdJ
7 maart 2003, 23:48
Sash,als ik jou was zou ik het pedaal nemen wat je het meest aanspreekt en dan alle weerstanden eruit halen en vervangen door potmeters;de clipping diodes omschekelbaar maken tussen germ/sil,ger,led/sil,led/ger en led en dan lekker gaan spelen ermee.Dat moet je een week of wat bezig houden en zo zou je je geluid moeten vinden.Bovendien wel een tof pedaal om te hebben.Dan zou ik als ik het geluid zou hebben gevonden alle pots doormeten en vervangen door vaste weerstanden en de ideale clipping diodes erin zetten en dan een pedaaltje over houden met alleen een on/off switch en in en uitgang.

EdJ
7 maart 2003, 23:49
Sash,als ik jou was zou ik het pedaal nemen wat je het meest aanspreekt en dan alle weerstanden eruit halen en vervangen door potmeters;de clipping diodes omschekelbaar maken tussen germ/sil,ger,led/sil,led/ger en led en dan lekker gaan spelen ermee.Dat moet je een week of wat bezig houden en zo zou je je geluid moeten vinden.Bovendien wel een tof pedaal om te hebben.Dan zou ik als ik het geluid zou hebben gevonden alle pots doormeten en vervangen door vaste weerstanden en de ideale clipping diodes erin zetten en dan een pedaaltje over houden met alleen een on/off switch en in en uitgang.

sash
8 maart 2003, 01:03
Kom kom, zo erg is het ook weer niet. Ik ben wel een zeikerd, maar zo'n zeikerd toch niet hoor...

Robbert
8 maart 2003, 02:21
Niet??? Lol!

sash
8 maart 2003, 13:09
:smile:

Wacht maar tot die Menatone binnen is, dan ga ik jullie verbazen met een paar uitspraken die jullie niet van mij verwacht zouden hebben (hoop ik) :grin:

jpb
8 maart 2003, 13:40
Op 2003-03-08 13:09, schreef sash:
:smile:

Wacht maar tot die Menatone binnen is, dan ga ik jullie verbazen met een paar uitspraken die jullie niet van mij verwacht zouden hebben (hoop ik) :grin:


Dat je toch liever een Boss hebt :smile:

sash
8 maart 2003, 13:48
I doubt it :grin:

EdJ
8 maart 2003, 14:16
Toch blijf ik het een leuk idee vinden.Ik denk dat ik het toch maar eens ga doen.Heb al een naam:turbotweeker:)

sash
8 maart 2003, 14:21
tweek-o-screamer?
tweek-o-drive?

:grin:

Robbert
8 maart 2003, 17:47
Sash, is dit trouwens niks voor je?

http://www.timemachineboost.com

sash
8 maart 2003, 17:52
The Time Machine Boost is priced at $289.00 and includes Free shipping worldwide.



Nee :razz:

Wel erg gaaf dingetje trouwens.

Robbert
8 maart 2003, 18:00
Hi Robbert,

...As for the TMB, we are looking to build a lower cost unit for customers who may not want to spend $289.
The Time Warp Booster will have the identical modern side and the vintage side will be similar, but no 66/73 switch and no intensity control.
It will be built on a PCB and sell for $189 so now you'll have two options to think about.

Maybe in another couple of months that one will be ready. Of course we'll still be keeping the all hand-wired PTP version of the Time Machine Boost as well as our "flagship" design.

/Edit: Die staat nu dus op mijn verlanglijst, tezamen met die Everman Fuzz. :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2003-03-08 18:01 ]</font>

sash
8 maart 2003, 18:06
Cool. Maar die intensity en 66/73 switch was nou juist het leukste denk ik.

nocaster
8 maart 2003, 21:36
sash, Z-vex super duper al geprobeert ?

sash
8 maart 2003, 22:07
Ja, maar was er niet echt door gecharmeerd.

Lucky
9 maart 2003, 13:42
Op 2003-03-08 17:52, schreef sash:
The Time Machine Boost is priced at $289.00 and includes Free shipping worldwide.



Nee :razz:

Wel erg gaaf dingetje trouwens.



er stond er een te koop bij Erik vd Haar...voor 150 euro geloof ik....
heeft iemand heeir hem opgepakt?

PeArLjAm
9 maart 2003, 13:53
Op 2003-03-09 13:42, schreef Lucky:


Op 2003-03-08 17:52, schreef sash:
The Time Machine Boost is priced at $289.00 and includes Free shipping worldwide.



Nee :razz:

Wel erg gaaf dingetje trouwens.



er stond er een te koop bij Erik vd Haar...voor 150 euro geloof ik....
heeft iemand heeir hem opgepakt?


ik zat eraan te denken maar toen was ie weg :sad:

sash
9 maart 2003, 14:11
Die persoon is nu heel gelukkig :smile:

Lucky
10 maart 2003, 10:53
Hij was van mij...
Ik vond vooraal de modern boost erg lekker...
de treble booster was een beetje "harsh"

inderdaad er is vast iemand erg blij mee.