PDA

View Full Version : Versterker budget 400-500 euro



Phalu
30 september 2008, 06:06
Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen om zo toch wat vooruit te gaan. Ik had een Cube-15 maar wil toch een stapje verder gaan.

Het is gewoon voor thuis en ik zoek naar een goede clean en toch ook een vette distortion. Ik dacht aan een Marshall Valvestate 8240 maar ik ben helemaal nog niet zeker.

Wat raden jullie me aan? Zoals ik al zei: mijn budget is tussen 400-500 euro.

almarvk
30 september 2008, 07:25
Peavey Valveking 112 combo of tweedehands Marshall JCM800/900 combo. En gebruik de zoekfunctie maar 's. Dit soort versterkers zijn vaak al besproken.

Jimwoud
30 september 2008, 08:45
Laney LC-50, zijn erg goede versterkers. Mooie clean en Marshall achtige distortion. Blijf weg van Marshall JCM900's.

LaszloVersteeg
30 september 2008, 10:38
als je 'n alround geluid wilt moet je maar eens kijken bij line-6, hebben veel soorten versterkers. ze hebben nu ook een buize versterker(bogner buizen) die heel lekker klinkt. alleen moet je je budget dan wat verhogen.

VanMeekeren
30 september 2008, 15:58
Een 8240 is een redelijke versterker, heb ik me ook aardig mee vermaakt toen ik net speelde. Vooral omdat het mijn eerste Marshall was.
Al zou ik toch in jouw geval naar buizen-amps kijken; klinken toch lekkerder en qua budget moet er zeker wat voor je te vinden zijn.

Ik zou ook net zoals almarvk de JCM's combo's aanraden: ik heb zelf ook ooit eens een JCM900 h-stack gehad en die klonk zeker niet gek.

De DSL401 is dan weer net niet een goede optie vond ik, die steken echt negatief af tegen de rest van de 2000 serie.

Line6 zou ik niet doen, blijft toch de lege/dode transistor rotzooi blijven. Al worden die de laatste jaren wel beter en warmer.

Ik raad nu wel een Marshall aan, maar er zijn natuurlijk ook veel andere goede merken. Ik ben zelf (bijna) altijd een Marshall speler geweest en houd van die roar, dus daarom heb ik eigenlijk alleen daar wat recht van spreken voor. Andere merken heb ik weinig verstand van.

Van Meekeren

tidalwave_sideburns
30 september 2008, 16:03
http://www.thomann.de/nl/epiphone_socal50socal412.htm

Veel beter kan je nieuw niet voor 500 euro krijgen!

Er staat op youtube een demonstratie, met een redelijke geluidskwaliteit opgenomen. Zou een prima versterker moeten zijn.

Phalu
30 september 2008, 18:11
en hoe zit het met de Fender Frontman 212R en de Fender Frontman 212 DSP?
over deze 2, vooral de laatste, heb ik ook al veel goeds gehoord.

rock 'n roll
30 september 2008, 20:10
frontman heeft niet zo'n beste reputatie hier, check mijn sig ook maar.

En jah standaard antwoord peavy valveking hé.

Rormo
30 september 2008, 23:28
en hoe zit het met de Fender Frontman 212R en de Fender Frontman 212 DSP?
over deze 2, vooral de laatste, heb ik ook al veel goeds gehoord.

Frontman is niet al te best, niet slecht, maar het kan beter voor dat geld. Feedback heeft op dit moment de Peavey Valveking 112 in de aanbieding voor 409 euro. Dat is echt een super deal.

Pilitev
1 oktober 2008, 12:09
Misschien is een Laney Lionheart 5watt iets voor je, is maar 591,04 bij deze itliaanse muziekzaak incl gratis verzending t/m 15 oktober in heel Europa. Ik heb 'm er vorig jaar ook weggehaald, volgens mij is deze versterker in andere zaken overal zo'n beetje 900,- euro

http://www.luckymusic.com/eng/products/dettaglio.php?id=42997

bastiaanvanbeek
1 oktober 2008, 16:14
Ik zou voor een VOX AC15 gaan, het kleinere broertje van de AC30. Heldere, warme clean, perfect voor blues, jazz, (hard) rock, country, noem maar op. Bij feedback is ie € 589,-. Als je echt een goede aankoop wilt doen rond die prijs, is een AC15 echt iets voor jou.

J-sus Rulez
1 oktober 2008, 19:06
http://www.thomann.de/nl/epiphone_socal50socal412.htm

Veel beter kan je nieuw niet voor 500 euro krijgen!

Er staat op youtube een demonstratie, met een redelijke geluidskwaliteit opgenomen. Zou een prima versterker moeten zijn.

Op youtube kan je (bijna) alles goed laten klinken, echter deze getest met andere versterkers in de prijsklasse: de socal komt er net niet. Net niet goed genoeg clean om te spreken van een WAAW clean, geen goede drive om zo te gebruiken...