PDA

View Full Version : nog iemand met valvestate problemen



A3
4 maart 2003, 11:53
ik heb zelfs twee problemen, die misschien met elkaar te maken kunnen hebben. Ik heb een valvestate 8080 combo

1: de master volume knop, als je eraan draait kraakt het, het geluid valt soms weg en het duurt eventjes (aantal seconden) voor het terug komt. Dit heb ik altijd opgelost door master volume helemaal open te draaien en nooit meer aangekomen.
2: Het volume gaat soms vanzelf wat minder hard, en dan terug normaal, en dan wat minder hard, en dan terug normaan, en dan even bijna niets, en dan terug normaal...

Zouden dit ernstige problemen zijn of gewoon slecht conctact? Tis niet dat ik die valvestate zo goed vind dat ik hem perse wil houden, maar het is voor het moment m'n enige versterker, dus... HELP!!

staartmans
4 maart 2003, 12:06
Hoi,

Ik heb het broertje van de M'Shall in de oefenruimte staan en ken het verschijnsel een beetje. Mogelijke oplossing:

1. ruk de stekker uit het sopcontact
2. haal de knoppen eraf
3. pak contactspray en spuit het zooitje goed door
4. ff laten drogen voordat je hem weer aan zet

Ik heb het een keer gehad met een optreden op een valvestate dat de effectsknop raar deed waardoor het hele volume wegviel. Laat trouwens alle knoppen die je niet gebruikt verder op nul staan, kunnen ze ook niet storen.

Greetz en succes, Martino!

A3
4 maart 2003, 12:12
Dus je bedoelt de knoppen eraf halen en de buitenkant van het voorpaneel volspuiten met contactspray? Hier wil ik nog wel even andere meningen over horen voor ik het doe. Kan je contact spray in een gitaarwinkel kopen of bij een doe het zelver?

staartmans
4 maart 2003, 12:20
Inderdaad, knoppen eraf en VOORZICHTIG spuiten. Niet teveel, met een beetje beginnen en dan goed draaien aan de knoppen. Ik heb de spray bij een electronicawinkel gekocht.
ff voor de duidelijkheid: niet spuiten in het binnenwerk bij de buis maar met beleid aan de voorkant.
Als het niet helpt kan het ook nog zijn dat je buis in de voorversterker zijn laatste uren beleefd. Kan je nog even naar kijken.

Greetz, Martino?

ps ik neem aan dat je kabels ok zijn en dat je gitaar het probleem niet veroorzaakt? Anders kan je die potmeters ook een beetje bespuiten.

A3
4 maart 2003, 12:24
het ligt niet aan de gitaar, kabels (verschillende getest) en ik heb het zowel bij de input als bij de effectloop. De buis is nog nooit vervangen geweest (heb hem 1,5 jaar maar hij is tweedehands en ik weet niet of de buis ooit is vervangen geweest), maar via de effectloop schakel je de pre amp toch uit dacht ik, dus denk ik dat het niet daaraan kan liggen of ben ik verkeerd?

staartmans
4 maart 2003, 12:44
dat weet ik niet. Ik ben nog gitarist van het oude kaliber: inpluggen, spelen, vloeken en boos worden als er iets kapot gaat en de bassist het op laten knappen.
Maar volgens mij klopt je theorie wel!

Ic3gl0vE
4 maart 2003, 13:25
Op 2003-03-04 12:44, schreef staartmans:
dat weet ik niet. Ik ben nog gitarist van het oude kaliber: inpluggen, spelen, vloeken en boos worden als er iets kapot gaat en de bassist het op laten knappen.



en zo hoort het :smile:

de 8080 is al een oud model, het kan best zijn dat het buisje aan vervanging toe is, maar een keer schoonmaken kan denk ik geen kwaad