PDA

View Full Version : Soundkaart vraag(sorry)



JvD.
29 september 2008, 23:03
Ik heb been SB live! Van toen der tijd 30gulden. Ik gebruik hem alleen voor afspelen en de line-in via mijn behringer mixertje. Ik vind het een prima ding en ben te spreken over de kwaliteit.

Maar nu maken ze geen drivers meer voor het ding en ik merk dat hij na ongeveer 1,5minuten opnemen een stotertje geeft. (Ook in een andere pc getest)
Vroeger had ik dat probleem niet. Kortom het is tijd voor een nieuwe. Dus ik zocht voor ongeveer het zelfde bedrag weer een creative kaartje.
Dit was dan 30euro en was een Audigy. Maar mijn god wat een kut kaart. Hij stottert heeft veen gliches maakt mijn pc slomer.


Dus, welk ding raden jullie mij aan? [graag weer pci] (line-in en line-out is all I need.)







[en U.T.F.S mensen moeten hun tijd maar even steken in het schrijven van een goede roman over de leukere dingen in het leven]

GeofJackon
29 september 2008, 23:14
Misschien gaan kijken naar muziek gerichte kaarten zoals deze:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/BEF/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fq0DVqHzpgQkAAAEZWnktK 5qL%252F57TVqHzp3h0AAAEZr2tFop5D%3D0LDVqHzpP8sAAAE ZKGxFop5D%26CategoryUUIDLevelX%252Fq0DVqHzpgQkAAAE ZWnktK5qL%3D57TVqHzp3h0AAAEZr2tFop5D%26CategoryUUI DLevelX%3Dq0DVqHzpgQkAAAEZWnktK5qL&dynamicNavigation=true&ReSort=priceasc

Ik heb een laptop dus k zit aan mijn kaart vast

JvD.
29 september 2008, 23:18
ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, natuurlijk heb ik wat gezocht op google en ook kaarten gevonden. maar op internet zegt iedereen altijd dat zijn aankoop geweldig is. op dit forum vertrouw ik het allemaal ietsje meer.

dus ik koop eerder een ding als iemand hier zegt: die heb ik en hij doet goed wat ik van hem vraag.

guhlenn
30 september 2008, 08:52
M-audio serves me well :) goedkoop en ok, stabiele drivers.

Jason34
30 september 2008, 09:37
Ik heb een creative X-Fi platinum. Prima kaartje vind ik alleen is de live drive stuk, Maar weet je zeker dat dat stotteren dan aan de geluidskaart ligt? Kan me namelijk haast niet voorstellen. Bij welke actie begint het te stotteren dan? Het kan ook aan je interne geheugen of processor liggen namelijk.

harrie-beton
30 september 2008, 10:26
Als je geen geluidskaart in je pc hebt is vanwege de stabiliteit een interne geluidskaart beter dan externe vind ik.

Er zijn goed interne geluidskaarten van m-audio, terratec en ESI. Hoe krachtig is je pc, deze heeft invloed op het stotteren namelijk. Misschien tijd voor een nieuwe installatie van Windows, dat duurt een uur en lost een hoop problemen op met oude drivers enzo.

JvD.
30 september 2008, 10:36
hij gaat stotteren als je bijvoorbeeld een liedje speelt dat je met 1 mic opneemt. als je later terug luistert zit er ergens een haperingetje.
op een cleane instal met 3gig geheugen en 3giga hrz CPU, op 2 verschillende pc's het zelfde probleem. than I blame the card.

dit is dan dus misschien een oplossing?: http://www.thomann.de/nl/m-audio_delta_audiophile_2496.htm

STW
30 september 2008, 13:25
asio4all al geprobeerd?

duckman
30 september 2008, 14:02
emu 0404 is een leuke kaart voor weinig geld

Jason34
30 september 2008, 17:01
Het lijkt op een latency probleem wat je hebt. Wat STW al noemt, als je de asio4all drivers download heb je kans dat het stotterprobleem al weg is. Het is een gratis driver, even opzoeken op google en instellen en voila.

JvD.
30 september 2008, 18:11
ik heb asios getest, maar met geen een instelling deed ie het goed. ik krijg met die asio + mijn kaar nonstop stotter.

pol
30 september 2008, 18:35
asio4all vind ik ook maar rotzooi, koop gewoon een kaart met goeie stabiele asiodrivers zoals m-audio audiophile bv... kost niet veel en was heel stabiel bij mij.