PDA

View Full Version : Instellingen HOOK



Quatz
29 september 2008, 20:54
Zelf heb ik de 6L6 versie. Heb niet echt een vaste setting.
En ben wel benieuwd naar de instellingen van de overige HOOK gebruikers?

ben vanhoof
29 september 2008, 21:00
Ik heb niets tegen de topicstarter, maar ik vind die instellingen uitwisselen altijd raar: je koopt een amp van 2500 maar je weet niet hoe je 'm moet instellen. De meeste mensen die zo'n amp kopen hebben op zn minst al 1 degelijke buizenversterker gehad, dan moet je toch weten wat welke knop doet en kan je toch makkelijk je sweet spot vinden... Wat een klassieke V doet etc.

Btw een amp klinkt totaal verschillend op een ander cabinet dus dat moet ook al hetzelfde zijn wil je settings uitwisselen, anders heeft het imho al helemaaal geen zin meer.

Mr.Bluesbreaker
29 september 2008, 21:48
Ik vind het gewoon tof om met mijn Hook te pimpen, dus ik ga niet miepen over waarom of waarom niet zulke vragen te stellen:D

Hook Captain 6L6
Bogner 4*12 recht met Celestion Greenbacks
Planet Waves megadikke luidsprekerkabel
Alle stock tubes (Tung Sol voor-eind, op V2 een JJ ECC83S)
Klotz TM Stevens of Spectraflex kabels

Met mijn PRS Classic heb ik het als volgt:

gain clean 5-6
bass 4,5
mid 6
treble 6
bright switch uit

gain 1 4,5
gain 2 5
bass 5
mid 6
treble 5

Volumes op middelgrote podia tussen de 3 en de 5.
Deep switch op de Bogner cab uit, op mijn 1*12 oversize aan.(classic lead 80)
Presence rond de 5-6.

Eigenlijk alles gewoon neutraal:) Das voor mij op een of andere manier altijd een lekker gevoel.

Riverdale27
29 september 2008, 21:49
Ik heb niets tegen de topicstarter, maar ik vind die instellingen uitwisselen altijd raar: je koopt een amp van 2500 maar je weet niet hoe je 'm moet instellen. De meeste mensen die zo'n amp kopen hebben op zn minst al 1 degelijke buizenversterker gehad, dan moet je toch weten wat welke knop doet en kan je toch makkelijk je sweet spot vinden... Wat een klassieke V doet etc.

Btw een amp klinkt totaal verschillend op een ander cabinet dus dat moet ook al hetzelfde zijn wil je settings uitwisselen, anders heeft het imho al helemaaal geen zin meer.

en dan kan het toch nog interessant zijn om dingen uit te wisselen? niet alles kan uit je eigen koppie komen he :)