PDA

View Full Version : Gitaar signaal naar line level ??



GeofJackon
29 september 2008, 18:41
Ik heb een vraagje: omdat ik men GA-5 niet altijd kan gebruiken(k zit op kot) ben ik van plan om een soort van preamp te maken waarmee ik men gitaar aan men laptop kan hangen en dan guitar rig ofzo gebruiken. Heeft er hier iemand een schema voor of iets dergelijks al gemaakt?

ponq
29 september 2008, 18:43
lpb1, sho, mosfet boost, clean boost, micro amp

gewoon een clean boostertje bouwen. (trim)potje er op en volume draaien tot je een goed ingangsignaal hebt.

GeofJackon
29 september 2008, 18:49
Ok bedankt.

Nu maar eens men analyse nakijken :|

GeofJackon
29 september 2008, 19:42
Die trimpot, dat is toch een gewone pot, en geen logaritmische?

ponq
29 september 2008, 19:43
Dit ligt natuurlijk aan het circuit.

Ik noemde het een trimpot omdat ik me voor kan stellen dat je met een soort 'fixed' volume wil werken. Dan is een trimpot makkelijker. Trimpots zijn volgens mij praktisch altijd LIN.

Een normale potmeter kan natuurlijk ook. Als die de volume functie heeft, dan is dat meestal een LOG potmeter.

GeofJackon
29 september 2008, 19:48
ja die lpb is er eentje met een 100k log.

GeofJackon
5 oktober 2008, 10:41
Ik heb gezien dat er op newtone een SHO kit staat. Maar blijft die zuiver klinken? De naam crackle doet iets anders vermoeden

Jimwoud
5 oktober 2008, 12:08
Heb je voor guitar rig geen interface nodig? En anders zou ik kijken naar een line 6 guitarport. Volgens mij is zo'n booster helemaal niet nodig.

KoenB
5 oktober 2008, 13:07
Ik heb gezien dat er op newtone een SHO kit staat. Maar blijft die zuiver klinken? De naam crackle doet iets anders vermoeden

Dat crackle betekent dat je zachtjes gekraak hoort terwijl je aan de pot draait, en nee dit ligt niet aan de pot. Het geluid is gewoon zuiver, en boosten doet ie zeker! Ik heb er laatst 2 gebouwd, leuke dingetjes.

GeofJackon
5 oktober 2008, 14:15
OK, bedankt. Dan bestel ik me binnenkort eentje bij newtone :D