PDA

View Full Version : Line out op mijn gitaarversterker.. wat ken ik ermee



Johanlangendoen
4 maart 2003, 11:46
eeee, ja ik heb misschien een beetje een dom vraagje maar ik heb op mijn gitaarversterker (vanderson Axl-50ar) een line out zitten... alleen eigenlijk weet ik nie wat ik ermee kan :S .... kan iemand mij even vertellen wat ik ermee zou kunnen doen? mzzl

e_lukather
4 maart 2003, 11:54
Mischien door verbinden naar D.I.box ofzo..

A3
4 maart 2003, 11:55
ik heb gehoord dat dat dient om aan te sluiten op P.A. of om opnames te maken. ik dacht dat het diende om een extern cabinet op aan te sluiten, maar dat blijkt niet zo te zijn? Als ik zever verkoop corrigeer me dan aub want ik ben ook benieuwd waarvoor hij nu echt dient

Johanlangendoen
4 maart 2003, 11:57
hahaha, nou ben ik gelukkig niet de enige die niet helemaal snapt waar hij voor dient... maar zou ik hem ook op me stereo aan kenne sluite... of ben ik nu heel dom?

A3
4 maart 2003, 12:04
Nee, je bent niet dom, ik heb dat al gedaan, ik snap het nut er niet van, maar dan klinkt je gitaar zowel door je versterker luidspreker als door je stereo

Johanlangendoen
4 maart 2003, 13:25
Owh, das wel leuk dan... je kan dus gewoon via een cinch/tulp-kabel naar je stereo... ?

A3
4 maart 2003, 13:35
ik weet niet hoe die kabels heten, hij begint zoals een gitaarkabel en eindigt in een dubbele kabel zoals voor je cd speler aan te sluiten. ik heb het gewoon gevraagd in de plaatselijke elektronica winkel. je moet ook nog rekening houden met mono of stereo kabels (ik weet niet of gitaar kabels mono of stereo zijn)

Johanlangendoen
4 maart 2003, 14:06
ja met die mono en die stereo weet ik eik ook nix vanaf... verder weet ik nu wel wat je bedoelt... kga binnenkort maar eens van die kabels kopen! Bedankt

e_lukather
4 maart 2003, 14:24
Het word volgens mij gewoon voor de D.I. gebruik. Jullie weten toch wel wat dat is?

RadiuS
4 maart 2003, 14:29
een line out is gewoon om op te nemen of om je geluid direct naar de P.A. te lussen, maar vooral om op te nemen. Wat is er zo vaag aan?

Johanlangendoen
4 maart 2003, 14:40
Ik zou eigenlijk bij god nie weten want een D.I. is! Misschien enige uitleg :smile: ... groeten

idono
4 maart 2003, 15:17
Het is meestal al een DI box. Een DI dient er voor om een instrument direct op de mengtafel aan te sluiten.

Henk

e_lukather
4 maart 2003, 15:21
Je jack verandert als het ware in een xlr om het makkelijk te zeggen. Snap je het nu?

Johanlangendoen
4 maart 2003, 15:57
uhmmmmm :smile:...

e_lukather
4 maart 2003, 17:09
AAAARRGH...

oke nog simpeler dan.

Jack: stekker soort die in je versterker en gitaar gaat.

Xlr: stekker soort die je in een microfoon stopt. (met drie pinnetjes voor de makkelijkheid)

Snap je het?

Er gaat dus een gitaar kabel (jack) naar een doosje(D.I.box) en vanuit dat doosje gaat er een microfoon stekker uit(XLR) en die gaat naar 't PA.

Als je het nu niet snapt....

Harry
4 maart 2003, 17:19
het geluid dat uit je line-out is meestal niet zo denderend, dus meestal wordt een microfoon gebruikt om je geluid naar de PA te sturen. Ik gebruik geen DI, want ik vind het niet goed klinken. Die line-out is bij mij dus nutteloos.

e_lukather
4 maart 2003, 17:22
De vraag was waar het voor diende...ik gebruik hem ook niet :smile:

Johanlangendoen
4 maart 2003, 21:46
hahahaha ja nu snap ik hem ja ik werk nooit met die microfoon-stuff dus dan weet ik er al helemaal nix vanaf hahaha.. maar bedankt ik weet nu wel wat ik ermee kan! mzzl johan!