PDA

View Full Version : Marshall JCM2000 TSL122



Laer
29 september 2008, 11:55
Beste gitaristen,

Ik had een vraag wat betreft de TSL122. Heeft iemand ervaring met deze versterker?

http://www.feedback.nl/?b=HMACBTSL122&a=47

Wil binnenkort natuurlijk het e.e.a. uitproberen, maar als er hier wat meningen over zijn, is dat natuurlijk erg handig.

Stijlen die ik speel zijn vooral punk/punkrock/rock.

Wie heeft er goede of minder goede ervaringen met deze versterker?

Alvast bedankt.

Dude
29 september 2008, 12:16
Prima ding, feedback vraagt alleen helaas nog de hoofdprijs...

De nieuwe JVM serie is uit (al een jaar of anderhalf inmiddels) maar heel veel winkels blijven die TSL gewoon aanbieden tegen de hoofdprijs, De JVM daarintegen wordt door de verschillende winkels best wel eens gehyped qua prijzen. Max guitars in de haag had pas een zooi jvm combo's te koop tegen best leuke prijzen.

Zoek als je echter voor nieuw wil gaan ff op dat ene onderwerp waar die engelse verkoop site wordt genoemd die nieuwe marshalls tegen spotprijzen verzend.

deze dus

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109259

Tubescreamer
29 september 2008, 12:40
Psst Laer je hebt zo pm!

Laer
29 september 2008, 13:23
Hij is nieuw idd erg prijzig. Daarom misschien 2ehands. Kan hem altijd bij Feedback gaan uittesten natuurlijk.

Riverdale27
29 september 2008, 14:55
TSL is best een prima amp. Kameraad van mij heeft ook zo'n TSL, maar dan wel een head die hij op een 1960A aansluit, en die hebben we vaak gebruikt in onze toenmalige punkrock band, zonder klachen. Prima sound en een stevige kracht. Clean kanaal is iets minder maar dat heb je met de meeste Marshalls.

Anyway, hij verkoopt zijn TSL top voor zo'n 900 euro, maar daarover valt eventueel nog te praten. Misschien ben je wel geinteresseerd.

Mr.Bluesbreaker
29 september 2008, 15:06
Ik heb een aantal jaar met de 60 watt head gewerkt, over 1 of 2 1960 kasten.
Kreeg er op zich een acceptabele sound uit, maar hij miste echt wel definitie, vooral op het 2e kanaal. Met andere speakers ging het wel aardig, ik weet niet wat er in die combo zit? Live was de versterker op een G1275T (ook al had ik er acht van) niet te doen, er lag een soort doek op het hoog.

Kanttekening, ik kon toen ook nog niet echt goed spelen, en van gitaarafstelling en buizen vervangen had ik nog nooit gehoord.

Als je hem nieuw wilt kopen kun je wellicht beter 2e hands naar alternatieven kijken, voor 1500 euro heb je ook een leuke Mesa Stiletto head bijvoorbeeld.
(zei hij nou MESA, jawellus) Daar zitten iets minder opties op, maar klinkt voor hetzelfde geld wel een pak beter IMO.

Riverdale27
29 september 2008, 15:14
Gewoon Fender Hot Rod met een BOSS OS2 pedaaltje en je kunt de wereld aan :D

iWishmaster
29 september 2008, 15:21
Ik heb een aantal jaar met de 60 watt head gewerkt, over 1 of 2 1960 kasten.
Kreeg er op zich een acceptabele sound uit, maar hij miste echt wel definitie, vooral op het 2e kanaal. Met andere speakers ging het wel aardig, ik weet niet wat er in die combo zit? Live was de versterker op een G1275T (ook al had ik er acht van) niet te doen, er lag een soort doek op het hoog.

Kanttekening, ik kon toen ook nog niet echt goed spelen, en van gitaarafstelling en buizen vervangen had ik nog nooit gehoord.

Als je hem nieuw wilt kopen kun je wellicht beter 2e hands naar alternatieven kijken, voor 1500 euro heb je ook een leuke Mesa Stiletto head bijvoorbeeld.
(zei hij nou MESA, jawellus) Daar zitten iets minder opties op, maar klinkt voor hetzelfde geld wel een pak beter IMO.
+1 op de mesa. Heeft wel één nadeel: Stiletto is echt ENORM schel, daar moet je van houden. Zelfs met de presence helemaal dicht, treble op 12 en toneknop van de gitaar half dicht deed het pijn aan mn oren. Dat was wel de 1x12" combo, daar zit een V30 in, dat scheelt ook.