PDA

View Full Version : Booster in de fx-loop?



Luke-wannabe
29 september 2008, 11:11
Is het veilig om een booster in fx-loop te proppen voor een solo (=volume) boost?
Ik heb een maxon od808, die ik dan zo clean mogelijk afstel met een volume boost (overdrive op 0 en volume op 10) en als ik hem in de effectsloop stop krijg ik denk ik beter het gewenste resultaat dan als ik hem voor de pre amp stop. Want dan komt er alleen maar meer gain bij.

Mijn vraag is dus: Is het wel 'veilig'? Kan ik niet iets slopen ofzo?

Thnx in advance

Lexvandoef
29 september 2008, 11:12
Jep, het is veilig, je kan er niks door slopen.

Luke-wannabe
29 september 2008, 11:14
Jep, het is veilig, je kan er niks door slopen.
Maar..? Het lijkt alsof hier een 'maar' aanzit :satisfie:

Swan
29 september 2008, 11:31
nee, gewoon doen, is de juiste manier.

Lexvandoef
29 september 2008, 11:35
Maar..? Het lijkt alsof hier een 'maar' aanzit :satisfie:

Nope, er zit geen maar aan ;)

Ik heb het vroeger met een marshall jtm-30 ook gedaan. En nu doe ik het met mijn Hook ook dmv zijn eigen send regelaar.

Meneer I.
29 september 2008, 12:04
Gewoon doen heb ik ook gedaan. Het boost je totaalgeluid op zonder bij te 'kleuren'.

Luke-wannabe
29 september 2008, 13:15
Okee bedankt!
Hij kleurt wel iets in het mid, omdat het een tubescreamer is, maar dat vind ik juist leker :satisfie:

dml
29 september 2008, 14:26
Okee bedankt!
Hij kleurt wel iets in het mid, omdat het een tubescreamer is, maar dat vind ik juist leker :satisfie:

Iets?!! En je krijgt er ook gratis compressie bij, vergeet dat niet.

Yek1
29 september 2008, 14:58
Of het kan, ligt er helemaal aan wat voor fx-loop je hebt.
Als de fx-loop werkt op "line-level (+4 dB)", krijg je ongewenst volumeverlies. Als ie werkt op "instrument level (-10 dB), zal 't goed gaan. Maar een overdrive ná je pre-amp, geeft wel ruis.
Verder heb je 2 lange extra snoeren nodig om dat ding aan en uit te zetten...

Luke-wannabe
29 september 2008, 15:08
@ dml: Theoretisch vind ik compressie op het lead geluid wel lekker, maar hoe dat in het echt gaat uitpakken gaan we zien.

@ Yek1: Ik heb ook al een delay die in de effectsloop moet, dus wat dat betreft..

Bernardduur
29 september 2008, 16:08
Ik heb zo ooit mn amp opgeblazen. Ik weet zelf niet waardoor maar mn Colorsound Overdriver zat in de loop. Mooi geluid, alleen niet zo lang :D

Luke-wannabe
29 september 2008, 17:17
Oh.. Wat zat er nog meer in die loop dan..?

JER00N
29 september 2008, 18:48
Volgens mij moet het niet mogelijk zijn om met een boostertje je eindversterker op te blazen... die gain is daar veel te zacht voor en als het 'te hard' wordt, raakt de eindtrap gewoon overstuurd/in verzadiging. Wellicht dat er wel iets kapot kan gaan als er DC op de uitgang komt... wat denken amp-experts hiervan?

Luke-wannabe
29 september 2008, 18:55
Wat is DC op de uitgang?

Mitch
29 september 2008, 23:04
Damage Control

HaroldA
29 september 2008, 23:49
Wat is DC op de uitgang?
Of was het 'dress code (http://www.dress-code.nl/dress-code.nl/nl/)'?

Luke-wannabe
30 september 2008, 00:24
Ja duh ik weet wel dat het iets van stroom is, maar wat betekend het precies 'DC op de uitgang'? Welke uitgang? Hoezo er op?

Mitch
30 september 2008, 09:01
Direct Current = gelijkstroom

Knal nou maar gewoon die booster ertussen, niks aan de hand.

Luke-wannabe
30 september 2008, 09:03
Okee thnx :D

Dude
30 september 2008, 20:18
is die al stuk ??

nooit zomaar geloven wat ze op een forum zeggen he ? ik heb de aarde wel eens uit zijn baan gebracht door een gemodde tubescreamer in mn fx loop te hangen ! :nervous:



probeer eens een boss EQ pedaal in je loop.... werkt perfect voor solo boosts en je kan hem 100% 'kleuren' naar smaak !

Nielsje
30 september 2008, 20:27
Ja Leon, óf je koopt natuurlijk gewoon een Londoncity amp bij mij! Zit geen FX loop op, dus geen problemen!

(Ware het niet dat 'ie nog bij CMW staat..;))

The Lo Lands
30 september 2008, 20:36
probeer eens een boss EQ pedaal in je loop.... werkt perfect voor solo boosts en je kan hem 100% 'kleuren' naar smaak !Zo gebruik ik deze ook. Klein minpuntje is wel dat de level slider snel teveel gaat boosten bij een klein tikje slider instelling. De mijne staat meestal op 3 á 4 db level boost (tussen neutraal en eerste streepje) wat wel erg lekker klinkt trouwens : ) Het kleuren werkt ook top inderdaad, een klein beetje mid erbij voor solo's en je breekt door iedere mix heen. Wel is mijn GE-7 gemodificeerd met de Monte Allums Mod, daardoor ruisarm en transperanter als (clean) boost!

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 17:35
Waarom kan je dan de boel beschadigen? Hij doet toch eigenlijk niet meer dan wat een eq ook doet, als je de level omhoog gooit?

The Lo Lands
1 oktober 2008, 18:23
Waarom kan je dan de boel beschadigen? Hij doet toch eigenlijk niet meer dan wat een eq ook doet, als je de level omhoog gooit?Het enige wat kan beschadigen zijn je oren maar je versterker kan dit prima hebben hoor! Het geluid kan als eerder gemeld verzadigd raken maar je buizenversterker is er op gebouwd om op zijn flikker te krijgen :)

Bernardduur
1 oktober 2008, 18:59
Ja, het zal wel gelegen hebben aan de amp :) Stond iets te heet afgesteld............

Was wel een erg lekker geluid!

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 23:29
Sjemig :-p Wat had je dan opgeblazen? Buizen of was de hele amp meteen afgeschreven?

Bernardduur
2 oktober 2008, 18:36
Sjemig :-p Wat had je dan opgeblazen? Buizen of was de hele amp meteen afgeschreven?

Output trafo en een paar EL34's. Verder nog wat schade door het vuur maar dat viel erna reuze mee (kon de MKS4's nog salvagen :))