PDA

View Full Version : mooie gitaren voor weinig!



Orpheo
28 september 2008, 23:10
http://cgi.ebay.nl/6-Strings-Neck-Body-Electric-Guitar-Inlay-1686_W0QQitemZ180294035871QQihZ008QQcategoryZ47073 QQtcZphotoQQcmdZViewItem

even hierop kwijlen. prachtige inleg voor echt een peuleschil. voor de fanatieke inleg/mooi hout/klussers onder ons.

macwilliams
28 september 2008, 23:18
Zeker heel mooi. Ga je bieden?

ACSlater
28 september 2008, 23:20
Vette sjit! Ik wacht nog wel ff met bestellen. €119 voor een gitaar waar naar eigen zeggen, 70 dagen aan gewerkt is? Klinkt te mooi om waar te zijn.

Orpheo
28 september 2008, 23:22
Vette sjit! Ik wacht nog wel ff met bestellen. €119 voor een gitaar waar naar eigen zeggen, 70 dagen aan gewerkt is? Klinkt te mooi om waar te zijn.

kijk maar naar de feedback; zit wel snor

m'n vriendin gaat bieden. maar ik ga 't 'ooit' nog wel doen. zeker die ene met de eagle. te gekke sg!

KamikazaGuitar
28 september 2008, 23:25
Ah, dat klinkt verstandig, als jij en je vriendin tegen elkaar op gaan bieden :satisfie:

Orpheo
28 september 2008, 23:34
Ah, dat klinkt verstandig, als jij en je vriendin tegen elkaar op gaan bieden :satisfie:

zo dom zijn we heus niet. wij communiceren nog wel eens met elkaar :chicken:

Lexvandoef
28 september 2008, 23:35
Vertouw jij serieus een plank die zo goedkoop is? Dat kan toch nooit echt wat zijn, of wel?

Eko
28 september 2008, 23:38
In de streken waar de gitaar gemaakt wordt is 119 euries een prachtig bedrag. Toch zo`n 150 dollartjes. Voor mensen die gewend zijn rond te komen van minder dan 40 dollar per maand een goed bedrag. Het hout groeit daar zelf en van FSC hebben ze nog nooit gehoord. Kappen zagen en verwerken.
Als je een hoop zaken niet belangrijk vind en de verzendkosten en douanereut meetelt is ie nog niet duur.

Orpheo
28 september 2008, 23:39
Vertouw jij serieus een plank die zo goedkoop is? Dat kan toch nooit echt wat zijn, of wel?

ik heb qua dit soort gitaren maar 1 eis:

is de hals bespeelbaar?

als dat ok is, is de rest goed af te werken. en als 't aankomt in krakkemikkige staat heb ik altijd nog ebay/paypal/visa kopersbescherming. no probemo. bedrading is zo op te lossen.

Verder, qua feedback zit 't wel goed vind ik. redelijk goed level van positieve feedback.

Lexvandoef
28 september 2008, 23:41
Ja oke, maar als je, net als jij, al zo'n 10 topgitaren hebt, waarom zou je dan nog zo'n plank er bij kopen? Voor de heb alleen maar?

Orpheo
28 september 2008, 23:44
Ja oke, maar als je, net als jij, al zo'n 10 topgitaren hebt, waarom zou je dan nog zo'n plank er bij kopen? Voor de heb alleen maar?

zeker :) mijn vriendin wil ook een electrische hebben, en we gaan 't gewoon proberen met eentje. is 't troep, krijg ik m'n geld terug van visa, en na een vlakbeurt zal die gitaar weer top spelen.

Lexvandoef
28 september 2008, 23:46
zeker :) mijn vriendin wil ook een electrische hebben, en we gaan 't gewoon proberen met eentje. is 't troep, krijg ik m'n geld terug van visa, en na een vlakbeurt zal die gitaar weer top spelen.

Ja oke, maar dat is voor je vriendin, niet voor jezelf.

Orpheo
28 september 2008, 23:47
Ja oke, maar dat is voor je vriendin, niet voor jezelf.

juist. en als dit ding goed, of in ieder geval, redelijk goed blijkt te zijn, en de verkoper me een goed gevoel bezorgd, waarom niet een leuke ernaast?

Mitch
28 september 2008, 23:47
Waarom wordt er toch altijd zo geil gereageerd op goedkope rommel? Is dat nou de slechte economie?
En die looks zeg....zo ont-zet-tend Gerard Joling zie je ze zelden :chicken:
Ja, heel veel inlay voor weinig geld, maar het ziet er niet uit.

Orpheo
28 september 2008, 23:51
Waarom wordt er toch altijd zo geil gereageerd op goedkope rommel? Is dat nou de slechte economie?
En die looks zeg....zo ont-zet-tend Gerard Joling zie je ze zelden :chicken:
Ja, heel veel inlay voor weinig geld, maar het ziet er niet uit.

ghehe tja, ik vind 't mooi ;) ik heb nog altijd liever een gitaar aan de muur dan een Van gogh.

Lexvandoef
28 september 2008, 23:53
juist. en als dit ding goed, of in ieder geval, redelijk goed blijkt te zijn, en de verkoper me een goed gevoel bezorgd, waarom niet een leuke ernaast?

Tsja, koop dan iets anders leuks, nog een gitaar erbij, daar zie ik het nut niet van in.

En wat Mitch zei enzo...

Orpheo
28 september 2008, 23:58
m'n vriendin heeft besloten om de gitaar die ze voor ogen had, niet te doen. teveel slechte 'rants' op 't internet.

Ibanez666
28 september 2008, 23:59
http://cgi.ebay.nl/6-Strings-Neck-Body-Electric-Guitar-Inlay-1686_W0QQitemZ180294035871QQihZ008QQcategoryZ47073 QQtcZphotoQQcmdZViewItem

even hierop kwijlen. prachtige inleg voor echt een peuleschil. voor de fanatieke inleg/mooi hout/klussers onder ons.

eh weinig? Het is maar een startbod hoor..

Orpheo
29 september 2008, 00:08
eh weinig? Het is maar een startbod hoor..

alsof dat superhoog gaat oplopen ;)

richwoodplayer
29 september 2008, 00:18
nou, in 7 dagen kan het behoorlijk stijgen soms hoor

ACSlater
29 september 2008, 00:32
Ik heb ook ff wat gegoogled op Bruce Wei en die fantastische inleg blijkt een soort fineer te zijn. Het lijkt dus meer dan het is. Kortom je krijgt waar je voor betaald.

vulvasonic
29 september 2008, 00:35
Als ik de keuze heb tussen twee gitaren van hetzelfde (of een vergelijkbaar) merk, waarvan de ene plank voorzien is van vele extra's en versieringen, de andere plank, in de basis hetzelfde model, juist is ontdaan van enige vorm van tierelantijntjes en beide gitaren moeten ongeveer hetzelfde kosten, dan geef ik mijn geld op voorhand en bijna per definitie uit naar de meest sobere van de twee.

Al die uiterlijk, geweldig uitziende priegelwerkjes (op zich niks mis mee) moet ongetwijfeld z'n gevolgen hebben gehad voor de hoeveelheid werk en materiaal dat ermee gemoeid is geweest. Iedereen weet dat uiteindelijk ALLES zal moeten worden doorberekend in de totaalprijs van de gitaar.

Een sobere versie van de kermisvariant MOET dus wel extra kwaliteiten hebben tov de sierplank. Ik zou dus wel eens willen weten waar je voor betaalt...




Maar zoals eerder opgemerkt, pas in de laatste minuten lopen de biedingen ineens gigantisch op. Reken je dus nog niet rijk. :stop:

Mitch
29 september 2008, 00:38
Ik heb ook ff wat gegoogled op Bruce Wei en die fantastische inleg blijkt een soort fineer te zijn. Het lijkt dus meer dan het is. Kortom je krijgt waar je voor betaald.
If it seems too good to be true, it probably is...

Orpheo
29 september 2008, 00:46
Ik heb ook ff wat gegoogled op Bruce Wei en die fantastische inleg blijkt een soort fineer te zijn. Het lijkt dus meer dan het is. Kortom je krijgt waar je voor betaald.
dat heb ik dan weer niet gezien. linkje? :)


ps: wellicht kan een mod de topictitel aanpassen door er iets van te maken als 'goedkope nepgitaren; de valkuilen'? :P

ACSlater
29 september 2008, 00:57
dat heb ik dan weer niet gezien. linkje? :)


ps: wellicht kan een mod de topictitel aanpassen door er iets van te maken als 'goedkope nepgitaren; de valkuilen'? :P

http://www.talkbass.com/forum/showpost.php?p=6130007&postcount=11

De prachtig ingelegde tijgerstaart blijkt een soort van fineer volgens de eigenaar. De post stond in een verkooptopic; hij wilde er blijkbaar van af.

Orpheo
29 september 2008, 01:00
http://www.talkbass.com/forum/showpost.php?p=6130007&postcount=11

De prachtig ingelegde tijgerstaart blijkt een soort van fineer volgens de eigenaar. De post stond in een verkooptopic; hij wilde er blijkbaar van af.

een sticker gewoon :seriousf:

Ibanez666
29 september 2008, 08:50
alsof dat superhoog gaat oplopen ;)

Vaak genoeg en startbod van 1 dollar als een gek zien stijgen, het is wat de gek er voor geeft, naast wat het gewoon waard is.

RoelTM
29 september 2008, 08:56
Vette sjit! Ik wacht nog wel ff met bestellen. €119 voor een gitaar waar naar eigen zeggen, 70 dagen aan gewerkt is? Klinkt te mooi om waar te zijn.
hoe komt iedereen toch bij €119??
bij mij staat toch echt $119... (ongeveer €81,nogwat)

Ibanez666
29 september 2008, 09:02
zeker :) is 't troep, krijg ik m'n geld terug van visa, .

hoe bedoel je?

Orpheo
29 september 2008, 11:42
ook vaak genoeg iets gezien van die tent dat begon rond de 80 euro, en eindigde rond de 100. valt dus wel mee.

ik heb bij visa iets en dat zorgt ervoor dat als 't ding niet aankomt of kapot is, whatever, de betaling teruggedraaid kan worden. idem met paypal en ebay.

Ibanez666
29 september 2008, 11:48
ook vaak genoeg iets gezien van die tent dat begon rond de 80 euro, en eindigde rond de 100. valt dus wel mee.

ik heb bij visa iets en dat zorgt ervoor dat als 't ding niet aankomt of kapot is, whatever, de betaling teruggedraaid kan worden. idem met paypal en ebay.


je had het over het feit dat de gitaar misschien troep is, dus niet of het kapot is of niet aankomt. Dus je bedoelt daarmee dat als de gitaar niet bevalt, je je geld terugvraagd?

Orpheo
29 september 2008, 12:29
je had het over het feit dat de gitaar misschien troep is, dus niet of het kapot is of niet aankomt. Dus je bedoelt daarmee dat als de gitaar niet bevalt, je je geld terugvraagd?

als je aan kunt tonen dat het produkt niet is zoals beschreven, krijg je je geld terug (hetzij via paypal, via ebay of visa).

ACSlater
29 september 2008, 12:37
hoe komt iedereen toch bij €119??
bij mij staat toch echt $119... (ongeveer €81,nogwat)

Wie is iedereen? Ik had me ff verkeken en het zijn dus inderdaad dollars ipv euro's

frekie
29 september 2008, 13:08
+ 100$ VZK vanuit Vietnam naar Europa + invoerrechten + BTW. Blijven opletten mensen. Wel maple nekthrough , ziet er mooi uit. Het is een concept, de plank laten maken in een lalola. Voor mij hoeven die inlays dan niet, gewoon een sober maar goed stuk hout. En dan zelf afmonteren met onderdelen naar keuze.

Lexvandoef
29 september 2008, 13:11
als je aan kunt tonen dat het produkt niet is zoals beschreven, krijg je je geld terug (hetzij via paypal, via ebay of visa).

Dat is iets anders dan dat de gitaar misschien niet aan je kwaliteitsverwachtingen voldoet. Als je dan niet kan hardmaken dat hij beschadigd is oid, dan geldt het niet, volgens mij.

Orpheo
29 september 2008, 13:16
Dat is iets anders dan dat de gitaar misschien niet aan je kwaliteitsverwachtingen voldoet. Als je dan niet kan hardmaken dat hij beschadigd is oid, dan geldt het niet, volgens mij.

als je een smooth talker bent krijg je 'kwaliteitsverwachting' wel aan elkaar gepraat naar 'niet voldoen aan de beschrijving'.

helemaal als de verkoper het zo makkelijk maakt met relatief veel pos. feedback en beschrijvingen als 'fantastische kwaliteit, geweldig hout, echte parelmoeren inleg'.

Orpheo
29 september 2008, 13:17
+ 100$ VZK vanuit Vietnam naar Europa + invoerrechten + BTW. Blijven opletten mensen. Wel maple nekthrough , ziet er mooi uit. Het is een concept, de plank laten maken in een lalola. Voor mij hoeven die inlays dan niet, gewoon een sober maar goed stuk hout. En dan zelf afmonteren met onderdelen naar keuze.

ik heb even gegoogled, en kom verhalen tegen van halzen die na een week of wat torderen, gitaren die uit elkaar vallen, etc etc. ik zou 't er niet op wagen.

soup
29 september 2008, 14:05
hahaha

rommel dus

Ibanez666
29 september 2008, 17:47
als je een smooth talker bent krijg je 'kwaliteitsverwachting' wel aan elkaar gepraat naar 'niet voldoen aan de beschrijving'.

helemaal als de verkoper het zo makkelijk maakt met relatief veel pos. feedback en beschrijvingen als 'fantastische kwaliteit, geweldig hout, echte parelmoeren inleg'.


Ik weet dat je met lidmaatschappen van bijvoorbeeld internetsites ook een "charge-back" kunt doen om welke reden dan ook en dan stort Visa inderdaad het geld terug op je rekening. Het enige waar mensen die hun geld terug vragen geen rekening mee houden is dat de verkoper niet alleen zijn geld kwijt is, maar er ook nog eens een boete van Visa(?) overheen krijgt. ik weet niet of het bij het kopen van tastbare producten ook zo is, maar als dat wel zo is, lijkt het me wel erg kort door de bocht om er een smooth talk verhaal van te maken en de verkoper te benadelen.

Orpheo
29 september 2008, 18:01
Ik weet dat je met lidmaatschappen van bijvoorbeeld internetsites ook een "charge-back" kunt doen om welke reden dan ook en dan stort Visa inderdaad het geld terug op je rekening. Het enige waar mensen die hun geld terug vragen geen rekening mee houden is dat de verkoper niet alleen zijn geld kwijt is, maar er ook nog eens een boete van Visa(?) overheen krijgt. ik weet niet of het bij het kopen van tastbare producten ook zo is, maar als dat wel zo is, lijkt het me wel erg kort door de bocht om er een smooth talk verhaal van te maken en de verkoper te benadelen.

verkoper benadelen? de verkoper benadeelt zichzelf al door

a: verkeerd te adverteren
b: verkeerd te handelen.
c: shitty producten te verkopen.

Tjaard
29 september 2008, 18:31
Het enige waar mensen die hun geld terug vragen geen rekening mee houden is dat de verkoper niet alleen zijn geld kwijt is, maar er ook nog eens een boete van Visa(?) overheen krijgt. ik weet niet of het bij het kopen van tastbare producten ook zo is, maar als dat wel zo is, lijkt het me wel erg kort door de bocht om er een smooth talk verhaal van te maken en de verkoper te benadelen.

Dat klopt ... heb zelf als verkoper zoiets meegemaakt. Iemand koopt wat via Marktplaats, betaald via Paypal omdat 'ie te ver weg woont en besluit vlak daarna om het in plaats van te laten opsturen toch zelf af te halen omdat meneer in de buurt is. Alles perfect tot ineens 2.5 maand later (!) meneer via z'n credit card maatschappij ineens het geld terug claimt. Hij beweert dat de deal nooit heeft plaats gevonden ... om een lang verhaal kort maken ben ik zowel het artikel als m'n geld kwijt. En toen kwam inderdaad nog als leuke verassing de boete van de credit card maatschappij ...

Je kan als verkoper overgens klagen bij Paypal wat je wilt, al ben je 10 jaar lid met een perfect profiel, terwijl de zogenaamde "koper" net nieuw is ... ze doen voor verkopers wat dat betreft weinig tot helemaal niets.

Ibanez666
29 september 2008, 18:35
verkoper benadelen? de verkoper benadeelt zichzelf al door

a: verkeerd te adverteren
b: verkeerd te handelen.
c: shitty producten te verkopen.

En gewoon met smoothtalken het verhaal in jouw voordeel draaien :stop:

Ibanez666
29 september 2008, 18:37
Dat klopt ... heb zelf als verkoper zoiets meegemaakt. Iemand koopt wat via Marktplaats, betaald via Paypal omdat 'ie te ver weg woont en besluit vlak daarna om het in plaats van te laten opsturen toch zelf af te halen omdat meneer in de buurt is. Alles perfect tot ineens 2.5 maand later (!) meneer via z'n credit card maatschappij ineens het geld terug claimt. Hij beweert dat de deal nooit heeft plaats gevonden ... om een lang verhaal kort maken ben ik zowel het artikel als m'n geld kwijt. En toen kwam inderdaad nog als leuke verassing de boete van de credit card maatschappij ...

Je kan als verkoper overgens klagen bij Paypal wat je wilt, al ben je 10 jaar lid met een perfect profiel, terwijl de zogenaamde "koper" net nieuw is ... ze doen voor verkopers wat dat betreft weinig tot helemaal niets.

Yup, kaarthouders zijn heilig en verkoper altijd de klos. Ik Ken iemand die een betaalsite heeft en die heeft elke maand te maken met charge backs. Gewoon gasten die drie maanden op zn site surfen, de plaatjes en filmpjes dowloaden, vervolgens een charge back doen en dan is hij zn geld kwijt, z'n bandbreedte en komt er nog een boete overheen. Als dit te vaak gebeurd kunnen de boetes oplopen tot 100.000 euro! Maar ach, het zal wel aan hem liggen.....

Orpheo
29 september 2008, 23:54
En gewoon met smoothtalken het verhaal in jouw voordeel draaien :stop:

dus? ik ben geen louche verkoper die shit verkoopt

Lexvandoef
30 september 2008, 02:13
dus? ik ben geen louche verkoper die shit verkoopt

Maar wel een 'klant' die alleen aan zichzelf denkt en niet verder :stop:

Bmweber
30 september 2008, 07:24
mooie plank :D zou er misschien zelf ook op gaan bieden... (A)

waarom zeuren jullie allemaal zo? als de prijs rond de 100 euro blijft hangen dan is er toch geen groot probleem? ook al blijkt het niks te zijn kan je hem altijd nog ophangen als kunstwerk ofzo, voor het geld hoef je het niet te laten :) zo laat ik zelf een oude beringer strat beschilderen en hang ik op, dat ding klinkt en speelt voor geen meter maar als kunst vind ik het prima.

Daan_B
30 september 2008, 09:09
Maar wel een 'klant' die alleen aan zichzelf denkt en niet verder :stop:

Dat is juist het leuke aan klant zijn, anders ga je wel ergens anders halen.
Tegenwoordig is er zo veel concurrentie dat, dat kan :) .

Ibanez666
30 september 2008, 09:37
Dat is juist het leuke aan klant zijn, anders ga je wel ergens anders halen.
Tegenwoordig is er zo veel concurrentie dat, dat kan :) .

Ja maar niet ten koste van een verkoper (als die verkoper bijvoorbeeld boetes kan krijgen door jouw gedrag) tenminste, zo denk ik erover

Ibanez666
30 september 2008, 09:39
dus? ik ben geen louche verkoper die shit verkoopt

Maar wel een klant die met een mooi verhaaltje probeerd zn geld terug te krijgen ten koste van een ander. Maar laat maar verder, ik snap nu wel hoe je in elkaar steekt wat kopen en verkopen betreft. Voor de rest zal je gerust een aardige gozer zijn.

Ps, ik snap ook niet waar dat louche verkoper verhaal vandaan komt, heb je dat erbij bedacht om je verhaal kracht bij te zetten of zo?

Lexvandoef
30 september 2008, 10:14
Ja maar niet ten koste van een verkoper (als die verkoper bijvoorbeeld boetes kan krijgen door jouw gedrag) tenminste, zo denk ik erover

+1...............

Orpheo
30 september 2008, 10:33
Maar wel een klant die met een mooi verhaaltje probeerd zn geld terug te krijgen ten koste van een ander. Maar laat maar verder, ik snap nu wel hoe je in elkaar steekt wat kopen en verkopen betreft. Voor de rest zal je gerust een aardige gozer zijn.

Ps, ik snap ook niet waar dat louche verkoper verhaal vandaan komt, heb je dat erbij bedacht om je verhaal kracht bij te zetten of zo?

ik had 't over die verkoper van de gitaren in de beginpost. (nja, verkoper van soortgelijke gitaren). Die verkoper is een louche persoon, die verkoper verkoopt troep, die persoon is een achterbakse handelaar. daar komt mijn verhaal vandaan. alsof ik bij alles wat ik bestel de verkoper oplicht door visa in te schakelen... alleen als het aangekomen produkt niet voldoet aan de verwachting (wat zelden het geval is) of als het helemaal niet aankomt.

Ibanez666
30 september 2008, 10:59
ik had 't over die verkoper van de gitaren in de beginpost. (nja, verkoper van soortgelijke gitaren). Die verkoper is een louche persoon, die verkoper verkoopt troep, die persoon is een achterbakse handelaar. daar komt mijn verhaal vandaan. alsof ik bij alles wat ik bestel de verkoper oplicht door visa in te schakelen... alleen als het aangekomen produkt niet voldoet aan de verwachting (wat zelden het geval is) of als het helemaal niet aankomt.


Het kwam op mij gewoon over alsof je vrij makkelijk ff je geld terug vraagt. Toen je daarna ook nog begon over smooth talken om je verhaal zo te kunnen rechtbreien, zodat je je geld terug kon krijgen, had ik zoiets van: das ff lekker makkelijk. We hebben het hier gehad over een ebayer met 99,4 procent positieve feedback (de eerste post), een mede gitaarnetter die een keer een oor is aangenaaid via Visa/Paypal en over een kennis van mij die het elke maand meemaakt. Vandaar dat ik niet helemaal begrijp waarom er zo makkelijk wordt gedaan over even je geld terughalen via Visa en al helemaal niet de manier waarop. Meer ga ik er niet over zeggen, je doet er maar mee wat je wel of niet wilt.

Orpheo
30 september 2008, 11:09
Het kwam op mij gewoon over alsof je vrij makkelijk ff je geld terug vraagt. Toen je daarna ook nog begon over smooth talken om je verhaal zo te kunnen rechtbreien, zodat je je geld terug kon krijgen, had ik zoiets van: das ff lekker makkelijk. We hebben het hier gehad over een ebayer met 99,4 procent positieve feedback (de eerste post), een mede gitaarnetter die een keer een oor is aangenaaid via Visa/Paypal en over een kennis van mij die het elke maand meemaakt. Vandaar dat ik niet helemaal begrijp waarom er zo makkelijk wordt gedaan over even je geld terughalen via Visa en al helemaal niet de manier waarop. Meer ga ik er niet over zeggen, je doet er maar mee wat je wel of niet wilt.
ik snap je punt, maar ik heb die feedbackratings gelezen, en hij gebruikt voor feedback trucjes die chinezen vaak gebruiken om veel feedback te krijgen (vaak dezelfde persoon heel veel 'produkten' laten kopen, en daar feedback van vragen; ik heb 't zelf meerdere keren meegemaakt van verkopers in China, vorig jaar, tijdens mijn 'gitaar uit china' gitaar'avontuur'.

voor zo'n verkoper heb ik totaal geen respect, sorry. het is gewoon een louche handelaar.

Let the record show, ik heb maar 2 keer een betaling teruggedraaid; 1 keer omdat ik het produkt terugstuurde, omdat het echt niet was wat ik bestelde, en de verkoper vond 't geen probleem (hij zei zelf dat ie gewoon zo stom was 't verkeerde te sturen) en de andere keer heb ik 3 maanden gewacht op een pickup. ik heb toen niet via visa m'n betaling teruggedraaid, maar 't geld teruggekregen via de verkoper. de pup kwam later toch, kheb t die vent gemaild, maar mocht m'n geld en de pup houden omdat ij 't geld terug kreeg van de verzekering...

ik doe niet makkelijk over geld terughalen bij visa, omdat het zo'n gedoe is; liever in 1 keer gewoon goed. punt. maar ALS t moet, dan moet 't maar, en in zo'n geval als dit, zeker weten. ieder weldenkend mens zou zijn geld terugeisen als het produkt gewoon crap is, maaromdat dit via internet gaat is 't opeens heilig? no way!

Ibanez666
30 september 2008, 11:15
ik snap je punt, maar ik heb die feedbackratings gelezen, en hij gebruikt voor feedback trucjes die chinezen vaak gebruiken om veel feedback te krijgen (vaak dezelfde persoon heel veel 'produkten' laten kopen, en daar feedback van vragen; ik heb 't zelf meerdere keren meegemaakt van verkopers in China, vorig jaar, tijdens mijn 'gitaar uit china' gitaar'avontuur'.

voor zo'n verkoper heb ik totaal geen respect, sorry. het is gewoon een louche handelaar.

Let the record show, ik heb maar 2 keer een betaling teruggedraaid; 1 keer omdat ik het produkt terugstuurde, omdat het echt niet was wat ik bestelde, en de verkoper vond 't geen probleem (hij zei zelf dat ie gewoon zo stom was 't verkeerde te sturen) en de andere keer heb ik 3 maanden gewacht op een pickup. ik heb toen niet via visa m'n betaling teruggedraaid, maar 't geld teruggekregen via de verkoper. de pup kwam later toch, kheb t die vent gemaild, maar mocht m'n geld en de pup houden omdat ij 't geld terug kreeg van de verzekering...

ik doe niet makkelijk over geld terughalen bij visa, omdat het zo'n gedoe is; liever in 1 keer gewoon goed. punt. maar ALS t moet, dan moet 't maar, en in zo'n geval als dit, zeker weten. ieder weldenkend mens zou zijn geld terugeisen als het produkt gewoon crap is, maaromdat dit via internet gaat is 't opeens heilig? no way!

Zoals ik al zei, ik kreeg het idee dat je er nogal makkelijk over deed en tot nu toe ook geen enkel begrip had voor verkopende partijen. Zoals je het nu stelt is het me allemaal wel duidelijker :)