PDA

View Full Version : Welke delay voor mij? Spui hier uw geilheid!



Nielsje
28 september 2008, 19:21
Zo mensen,

ik wil een nieuwe delay. Op het moment heb ik een Akai Headrush, en alhoewel het ding me niet tegenstaat, heb ik gehoord dat het veel beter kan. Dus de headrush mag eruit (wel jammer, de looper vind ik een best leuke tool).

Zo vond ik de BYOC delay erg lekker klinken, maar helaas zit hier geen modulatie op. Wel is er een mod beschikbaar, waardoor je een loop d'r bij in kan bouwen, en zodoende kan je dus een flange of chorus d'r bij in knallen. het leuke is, dat je dan ook je modulatie zonder delay kan gebruiken. Prima!

De ibanez DML vond ik erg leuk klinken qua modulatie, alhoewel hij qua warmte wat miste, iets wat de BYOC wel heeft. Bovendien kan je dus bij de BYOC een loop inbouwen, daar een fx inknallen en klaar (ik heb nog een ongebruikte flanger).

De Iba DE7 vond ik erg nuttig klinken, maar wederom geen modulatie, en ietwat kleine knopjes om met je voeten te pielen. Het schijnt dat ie met drive minder klinkt, alhoewel de laatste keer dat ik hem hoorde, ik dit helemaal niet gemerkt heb.

De subdecay echo box (ge-youtubed) klinkt verdomd lekker, maar is met 150 euro als je hem uit de VS haalt, geen goedkope optie (inklaringskosten, verzenden, etc). De ibanez AD9 of maxon 999 vind ik eigenlijk allemaal een te korte delay tijd hebben.

Zelf gebruik ik niet extreem vaak een delay, maar ik wil wel dat het fijn klinkt. Helaas zit ik niet zo in de delay wereld, daarom wens ik graag jullie advies!

Mijn wensen:
* modulatie
* warm klinkend
* moet zichzelf niet in de weg zitten
* liefst betaalbaar (dus een MMDLX valt af)
* niet een té korte delay tijd, maar het hoeft ook geen looper te zijn
* moet goed klinken vóór de pre-amp
* tap tempo is niet langer een 'wens'.
* wellicht nog niets, maar dat schiet me nu niet te binnen

mijn huidige gear:
* brits gevoicde amp
* G12M speakers
* les paul met P-90s, of een strat

mijn muziek, eigenlijk alles behalve:
* metal
* country
* schlager
* metal
* metal

De voorkeur ligt nu dus eigenlijk bij een BYOC, of een subdecay.

rickert
28 september 2008, 21:10
Ik ga voor een MemoryManDeluxe of een subdecay :hippie: Ligt eraan wat op m'n pad komt! MMD vind ik toch wel het gaafst.... Ik denk dat ik morgen Sander bel om te vragen wat die Subdecay kost als ik hem via hem laat komen, anders haal ik de MMD, GROOOT:D

Maar het ging over jou:D

Dude
28 september 2008, 21:10
niet veel verstand van verschillende delay pedalen maar ik heb digitaal gehad, en nu analoog, en ben ZEER tevreden met wat deze rakker kan !

http://www.indoorstorm.com/pedals/ga1607.jpg

succes !

cosmos
28 september 2008, 22:30
Check de Boss DD-20 ook eens, erg fijn!

Nielsje
28 september 2008, 22:36
Ik ben bang dat ik niet de persoon ben voor een DD-20 of een TC-Nova delay (toch?) Alhoewel ze volgens mij ontzettend flexibel zijn, ga ik denk ik liever voor een ietwat simpele delay die moduleert en lekker kan freaken.

Zit overgens net op het byoc board te lezen in de 'verified mods' sectie, en er zijn een hoop leuke dingen die je kan doen! Zoals een FX loop inbouwen, een 'spill'functie, verschillende delay settings, of oscillatie controleren met een momentary footswitch! Leuk!

Hallie
28 september 2008, 22:45
uit je verhaal kan ik opmaken dat je heel erg enthausiast bent over de byoc..
dus ik zou zeggen doen!
twijfelen is doen.

succes d'rmee

Mitch
28 september 2008, 22:57
Misschien een beetje overbodig dat ik post, maar ik doe het toch :D
Eerlijk gezegd is de enige betaalbare delay met modulatie van het soort dat je wil (mooi gefilterde echo's en een goed dry signal) de Carbon Copy. Andere delays zijn snel duurder en moeten geïmporteerd worden. Subdecay, Skreddy, Earthquaker Devices... Hoewel die laatste wel weer wat goedkoper is dan de Subdecay.
Maar het moet gezegd: de basissound van de BYOC delay is gewoon top. Gaat ook niet vervelen, al moet je dan wel iets verzinnen voor de modulatie. Mijn oplossing ken je ;)

Nielsje
28 september 2008, 23:10
de skreddy en earthquaker ga ik toch even youtuben, ik ken ze verder niet. De carbon copy vandaag ook een paar keer beluisterd (youtube weliswaar), maar vond de modulatie magertjes (niet echt waar te nemen). Nu kan dit live al wat anders zijn, maar toch.

De byoc basis sound vond ik inderdaad goed, en het lijkt me dan ook een delay die toch 'te verwerken is' in een nummer. Heb net wat mods gechecked, en dat ziet er allemaal prima te doen uit.

Hoe zit dat eigenlijk met de delay van Barend?

HaroldA
28 september 2008, 23:12
OK, ik heb ook een Carbon Copy... Maar als ik die BYOC digitale delay (http://www.buildyourownclone.com/pingpong.html) hoor...




Dan heb ik spijt... :sssh:

Nielsje
28 september 2008, 23:13
Vanwege de mogelijkheden van de byoc, of de klank?

HaroldA
28 september 2008, 23:29
Vanwege de mogelijkheden van de byoc, of de klank?
Mogelijkheden en klank...

De repeats op mijn CC willen nog wel eens 'verzuipen'. Waarschijnlijk omdat net iets te veel dofheid wordt toegevoegd.

Edit: misschien leuk projectje als ik mijn SHO/OCD/18v, SHO/Volume en OCD/18v pedaaltjes gemaakt heb... (kan nog wel even duren dus)

Mitch
28 september 2008, 23:31
Ik roep het al zó lang!
Maar leuk dat er nu eindelijk een publiek voor is :D

rickert
28 september 2008, 23:33
Had ik al gezegd dat de MMD gaaf is :D???

Lexvandoef
28 september 2008, 23:40
Nielsje, uit je posts kan ik opmaken dat je gewoon ontzettend op zo'n BYOC delay zitten te kwijlen ;)

Ik vond hem trouwens ook ontzettend lekker, en vooral ook erg makkelijk (dat was een beetje typisch Mitch z'n gear, die de Gier ook al :satisfie: )

Mitch
28 september 2008, 23:44
Ik heb ook nooit ontkend dat ik heel makkelijk ben.

Nielsje
28 september 2008, 23:51
Ja, ik vond hem erg fijn klinken. Overigens kom er achter dat ik hier nog een mooie groen gepoedercoate behuizing heb liggen van 12x9x3 (ongeveer Möller grootte). Lijkt me ideaal als behuizing, kan ik mooi zo'n FX loop inbouwen waar m'n flange in kan, én de aansluiting voor een schakelbare oscillatie. Die ik dan weer met een aparte schakelaar aan kan sturen.

Betaalbaar, voldoet aan mijn wensen (met een kleine aanpassing) en is een leuk klusprojectje..hm.. Heeft Nocki d'r niet toevallig een te koop staan?

Lexvandoef
28 september 2008, 23:54
Ik heb ook nooit ontkend dat ik heel makkelijk ben.

Haha, true, true!

HaroldA
28 september 2008, 23:56
Betaalbaar, voldoet aan mijn wensen (met een kleine aanpassing) en is een leuk klusprojectje.
Ik zou 'm bouwen met als extraatje de schakelbare spill functie...

Nielsje
29 september 2008, 00:02
Ik zou 'm bouwen met als extraatje de schakelbare spill functie...

Ja, die was ik al vergeten :), goh wordt dan wel vol met al die switches :)

rickert
29 september 2008, 00:15
Ik kan die DML10 nu voor niet al te veel krijgen.

Lexvandoef
29 september 2008, 00:16
Marktplaats? Zag hem ook al, goeie prijs!

Nielsje
29 september 2008, 00:19
Ik kan die DML10 nu voor niet al te veel krijgen.

Ja, dat zag ik ook al. Die andere DML is ook wel interessant. Maar ze klonken toch wel wat kaal, vergeleken met de byoc. Maar goed, heb je hem al voor dat geld?

peter_heijnen
29 september 2008, 00:21
Even een vraagje over die mogelijke loop op de byoc, gaat dan alleen het effectsignaal door de loop en het droge niet? Anders kun je het te loopen effect toch ook net zo goed voor of na de delay zetten?

Btw, ik heb de byoc pingpong en dat is zekers een erg fijne delay. Maar ik heb ook zo'n nieuwe digitech hardwire en die doet zeker niet onder voor de pingpong maar heeft veeeeeel meer opties waaronder modulatie en tap-tempo, echter bij die modulatie moet je je niet al te veel voor stellen. Mijn jacques prisoner analoge delay daarentegen heeft wel fatsoenlijke modulatie, maar die heeft dan weer geen zee van opties, 'slechts' 300 ms delay en is daarbij 'non-TB'. Vanwege dat laatste is die jaqcues te koop trouwens.... :)

Mitch
29 september 2008, 00:37
Lastig hè, zo heeft iedere delay wel wat. Om die reden combineer ik nu dus ook twee delays. De BYOC klinkt super, de DML moduleert super. De Hardwire heb ik nog niet gehoord, maar hij moet wel erg lekker zijn wil ik er warm voor lopen. De delays met 'modeling' zijn toch altijd een beetje vlakker op een bepaalde manier. Buirkbaar, maar minder muzikaal (hoe vaag dat ook klinkt).

De loop gaat overigens inderdaad over het wet signal en da's nou juist zo lekker...

rickert
29 september 2008, 08:23
Nee hij moet er 80 euri voor hebben. Dus als iemand zo'n ding wil;) Ik ga toch voor de MMD of de subdecay:D

Bernd Veenema
29 september 2008, 09:10
Overweeg ook de volgende delays:

- T-Rex Replica
- T-Rex Reptile
- DLS Echo-tap

Dit zijn 3 superdelays. Ik heb nu zelf de reptile en ben er erg blij mee. Werkt gewoon op 9 volt, dus je hebt geen extra adapter nodig. De Reptile heeft ook nog eens een schakelbare modulatie aan boord. Als je de repeats op minimaal zet, heb je dus alleen een chorus. Als je de repeats hoger zet, zorgt de modulatie voor een mooie 'tape flutter'. Met de modulatie uitgeschakeld kun je geweldige ruimtelijke sounds realiseren à la U2.

T-Rex Replica is ook super en heeft taptempo.
De DLS heeft 2 kanalen. 1e kanaal is fixed delay en het 2e kanaal bedien je met de taptempo knop.

Nielsje
29 september 2008, 17:22
Hey Bernard,

bedankt voor het meedenken. Heb zelf ooit de reptile twee keer gehoord, maar ik vind hem vrij 'saai', ongeveer ook wat m'n headrush doet. Bovendien vind ik het pedaal (alsmede de overig genoemden) erg aan de prijs. De Echotap heb ik helaas nog nooit gehoord..

ponq
29 september 2008, 18:46
als zelfbouw echt een optie voor je is. Ik heb een modulatie-modje gemaakt (gebaseerd op een bestaand iets hoor, niet zelf verzonnen) die werkt op alle PT2399-gebaseerde delays.

Ik vermoed dat de BYOC ook op de PT2399 draait, net zoals de PT80 (daar is mijn mod eigenlijk voor), Rebote, Echo Base etc.

Nielsje
29 september 2008, 18:52
hey ponq,

wat voor modulatie is dat dan? Ik weet in ieder geval dat de byoc ook op 2x pt2399 draait, en volgens mij lijken de pedalen behoorlijk op elkaar (qua afkomst). Ben wel benieuwd naar je modulatie, alhoewel het idee van de ingebouwde schakelbare loop ook wel erg gaaf (en flexibel!) is.

Herman
29 september 2008, 19:03
Offtopic misschien maar ik vroeg me wat af,

Als het over delays gaat word er regelmatig over modulatie gepraat. Wat moet ik me hierbij voorstellen bij een delay? Dat de sound wat doffer weg fade dan de "originele" toon?

Tell me!:)

Nielsje
29 september 2008, 19:17
Bij modulatie gebeurt er precies wat je verwacht: het geluid wordt gemoduleerd. De repeats worden dus door een modulatie heen gestuurd. Het bekenste modulatie-delay is toch wel de memory man deluxe. Zoek op youtube de filmpjes van proguitarshop maar eens op, kom je een hoop leuke dingen tegen.

ponq
29 september 2008, 19:41
hey ponq,

wat voor modulatie is dat dan? Ik weet in ieder geval dat de byoc ook op 2x pt2399 draait, en volgens mij lijken de pedalen behoorlijk op elkaar (qua afkomst). Ben wel benieuwd naar je modulatie, alhoewel het idee van de ingebouwde schakelbare loop ook wel erg gaaf (en flexibel!) is.

Het is het LFO stuk uit de Echo Base (bekend op DIYstompboxes.com)

http://img253.imageshack.us/img253/2086/pt80modlayout05fq1.png

En een schakelbare loop is prima te doen. 'Gewoon' aftappen van pin 14 van de PT2399. Heb ik zelf nog niet gedaan, maar staat wel op t lijstje ;)

Ik denk zelf dat de Echo Base ook een heel leuke delay voor je is. Daar zit deze modulatie standaard al in. PT80 is meer analoog qua tone.

ponq
29 september 2008, 19:45
En nog ff het linkje naar de Echobase:
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=60662.0

JipStoop
29 september 2008, 19:49
Hoe klinkt een MemoryManDeluxe met dingen als Welcome to the Jungle ?

Herman
29 september 2008, 19:52
Bij modulatie gebeurt er precies wat je verwacht: het geluid wordt gemoduleerd. De repeats worden dus door een modulatie heen gestuurd. Het bekenste modulatie-delay is toch wel de memory man deluxe. Zoek op youtube de filmpjes van proguitarshop maar eens op, kom je een hoop leuke dingen tegen.

Thanks, helder!

Bernd Veenema
29 september 2008, 19:59
Hey Bernard,

bedankt voor het meedenken. Heb zelf ooit de reptile twee keer gehoord, maar ik vind hem vrij 'saai', ongeveer ook wat m'n headrush doet. Bovendien vind ik het pedaal (alsmede de overig genoemden) erg aan de prijs. De Echotap heb ik helaas nog nooit gehoord..


NICO,

Heb je de Reptile uitgebreid getest? Ik heb vrij veel delays gehoord en vind deze in vergelijking met veel andere delays zeker niet saai.
Er staat op youtube wel een leuk filmpje van de Echotap (Proguitarshop).
Is echt wel een mooie delay volgens mij. Subdecay Echobox ook trouwens.


Het is Bernd, niet Bernard!

Nielsje
29 september 2008, 20:03
Nou NICO...Het is Bernd, niet Bernard trouwens

Excuus, ik was een beetje snel met typen :)
Overigens heb ik hem zelf niet uitvoerig getest, maar met dat bedrag valt 'ie al per definitie af. Overigens vond ik het proguitarshop filmpje niet echt overtuigen. Die van de subdecay dan weer wel.

Bernd Veenema
29 september 2008, 20:54
Ok dan, ieder zn eigen smaak.
De Delay van Hardwire zou ik sowieso ook even testen. Is ook best een leuke delay. Een soort Boss DD-7, maar dan naar mijn mening iets beter en TB.

vinni
30 september 2008, 00:26
Heb zelf al het een en ander gehad en getest.

Tot nu toe de winnaar : T-rex Reptile.
Goede tweede : Jacques Prisoner.

Ik heb beide.

Gehad : TC Nova, T-rex Replica, DD-20, DL4, Maxon AD-80

Vinni

Bernd Veenema
30 september 2008, 20:35
Heb zelf al het een en ander gehad en getest.

Tot nu toe de winnaar : T-rex Reptile.
Goede tweede : Jacques Prisoner.

Ik heb beide.

Gehad : TC Nova, T-rex Replica, DD-20, DL4, Maxon AD-80

Vinni

Reptile is lekker he! Ik wil misschien in de toekomst wel een Replica hebben. Waarom heb je die niet meer?

Nielsje
30 september 2008, 20:38
Kut, ik haal alles door elkaar:

Ik heb de Replica een paar keer gehoord, de reptile nog niet. Vond de replica niet zo boeiend, en verdomd duur. Waarom heeft toch alles van die namen die op elkaar lijken?

Mitch
30 september 2008, 20:47
Wat ik dus echt NIET snap van dat ding, is dat de modulatie schakelbaar is, maar dat je dan, ook al schakel je 'm uit, nog steeds lichte modulatie hoort als je de depth van de flutter wat hoger hebt ingedraaid. Ik zou bijna denken aan een ontwerpfout die wordt goedgepraat...
Overigens denk ik dat de beide T Rex's te helder voor je zijn, Niels.

Bernd Veenema
30 september 2008, 21:01
Wat ik dus echt NIET snap van dat ding, is dat de modulatie schakelbaar is, maar dat je dan, ook al schakel je 'm uit, nog steeds lichte modulatie hoort als je de depth van de flutter wat hoger hebt ingedraaid. Ik zou bijna denken aan een ontwerpfout die wordt goedgepraat...
Overigens denk ik dat de beide T Rex's te helder voor je zijn, Niels.

Het is volgens mij geen ontwerpfout. Als je de modulatie uitschakeld, maar de depth een beetje hebt openstaan, hoor je een 'tapeflutter'. Als je de modulatie aanzet, heb je echt die ruimtelijke edge-achtige gemoduleerde delay. Als je de depth dichtdraait en de modulatie uitschakelt, heb je een vrij heldere delay die wel iets warmer is dan de gemiddelde digitale delay (lees boss, hardwire enz.)

Mitch
30 september 2008, 21:07
Ik zeg ook "bijna' hè ;) Voor als je een DD5/6 gewend bent is de Replica een soort van warme delay, maar ik vind het écht helemaal niks. Maar goed, het zal aan mij liggen, want ondanks dat -ie ontzettend duur is zie ik'm op ontzettend veel boards staan.

Kan natuurlijk ook op kuddegedrag duiden :D

vinni
30 september 2008, 23:46
Reptile is lekker he! Ik wil misschien in de toekomst wel een Replica hebben. Waarom heb je die niet meer?

Vond ik niet warm genoeg klinken. De Reptile daarentegen wel.
De Replica klinkt heel clean.

Vinni

Dirk_Hendrik
1 oktober 2008, 08:52
Kan natuurlijk ook op kuddegedrag duiden :D

Och, wat heet, Veel mensen kicken op een Fulltone Coralflange. Ik begrijp nog steeds niet waarom. Saai en inspiratieloos.

Bernd Veenema
1 oktober 2008, 09:31
Ik zeg ook "bijna' hè ;) Voor als je een DD5/6 gewend bent is de Replica een soort van warme delay, maar ik vind het écht helemaal niks. Maar goed, het zal aan mij liggen, want ondanks dat -ie ontzettend duur is zie ik'm op ontzettend veel boards staan.

Kan natuurlijk ook op kuddegedrag duiden :D

Ik ken in mijn omgeving niemand die een Reptile heeft. Ik geloof wel dat er een beetje een hype is ontstaan rond de Replica, maar als er 1 pedaal onderhevig is aan kuddegedrag is het wel de Fulltone OCD ;)

Lexvandoef
1 oktober 2008, 09:48
Nee, dat pedaal is gewoon lekker ;)

Bernd Veenema
1 oktober 2008, 10:36
Nee, dat pedaal is gewoon lekker ;)

Daar moet ik je gelijk in geven. Het is wel een lekker pedaal en misschien wil ik hem ook nog wel eens op mijn bord.

pjotr
1 oktober 2008, 22:48
Ik heb vandaag een Ibanez ADL gekocht, klinkt ook erg lekker. Geen mega delay-tijd (of 250+ euro), maar voor mij lang genoeg.
edit: ik lees net dat de ts wél een langere delay tijd zoekt. Dan is de ADL geen goede optie.

blindfaith85
1 oktober 2008, 23:16
Hi

weet niet of ie er al tussenstaat maar ik ben erg wek van de Visual sound H2O lekker voor diverse delays!

groet ferry

Valoosj
1 oktober 2008, 23:30
Ik heb onlangs een delay gebouwd met goede modulatie. Hij blijft wel niet altijd clean en of hij warm genoeg is naar je zin weet ik niet. Als je wil post ik er wel eens een video van. Een erg leuke feature die hij ook heeft is de auto-oscillation bij veel feedback.

Nielsje
1 oktober 2008, 23:34
Ik heb onlangs een delay gebouwd met goede modulatie. Hij blijft wel niet altijd clean en of hij warm genoeg is naar je zin weet ik niet. Als je wil post ik er wel eens een video van. Een erg leuke feature die hij ook heeft is de auto-oscillation bij veel feedback.

Ja, doen :D

guitaraddict
3 oktober 2008, 19:46
Een delay hoeft niet duur te zijn , bouw er zelf een !

Mijn bouwsel ( een rebote ):

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/Ladelay.jpg


Hij klinkt zo ±

Sample: (http://www.esnips.com/doc/35aa40b8-76fd-459d-aad6-26bbb990b9e5/bit-autum-delay)

Dude
4 oktober 2008, 20:21
carbon copy.... geloof me nou. FANTASTISCH pedaal !

je woont in delft, je mag hem best ff een weekje lenen van me hoor, zit nu even een week of 2 tussen gigs / repetities in dus hij staat hier stil.

ophalen in zoetermeer of vlaardingen. let me know

rickert
4 oktober 2008, 20:25
WTF doet jij skinnyass in Zoetermeer?


Mijn MMD komt als het goed is woensdag aan! Lekker de grote versie!

Mitch
4 oktober 2008, 20:37
Mijn MMD komt als het goed is woensdag aan! Lekker de grote versie!
That's my boy! :cheerup:

Nielsje
4 oktober 2008, 23:50
carbon copy.... geloof me nou. FANTASTISCH pedaal !

je woont in delft, je mag hem best ff een weekje lenen van me hoor, zit nu even een week of 2 tussen gigs / repetities in dus hij staat hier stil.

ophalen in zoetermeer of vlaardingen. let me know

Dank je voor je aanbod! Zal even kijken of ik tijd heb, lijkt me wel een goed plan!


Mijn MMD komt als het goed is woensdag aan! Lekker de grote versie!

Nice! Maar, past die nou wel op je Pedaltrain junior? :D Ik heb net m'n Frequency Analyzer d'r op gezet, maar dan is zo'n bord snel vol!


Een delay hoeft niet duur te zijn , bouw er zelf een

Jup, zelfbouw (of byoc) denk ik ook nog steeds aan. BYOC is voor mij wel een goed plan, ik ben te 'lui' om zelf een plaat te etsen, maar iets in elkaar solderen lukt mij prima. De BYOC heeft overigens interessante mods. Helaas doet je linkje het nog steeds niet...

Valoosj
5 oktober 2008, 00:17
Wacht maar tot je mijn delay gehoord hebt ;)
Morgen ga ik mn best doen een filmpje te maken.

rickert
5 oktober 2008, 01:09
Nice! Maar, past die nou wel op je Pedaltrain junior? :D Ik heb net m'n Frequency Analyzer d'r op gezet, maar dan is zo'n bord snel vol!

http://i161.photobucket.com/albums/t211/jb1911/ptjr10-02-2008.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t211/jb1911/ptjr09-21-2008.jpg

Moet wel lukken denk ik:)

Dude
5 oktober 2008, 11:22
ik zou in het kader van "iets te enthousiast springende fans op het podium" die memoryman iets lager op je pedalboard plakken.....

Mitch
5 oktober 2008, 11:28
Da's overduidelijk niet ricks board. Turbo tuner, emporess tremolo, analogman, DMM, Skreddy Screwdriver.....als dat plaatje niet van TGP afkomt...

peter_heijnen
5 oktober 2008, 11:35
http://i161.photobucket.com/albums/t211/jb1911/ptjr09-21-2008.jpg

Mooi klein en handzaam, wat een beauty!

rickert
5 oktober 2008, 13:11
Da's overduidelijk niet ricks board. Turbo tuner, emporess tremolo, analogman, DMM, Skreddy Screwdriver.....als dat plaatje niet van TGP afkomt...
Ow was dat niet duidelijk? Zeker mijn board niet nee, maar heeft me wel de stap laten zetten de MMD te kopen, omdat het gewoon moet passen:). Komt inderdaad van TGP:seriousf:

Mitch
5 oktober 2008, 13:17
Ik kom er regelmatig en er is veel leuke info te halen, maar de meelopers-cultuur is af en toe wel echt om te gillen.

rickert
5 oktober 2008, 13:22
Jup, en superveel foto's van pedalboards en alles dus wel gaaf.

Maar het ging op delay's hier:D Ben je er al uit Nelus?

Nielsje
5 oktober 2008, 13:29
Jup, en superveel foto's van pedalboards en alles dus wel gaaf.

Maar het ging op delay's hier:D Ben je er al uit Nelus?


Natuurlijk niet. Gezien mijn financiele situatie moet ik goed m'n investeringen overwegen..(ahum :)). Ik ga proberen de carbon copy van Dude te lenen, verder heb ik nog een paar aanbiedingen gehad van een oude iba delay e.a., maar ik heb geen haast. De memory man klinkt geweldig, maar is mij simpelweg te duur. De subdecay schreeuwt gewoon: "Importeer mij!", maar dat kan volgend jaar ook nog wel ;).

Op het moment zijn de klankeigenschappen van de byoc (en de prijs) op het moment de beste keus voor mij.. Wil eigenlijk de nieuwe ping pong wel eens met de oude drie knops delay vergelijken.

rickert
5 oktober 2008, 13:32
Tsja die MMD kan je ook gewoon voor een goed prijsje vinden hoor:D

Mitch
5 oktober 2008, 13:32
Ik vermoed (maar da's speculatie) dat het qua sound niks anders is, door wat ik zo aan clips heb gehoord. Was ook geen reden toe natuurlijk, om die te veranderen :p Het is alleen een uitbreiding van de delay, beetje 'twee-in-één-doosje" idee.

Nielsje
5 oktober 2008, 13:32
Tsja die MMD kan je ook gewoon voor een goed prijsje vinden hoor:D

Wie A zegt....

rickert
5 oktober 2008, 13:40
Wie A zegt....
Moet ook B zeggen!

En als ik die BYOC-forums en alles een beetje lees geloof ik ook niet dat die pingpong anders is, indeed wat Mitch zegt, alleen een extra'tje.

arjanb01
5 oktober 2008, 13:42
TC Electronic 2290. weliswaar 19 inch maar door ALLE groten gebruikt zowel in de studio als live.

Nielsje
5 oktober 2008, 13:48
TC Electronic 2290. weliswaar 19 inch maar door ALLE groten gebruikt zowel in de studio als live.

Hm... goed of niet, dan valt 'ie wel af. 19" spul op m'n pedalboard lijkt me niet ideaal en eerlijk gezegd wil ik niet óók een rack meezeulen. Desalniettemin bedankt voor je bijdrage :)

dml
5 oktober 2008, 14:45
Dat de DD-7 nog niet genoemd is. Klinkt echt anders (warmer, zo u wilt) dan de zijn voorganger, de DD-6. En alle snufjes die een analoge delay zo leuk maakt, zoals zelfoscillatie zitten er ook gewoon op.

Mitch
5 oktober 2008, 14:58
Tja, Niels speelt bijna altijd op studentenfeesten hè, dus die wil zijn pots op het chassis hebben zitten :D

Nielsje
5 oktober 2008, 15:26
ja precies, zodat het bier er niet in kan lopen :D

Valoosj
7 oktober 2008, 23:52
Zoals beloofd krijg je van mij ook een beetje geilheid Nielsje!

http://www.youtube.com/watch?v=dYSLb5HcJtk

rickert
7 oktober 2008, 23:56
Ik hoor werkelijkwaar NIETS goeds in die delay. (Sorry?)

HaroldA
7 oktober 2008, 23:57
Ik hoor werkelijkwaar NIETS goeds in die delay. (Sorry?)
Ik heb ook al betere gehoord, maar iets zegt mij dat het niet direct om een natuurlijk klinkend herhalings pedaaltje gaat...

Dit is meer voor sound freaks die maffe geluidjes willen produceren, zoals die opkomende delay e.d.

Valoosj
7 oktober 2008, 23:58
Ik hoor werkelijkwaar NIETS goeds in die delay. (Sorry?)


Ik speel dan ook op een noisy cricket versterkertje, mijn cleane sound lijkt al nergens op. Misschien maak ik wel een nieuw filmpje op de repetitie.
Dit was gewoon om de mogelijkheden al te tonen.


EDIT: hier zijn de oorspronkelijke soundsamples.


Slapback (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebslapback.mp3) Bypassed then effect
Rhythmic repeats (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebspacey.mp3) Bypassed then effect
Chord stabs showing the longest delay time (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/eblong.mp3)
Chorus (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebchorus.mp3) Bypassed then effect
Heavy vibe (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebvibe.mp3) Bypassed then effect
Slow vibe (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebvibeslow.mp3) Bypassed then effect
Pitch bending (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebpitchbend.mp3)
Delayed vibes (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebvibedelay.mp3)
Example of delay tails (http://www.eskimo.plus.com/fxstuff/ebtails.mp3)

HaroldA
8 oktober 2008, 00:02
De Rebote 2.5 (http://nl.youtube.com/watch?v=Y7RHSecplZk) vind ik ook aanlokkelijk klinken, en lekker simpel!

Valoosj
8 oktober 2008, 00:03
Deze delay is door ongeveer heel DIYstompboxes goed (en beter?) bevonden dan de rebote. Beluister de soundsamples in de laatste post op de vorige pagina maar ;) die geven een beter beeld van het kunnen van dit pedaaltje dan mijn video.

HaroldA
8 oktober 2008, 00:08
Deze delay is door ongeveer heel DIYstompboxes goed (en beter?) bevonden dan de rebote. Beluister de soundsamples in de laatste post op de vorige pagina maar ;) die geven een beter beeld van het kunnen van dit pedaaltje dan mijn video.
Had ik daar toch helemaal overheen gekeken!

Ik kan me heel goed voorstellen dat ik daar wel een paar uurtjes plezier van zal hebben in m'n 1tje :cheerup:

Valoosj
8 oktober 2008, 00:11
Er zitten leuke features in. Alleen jammer dat hij niet clean blijft op langste delaytijd. Maar die oscillatie alleen al maakt het de moeite waard om deze op je bord te hebben. De modulatie is wel iets leuk, maar niet echt bruikbaar op lange delay.

Mitch
8 oktober 2008, 00:28
Nou, die Rebote klinkt qua filtering al tien keer beter dan die met modulatie. Alle clips zijn een een beetje ongelukkig gekozen, er is weinig muzikaals aan maar dna nog: de basissound is veel te helder.

HaroldA
8 oktober 2008, 00:29
Tsja... zo kan het ook, Valoosj! http://nl.youtube.com/watch?v=D9IuueENxhg&feature=related (de filmkunsten dan)

morroow
8 oktober 2008, 10:06
Was de Digitech Delay al vermeld hierzo?

Uitstekend pedaal, veelzijdig en erg prima geluid en robuust ook!
Prima om uit te zoeken wat je van een delay verwacht! Hij kan alles!

check mn sig...

Luke-wannabe
8 oktober 2008, 10:09
Ik vind die Digidelay best lekker. Ik gebruik hem zelf ook, en fits my needs perfectly!

HaroldA
8 oktober 2008, 11:30
De Rebote 2.5 (http://nl.youtube.com/watch?v=Y7RHSecplZk) vind ik ook aanlokkelijk klinken, en lekker simpel!
Dit zijn de mods uit dat filmpje:


Resistors:
15K -> 6K8
24K -> 22K
240K -> 220K
510K -> 470K

Capacitors:
0.082µF caps -> measured 0.09 uF
0.027µF -> 0.033 uF
51pF -> 47pF
5pF -> 4.7 pF

I also changed IC2 from the TL072 to the LM2904 which only uses 1/6 as much power
and lends a much brighter and crisper sound

Bill

Nielsje
28 oktober 2008, 12:50
Mjah, toch nog even reageren.

Ik heb dus onlangs een ex-Nocki byoc delay gekocht, en het pedaal is heerlijk! Alhoewel de delay tijd standaard niet echt lang is (is te modden..) is 'ie zeer bruikbaar, zit 'ie zichzelf niet in de weg, en ontzettend betaalbaar. Het pedaal krijgt sowieso een revisie (paar brakke soldeer verbindingen, geen antiplop bedrading bij de 3pdt, en een hoop ruis af en toe) en in de toekomst wat mods. Voorlopig lekker genieten van een simpele, doch zeer, zeer bruikbare delay.

Nielsje
13 januari 2009, 20:51
schaamteloze bump!

Net even goed ingelezen over de mogelijke byoc-mods, diegene die mij interesseerden:

* spill-mod met switch
* short/long time (300/600 ms) switch
* FX-loop

Vooral de FX-loop lijkt erg interessant. Hiermee kan je namelijk je delays laten moduleren, of gewoon droog. Ik dacht dat je je pedaal in de loop (in mijn geval m'n flanger) ook gewoon single based kon gebruiken. Dit alles volgens onderstaande afbeelding:

http://i27.photobucket.com/albums/c153/kahelia/pedalia/maelstrom_mods.jpg

Enig navragen leverde echter op dat:



Hi Niels. The FX loop as Kahel has drawn it will allow you to use your flanger either with your delay or through the FX loop in the delay. SW2 is a footswitch that turns the loop on and off, but is only active when the delay is on. SW3 is a toggle switch that sends either the dry or wet signal through the FX loop. Bypassing the delay cuts the signal to whatever pedal is in the FX loop. So, if you connected your flanger in the FX loop, you only be able to use it when the delay was on.

De mogelijkheden met afgebeeld schema zijn dus:

* delay zonder modulatie
* delay met modulatie
* delay met FX

Waarbij de laatse optie dus in mijn geval flanger + delay zou betekenen. De flanger is dus niet los te gebruiken. Voor mij wel een beetje een tegenvaller. Tuurlijk is het wellicht mogelijk om dmv een extra switch dit wel mogelijk te maken, maar dat is wel behoorlijk wat werk, en dan past het geheel wellicht weer niet meer in de behuizing die ik wil gebruiken.

Ik kan altijd nog voor de 'gewone' FX loop kiezen die je hier kan vinden (http://www.bmfeffects.com/PDF%20Files/Fully%20Loaded%20Delay.pdf). Dan staat de loop altijd aan, en kan je d'r wel of niet een pedaal inhangen, of gewoon doorlussen dmv een patchkabel (zou er dan wel een schakelaar voor maken).

Blijk tot overmaat van 'ramp' dat ik m'n tuimelschakelaartjes niet meer kan vinden, dus modden wordt het niet meer vanvond, wilde namelijk wel de time en spill mod doen. Wellicht dat ik een DML probeer te scoren (dat werkt goed!), of toch maar een EHX mmdlx...

edit:

Ik besef me net dat als ik ook gewoon de mix knop kan dichtdraaien, dan heeft de delay geen repeats, en hoor je alleen de flanger.
Dit zou ik weer heel simpel met een switch kunnen realiseren. Eens kijken of ik dat in een behuizing krijg:

* 3pdt
* dpdt
* 3pdt-toggle
* 4pdt-toggle

Zie ook dat op de afbeelding de oscillation-mod is toegepast, maar niet echt praktisch om die pot in't midden te zetten.. *grinnik*

no code
14 januari 2009, 12:33
Ik ben heel tevreden over mijn Line 6 DL4 en over mijn Carl Martin red repeat.

Mitch
14 januari 2009, 12:44
Ah, jammer, ik dacht dat ze een manier hadden gevonden om dat wel zo te schakelen. Het leek me al zo ingenieus :) Ik moet zeggen dat het toch wel ontzettend lekker klinkt, een milde chorus over je delays. Mijn eerdere truuk met BYOC DD + Iba DML tegelijk aan werkte ook heel behoorlijk maar het is natuurlijk niet hetzelfde. Het nadeel van die EH DMM is dat ik dan weer geen ruimte over heb om ook nog effe mijn BYOC DD ertussen te hangen voor een slapbackje. :sneaky: