PDA

View Full Version : binding schuren



barno
28 september 2008, 18:31
is me altijd gezegd hier dat binding niet geschuurd wordt, maar geschraapt. ok, dat doe ik ook wel, maar hoe krijgt je dan zonder schuren je binding afgerond zoals op oude gibsons? volgens mij is dat wel geschuurd.

Mr.Fingers
28 september 2008, 18:33
dremel?

Het voordeel van afkrabben t.o.v. schuren is dat je de glans van de binding blijft bewaren, bij schuren verwijder je teveel bindingsmateriaal weg, en maak je allemaal kleine krasjes, welke de binding mat maken.

barno
28 september 2008, 18:42
dremel?

Het voordeel van afkrabben t.o.v. schuren is dat je de glans van de binding blijft bewaren, bij schuren verwijder je teveel bindingsmateriaal weg, en maak je allemaal kleine krasjes, welke de binding mat maken.

krasjes,ik weet het uit ondervinding :), maar toch denk ik dat als je steeds fijner gaat schuren de binding mooi glad moet te krijgen zijn, de glans komt van de lak derover. enfin, ik zou niet weten hoe ze't anders doen bij gitaren met dat soort afgeronde binding.

aaronstonebeat
28 september 2008, 19:22
De toetsstippen en -binding op m'n eerste project heb ik ook voor het lakken gewoon geschuurd. En met fijn schuurpapier of staalwol kwam daar weer een mooie satijnglans op.

pueblo
28 september 2008, 21:59
je kan toch met een hoek in je schraapstaal schrapen