PDA

View Full Version : Onduidelijkheid kleuren gibson lp studio



rudolfb
28 september 2008, 13:11
Hej,

Ik zit me iets af te vragen.
Op de site van Gibson staan bij les paul studio een paar kleuren, maar nu zie ik op feedback dat er nog een kleur is: http://www.feedback.nl/?b=1199950sthb

Dus is er ergens een overzicht met alle kleuren?
Heb al gezocht ;)..

bart_g
28 september 2008, 13:12
Die LP bij feedback is geen studio, maar een standard uitvoering. Dat verklaart waarom je hem niet kunt vinden op de Gibsonsite...

Spitfire
28 september 2008, 13:13
Misschien omdat het een Standard is en geen Studio? Verder heeft Gibson alleen de gitaren die ze nog maken op de site staan en muziekwinkels kunnen best oude modellen hebben.

rudolfb
28 september 2008, 17:52
Hehe, dacht dat std voor studio stond :P Maar het is wel een goedkope standaard dan

richwoodplayer
28 september 2008, 18:04
gibson les paul standart faded, word niet meer gemaakt ook.
ik zit zelf te twijfelen tussen de studio en de faded..
als ik genoeg geld heb eind february ga ik voor de faded.. :rockon:

RoelTM
28 september 2008, 18:10
is de Studio eigenlijk een beetje een redelijk gitaartje?
mij volgende word zeer waarschijnlijk een Les Paul, maar ik twijfel nog welke...
eerst dacht ik een Epi standard, maar die zijn nu zo goedkoop, dat ik het gevoel heb dat de kwaliteit ook niet zo best zal zijn, dus misschien een Gibson???
maar daarvan is de Standard weer veel te duur (voor mij) dus zat ik te kijken naar de Studio (da's toch het 'instapmodel' ?)

alleen erg jammer dat die niet in Cherry Sunburst is... :(

Orpheo
28 september 2008, 18:11
is de Studio eigenlijk een beetje een redelijk gitaartje?
mij volgende word zeer waarschijnlijk een Les Paul, maar ik twijfel nog welke...
eerst dacht ik een Epi standard, maar die zijn nu zo goedkoop, dat ik het gevoel heb dat de kwaliteit ook niet zo best zal zijn, dus misschien een Gibson???
maar daarvan is de Standard weer veel te duur (voor mij) dus zat ik te kijken naar de Studio (da's toch het 'instapmodel' ?)

alleen erg jammer dat die niet in Cherry Sunburst is... :(

ik zou t geen instapmodel noemen. kwalitatief even goed als een standard, alleen dan wat 'kaler'.

by the way, de studio is er wel in fireburst (lijkt op een tobaccoburst :) )

RoelTM
28 september 2008, 18:13
ah, mooi :) (ik zou bij Gibson eigenlijk ook geen slechte kwaliteit verwachten ;) niet dat ik ervaring heb ofzo, maar dat filmpje van de Gibson site daar klinkt die Studio echt vet)

maar die kleur, da's nog steeds geen fel glimmende rood-gele burst (damn, wat gas ik daar op)

richwoodplayer
28 september 2008, 18:26
de fireburst is wel stuk duurder dan de wine red of ebony..

Orpheo
28 september 2008, 18:28
de fireburst is wel stuk duurder dan de wine red of ebony..

stuk duurder...wow, 100 euro.

richwoodplayer
28 september 2008, 18:29
stuk duurder...wow, 100 euro.
is voor mij toch een maand werken..

Orpheo
28 september 2008, 18:37
is voor mij toch een maand werken..

tja, op een gitaar van 1000 a 1100 euro is 100E een peuleschil. moet je toegeven. dat 't voor jou een maand werken is, is relatief. als je meer werkt, of ouder wordt en dus meer verdient, is 't veel korter werken.

pannekoek
28 september 2008, 18:38
is de Studio eigenlijk een beetje een redelijk gitaartje?
mij volgende word zeer waarschijnlijk een Les Paul, maar ik twijfel nog welke...
eerst dacht ik een Epi standard, maar die zijn nu zo goedkoop, dat ik het gevoel heb dat de kwaliteit ook niet zo best zal zijn, dus misschien een Gibson???
maar daarvan is de Standard weer veel te duur (voor mij) dus zat ik te kijken naar de Studio (da's toch het 'instapmodel' ?)

alleen erg jammer dat die niet in Cherry Sunburst is... :(

gibson les paul studio's zijn echt hele vette gitaren!

helemaal de alpine white want die heeft ebben toets ^^

het klinkt als een les paul en de kwaliteit is gewoon echt retegoed, gibson studio en vele malen beter dan de duurste geupgrade epiphone

Lexvandoef
28 september 2008, 18:42
tja, op een gitaar van 1000 a 1100 euro is 100E een peuleschil. moet je toegeven. dat 't voor jou een maand werken is, is relatief. als je meer werkt, of ouder wordt en dus meer verdient, is 't veel korter werken.

nouja, een peulenschil.... Het is toch 10% op de prijs he, en dat jij niet zo'n moeite hebt met 100e lappen betekent niet dat wij dat ook zo zien he ;)

RoelTM
28 september 2008, 18:55
gibson studio en vele malen beter dan de duurste geupgrade epiphone
kijk, dat wilde ik weten :) dus dat wordt gewoon doorsparen ipv een epi kopen.

pannekoek
28 september 2008, 18:56
kijk, dat wilde ik weten :) dus dat wordt gewoon doorsparen ipv een epi kopen.

ik heb dus zelf ook wrs 1 van de duurste epi's (die zakk wylde sig) geupgrade met blackout pickups, maar als ik dan toch mijn gibson studio pak voelt het toch allemaal net wat lekkerder.

RoelTM
28 september 2008, 19:01
ik heb dus zelf ook wrs 1 van de duurste epi's (die zakk wylde sig) geupgrade met blackout pickups, maar als ik dan toch mijn gibson studio pak voelt het toch allemaal net wat lekkerder.
jij hebt toch die witte met gouden hardware? vind ik persoonlijk wel de mooiste (van de studio's, de sunburst blijft toch het allermooist ;) )

rudolfb
28 september 2008, 21:14
Ik denk dat ik zo'n worn cherry (rood, ongelakt) ga halen, als ik er één haal. Zelf leek me het wel handig zodat hij niet steeds vies wordt met vette handen. Maar me ouders zeiden dat alle viezigheid dan in het houd trok, is dat echt zo?

Orpheo
28 september 2008, 21:29
Ik denk dat ik zo'n worn cherry (rood, ongelakt) ga halen, als ik er één haal. Zelf leek me het wel handig zodat hij niet steeds vies wordt met vette handen. Maar me ouders zeiden dat alle viezigheid dan in het houd trok, is dat echt zo?

nee tuuurlijk niet. je hebt daar toch de lak voor?! zelfs met ongelakt pallisander, wenge, padouk, whatever, heb je dat nog niet.

rudolfb
29 september 2008, 07:47
nee tuuurlijk niet. je hebt daar toch de lak voor?! zelfs met ongelakt pallisander, wenge, padouk, whatever, heb je dat nog niet.

Op de Worn Cherry of Worn Brown zit geen lak.

RoelTM
29 september 2008, 08:27
Op de Worn Cherry of Worn Brown zit geen lak.

Zelfs met ongelakt pallisander, wenge, padouk, whatever, heb je dat nog niet.
met zonder lak kan het toch?

Chroxy
29 september 2008, 09:15
helemaal de alpine white want die heeft ebben toets ^^



Niet waar; tegenwoordig hebben de Studio's geen ebben toets meer; alleen de studio's avn in/voor 1994!

Lexvandoef
29 september 2008, 09:31
Volgens mij heeft de alpine white wel een ebben toets itt de rest van de kleuren.

RoelTM
29 september 2008, 09:46
In the early 90's the option of an ebony fretboard was discontinued, but they are now available on the classic and alpine white finishes.
dus alleen in de classic en alpine white finish

Chroxy
29 september 2008, 10:20
my bad.. klopt :) (ook te vinden op de gibson site)

Orpheo
29 september 2008, 11:45
Op de Worn Cherry of Worn Brown zit geen lak.

er zit wel lak op. natuurlijk zit er lak op. gibson doet niet anders. het is alleen dunne(re) lak (dan op andere gibsons) maar er zit zeker wel lak op.

@roel:

pallisander, wenge, bubinga, padouk, ebben...dat kan je rustig ongelakt laten zonder problemen. dat hout is zo sterk en heeft zo'n dichte nerf en kan zo goed tegen vocht dat er niks mee gebeurd. mahonie daarentegen, is ontiegelijk poreus, en heeft altijd lak nodig, anders rot en valt het onder je handen uit elkaar.

RoelTM
29 september 2008, 17:32
pallisander, wenge, bubinga, padouk, ebben...dat kan je rustig ongelakt laten zonder problemen. dat hout is zo sterk en heeft zo'n dichte nerf en kan zo goed tegen vocht dat er niks mee gebeurd. mahonie daarentegen, is ontiegelijk poreus, en heeft altijd lak nodig, anders rot en valt het onder je handen uit elkaar.
eigenlijk was het niet mijn vraag, maar goed :satisfie:

maar nu wel een vraagje van mij, zelfs on-topic: over de finish van een Studio.
ik zit nu te kijken naar dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=hpS9OFhlRnY) van een gozert die beweert een Studio te hebben
maar op de Gibson site staan geen Studio's in herritage cherry...
is dit een ouder model ofzo? want dit is wel de finish die ik zou willen...

er zit geen binding omheen, dus zou het wel een Studio moeten zijn...

Orpheo
29 september 2008, 17:38
eigenlijk was het niet mijn vraag, maar goed :satisfie:

maar nu wel een vraagje van mij, zelfs on-topic: over de finish van een Studio.
ik zit nu te kijken naar dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=hpS9OFhlRnY) van een gozert die beweert een Studio te hebben
maar op de Gibson site staan geen Studio's in herritage cherry...
is dit een ouder model ofzo? want dit is wel de finish die ik zou willen...

er zit geen binding omheen, dus zou het wel een Studio moeten zijn...

is uit mijn hoofd een studio lite. en klopt, die is er niet meer.

Orpheo
29 september 2008, 17:44
http://cgi.ebay.com/1992-GIBSON-LES-PAUL-STUDIO-ELECTRIC-GUITAR_W0QQitemZ220286879366QQihZ012QQcategoryZ380 86QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

alsje. dat is 'm

hoge rating feedback, goeie prijs. dat ie niet naar europa verzendt maakt niks uit. gewoon mailen en zeggen dat je de kosten betaalt voor verzenden en verzekeren, etc etc. werkt als een tierelier.

RoelTM
29 september 2008, 18:36
bedankt, maar ik zal eerst moeten sparen, voor ik zo'n ding kan aanschaffen :satisfie: