PDA

View Full Version : Memory Man Hazarai



Aimé
28 september 2008, 12:36
Ik heb een paar dagen geleden een memory man hazarai aangeschaft (na een toch wat kutte ervaring met een bossDM2) en hij is super! Veel beter dan mijn ouwe DD20 in ieder geval.

Nu, mijn vraagje:
In de manual staat op de voorkant, in een vet kader, dat je geen enkele andere adaptor mag gebruiken dan die die meegegeven is. Maar verder in het boekje staat dat je het pedaal mag voeden met elk soort ACadaptor, boss-type. Verwarrend! Waar moet ik nu op afgaan? Het zou super zijn moest ik de hele boel met mijn onespot kunnen voeden.

Swan
28 september 2008, 12:37
n vriend van me heeft hem als ik het goed heb aan z'n one spot hangen...

Spitfire
28 september 2008, 12:46
Volgens mij kan het gewoon hoor, wel even opletten dat je center-pole negatief is.

JER00N
28 september 2008, 13:00
In de manual staat op de voorkant, in een vet kader, dat je geen enkele andere adaptor mag gebruiken dan die die meegegeven is.

Tja, zou ik ook zeggen als fabrikant zijnde. Kan je weer lekker verdienen op kwijtgeraakte adapters ;)

Zolang de spanning, polariteit (positive ground) en stekker goed zijn moet het gewoon kunnen.

Aimé
28 september 2008, 15:06
Ik heb een middagje wat zitten tokkelen nu...tot zover geen probs.
Merci!

dunnoaname
28 september 2008, 15:42
Hoe klinkt ie? hoe goed zijn al die maffe functies bruikbaar?

Aimé
28 september 2008, 17:52
Hij is za-lig, je hebt er erg veel opties op, maar er zijn dan ook erg veel settings die (volgens mij) onbruikbaar zijn. Ik vond die multi tap eerst maar niets; nu heb ik fijne euh, fade-in echo ontdekt, echt een heel erg mooi geluid, zeker in combinatie met een andere reverb/delay.

Mijn favo setting is de 300ms+mod. Je kan overdrijven met de modulatie, waardoor jeje geluid hoort pitchshiften (mijn bassist háát dat héhé). Ik gebruik een lichte modulatie, filter naar links, +-250ms, lange feedback..
Ohja: de filter is dus ook een hemelsgeschenk! Veel beter dan die sucky tone-pot op de DD20. Je kan deze gebruiken om van je echo ofwel een tape-esque, ofwel een analog-esque te maken, of gewoon heel lo-fi.

Oooohja: de multitap reverse is fantastisch! Je slaat een akkoord aan, laat ze uitfaden; dan hou je de tap-knop in waardoor je akkoord reversed wordt teruggespeeld. Rrrrr. Nogmaals, moet erg leuk klinken in combinatie met een andere delay ofzo.

Waar ik echt nog moet aan wennen is de loopfunctie. Elke keer ik overdub, daalt de vorige track in volume. Soit, boeie, je kan de tracks omdraaien, versnellen of vertragen, ...leidend tot lekkere psychedelische dingen.

Oh, een van de leukste en handigste dingetjes eraan is gewoonweg de vaste tap-functie!

dunnoaname
28 september 2008, 18:17
thanx voor de review! Klinkt erg goed moet ik zeggen. Ik heb echt gas voor een memoryman, de mojo van de analoge spreekt me enorm aan, maar die stereo met hazarai klinkt toch ook wel heel tof!

soup
15 februari 2009, 15:46
Volgens mij kan het gewoon hoor, wel even opletten dat je center-pole negatief is.
Hoe zie je dit, controleer je dit?

Mitch
15 februari 2009, 16:23
Normaal gesproken staat dat altijd aangegeven met de volgende symbolen:
http://duhvoodooman.com/miscimages/musical/plug_types.gif

Nielsje
15 februari 2009, 16:24
Hoe zie je dit, controleer je dit?

Op je adapter, alsmede het pedaal staat dit vaak aangegeven dmv tekst of een plaatje (zie voedings faq). Verder vind je vaak wel informatie in de handleiding.

Swan
15 februari 2009, 23:39
Waar ik echt nog moet aan wennen is de loopfunctie. Elke keer ik overdub, daalt de vorige track in volume. Soit, boeie, je kan de tracks omdraaien, versnellen of vertragen, ...leidend tot lekkere psychedelische dingen.

!

repeat knop op max zetten en je tracks dalen niet in volume, staat in de manual.