PDA

View Full Version : Compressor



a darker shade of grey
28 september 2008, 10:50
Hallo lieve mensen,

Ik heb dus nu sinds een tijdje mijn Engl Blackmore waar ik echt wild enthousiast over ben nog steeds. Maar ik wil toch graag aangezien ik stevige metal speel net ff dat beetje extra in mijn geluid creëren. In modeling software zoals Amplitube die ik voor mijn Engl heel veel gebruikte had ik altijd een compressor aanstaan, ff aan de knopjes draaien en het geluid werd directer en strakker. Dat wil ik dus nu ook voor mijn Engl hebben.

Nu heb ik uiteraard eerst research gedaan, zowel op het forum als op de rest van internet. Nu lees ik goede verhalen over de MXR Dynacomp en Supercomp, maar op harmony central wordt gepost dat deze vooral bedoeld zijn om clean mee te spelen, wat dus niet echt de bedoeling is.

Welke compressor kan ik het beste gebruiken? Mijn budget rijkt zeker niet verder dan de Supercomp (100 euro). Alvast bedankt voor het advies!

EuroCinema
28 september 2008, 11:20
Aan je omschrijving zou ik denken dat je in amplitube de compressie na eventuele vervorming had staan. Misschien dat een compressor in de loop van je amp dat effect zou kunnen geven, ik heb daarmee geen ervaring. Ik weet wel dat een dynacomp of iets vergelijkbaars recht een overstuurde amp in lekker veel sustain geeft, maar je sound ook wat wolliger maakt, het kan bijna synth-achtig worden (denk aan Prince z'n eind jaren 80 sound) dus niet bepaald direct en strak.