PDA

View Full Version : Chaos In Motion: de nieuwe Dream Theater live-DVD



Liquid_Metal
28 september 2008, 10:17
Officieel komt ie pas morgen uit, maar ik had m in de preorder staan bij de lokale cdboer en hij wist m vrijdag al te bemachtigen.
De deluxe edition bestaat uit 2 DVD's en 3 CD's.

Op de eerste DVD staat 3 uur aan livemateriaal:
1. Intro/Also Sprach Zarathustra
2. Constant Motion
3. Panic Attack
4. Blind Faith
5. Surrounded
6. The Dark Eternal Night
7. Keyboard Solo
8. Lines In The Sand
9. Scarred
10. Forsaken
11. The Ministry Of Lost Souls
12. Take The Time
13. In The Presence Of Enemies
14. Medley: I. Trial Of Tears II. Finally Free III. Learning To Live IV. In The Name Of God V. Octavarium

De tweede DVD staat vol bonusmateriaal (interviews, making of, behind the scenes) en op de CD's staan alle nummers van de eerste DVD.

Er werd hier en daar geopperd dat het geluid niet goed zou zijn, maar ik vind dat echt onzin. Uiteraard klinkt het niet hetzelfde als een studioalbum, maar de kwaliteit is echt goed.
Al mijn fav's staan erbij, alleen Overture 1928 mis ik :P. Voor 30 euro is ie te koop.



Spoiler!!
We kennen natuurlijk allemaal de Phycho Rig van YouTube en op n gegeven moment staat JP met een bandje om zn rechterarm. Portnoy vraagt waarom en krijgt een verhaal over "het is koud in Boston en ik moet snel picken etc." Dat doet Portnoy denken aan Phycho Rig en hij vraagt Petrucci dat na te doen: "I have to keep my arm at 103 degrees, else I'm not able to play a billion notes per second." Voor degenen die Phycho Rig kennen en daarom kunnen lachen is dit natuurlijk ook hilarisch ;).

Veel plezier met de DVD!!

Jordi
30 september 2008, 21:13
Heb de show live gezien toen in ahoy :D:D was zeer vet.
Toch wel heel een andere setlist op de dvd dan wat ik toen gezien heb. De medley op het einde is wel hetzelfde en was zeer vet XD