PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuw element



NanneennaN
27 september 2008, 22:59
Hey,
Ik ben op zoek naar een nieuw brugelement voor mijn gitaar(Ibanez sz320), gezien het standaard element enigzins verroest is door optreden en zweten.
Ik speel vooral metal en rock, maar ik wil toch een goed clean geluid behouden, en heb een hekel aan batterijen, dus ik neig naar een passief element.
Ik heb al rondgezocht bij Dimarzio en Seymour Duncan, heb wat elementen geprobeerd en internet samples beluisterd(die allemaal te crap voor woorden zijn) en ik ben benieuwd naar evaringen van anderen.

Iemand een goede aanbeveling?

danku

Orgasmocaster
28 september 2008, 07:56
Mijn favoriete brug element is de Rio Grande BBQ Bucker.. en die doet precies wat jij beschrijft. Muy Grande zou ook een goede optie zijn.

http://www.riograndepickups.com/

check de samples hier:
http://www.riograndepickups.com/sounds.htm
(pink nickel en rock in rio)

NanneennaN
28 september 2008, 17:44
Klinkt lekker, bedankt

Wel prijzig zie ik, maar ff op ebay rondneuzen.

Orpheo
28 september 2008, 21:10
Klinkt lekker, bedankt

Wel prijzig zie ik, maar ff op ebay rondneuzen.

pickups zijn duur. rio grande zit gewoon in het segment van dimarzio en seymour duncan.

crapton
28 september 2008, 22:03
Ik heb een SZ520 dus kan denk ik redelijk advies geven.

Neem een Air Norton van DiMarzio in de bridge.

Duidelijk, helder, duidelijk, niet dun, stevig voor lead. N echte aanrader...

En ook nog es niet te duur...

HaroldA
28 september 2008, 22:10
Neem een Air Norton van DiMarzio in de bridge
Ik heb net een setje AN's in mijn Gibson LP gezet en ik denk dat ik er best wel tevreden mee kan zijn (nog te weinig mee gespeeld om daar zeker van te zijn)

Orpheo heeft mij destijds overtuigd van de kracht van dit element. Daarvoor dacht ik (en vele met mij) dat hij alleen heel gaaf was bij de hals.

Ik heb ook een SZ320 gehad en daar had ik een ToneZone in de brug, maar die is zo 'vol' dat hij een beetje 'dicht' gaat zitten...

Noid
29 september 2008, 09:47
Hey,
Ik ben op zoek naar een nieuw brugelement voor mijn gitaar(Ibanez sz320), gezien het standaard element enigzins verroest is door optreden en zweten.
Iemand een goede aanbeveling?

Ben je tevreden over het geluid van het huidige brugelement? Zo ja, hoe erg is het dan dat die enigzins verroest is?

HaroldA
29 september 2008, 09:49
Ben je tevreden over het geluid van het huidige brugelement? Zo ja, dan zou mijn aanbeveling zijn: oppoetsen en genieten van het "vintage" effect.
Ikzelf vond dat element iets te netjes en (dus) saai...

M Kactus
29 september 2008, 10:24
Voor iets meer vintage hardrock/heavy metal en een erg gedefiniëerd geluid, kan ik ook de Dimarzio Superdistortion aanraden. Hij zit in mijn SZ520 en doet het daar uitstekend voor slag en lead.

HaroldA
29 september 2008, 10:28
Voor iets meer vintage hardrock/heavy metal en een erg gedefiniëerd geluid, kan ik ook de Dimarzio Superdistortion aanraden. Hij zit in mijn SZ520 en doet het daar uitstekend voor slag en lead.
Een maat van mij had die als upgrade in z'n Richwood reserve gitaar gezet, maar dat was geen succes... Alleen maar feedback, te veel output en zeer vlak geluid...

Maar ja, het was ook een Richwoord natuurlijk...

richwoodplayer
29 september 2008, 18:40
Een maat van mij had die als upgrade in z'n Richwood reserve gitaar gezet, maar dat was geen succes... Alleen maar feedback, te veel output en zeer vlak geluid...

Maar ja, het was ook een Richwoord natuurlijk...

niks mis met richwood, als je maar een goeie weet te vinden.. :stop:

Arvoitus
29 september 2008, 18:48
Voor zo'n goedkope gitaar (denk ik), kun je beter naar GFS pickups zoeken. Zijn ook meteen goedkoper dan SD en dimarzio.

NanneennaN
29 september 2008, 21:00
Voor zo'n goedkope gitaar (denk ik), kun je beter naar GFS pickups zoeken. Zijn ook meteen goedkoper dan SD en dimarzio.

De reden dat ik niet op zoek ben naar een nieuwe gitaar is omdat ik deze gewoon ontzettend fijn vind, en na tig gitaren uitgeprobeerd te hebben blijf ik toch nog bij mijn huidige. Daarom zoek ik totdat ik een nieuwe gitaar vind naar een waardige upgrade in het brugelement. Prijs geen issue, prijs/kwaliteit verhouding wel.

Ik heb nu al een aantal elementen die wat vaker voorbij komen, dus die ga ik gewoon even goed uittesten. Misschien even naar Musik Produktiv, hebben ze vast wel wat testklaar staan.

Bedankt voor de reacties iig.

-

M Kactus
29 september 2008, 21:12
niks mis met richwood, als je maar een goeie weet te vinden.. :stop:


Vraagt toch niemand ? Ga je op elke richwood-comment blijven reageren ?

Ontopic: Die Richwood klinkt uiteraard compleet anders, maple/ash/alder (?) tegenover mahonie met een maple top. Ik kan het natuurlijk enkel over mijn ervaring hebben, maar ik merk dat je die SZ meer moet vergelijken met een LP dan met wat anders. En een LP met een superdistortion is een beproefd recept. GFS-pickups zijn zeker de moeite waard, niet alleen voor een goedkopere gitaar. Zeker even neuzen!

Ohja: Als er bij mij nog een volgende gitaar komt (Die SZ is zéker een blijver), dan komen er actieve Blackouts in, denk ik. Zoiets wil ik ook wel eens proberen.

richwoodplayer
29 september 2008, 22:36
Vraagt toch niemand ? Ga je op elke richwood-comment blijven reageren ?

niet op alle, wel op deze :satisfie:

Noid
29 september 2008, 23:24
Ikzelf vond dat element iets te netjes en (dus) saai...O.k., dank voor de info, leuk om te weten. Maar hoe zit het nou met Nanneennan?

@Nanneennan: Is het geluid goed (genoeg), of mis je iets in het geluid en wat dan? Rekening er mee houdend dat het een Ibanez SZ is, die op zich hun eigen geluid hebben.

Mocht je naar Musik Produktiv willen gaan, dan is het goed om te weten dat er komende zaterdag daar Flohmarkt is. Naar mijn ervaring: leuk om een dagje buiten rond te struinen, maar veel te druk binnen om iets fatsoenlijk te testen.

NanneennaN
29 september 2008, 23:37
O.k., dank voor de info, leuk om te weten. Maar hoe zit het nou met Nanneennan?

@Nanneennan: Is het geluid goed (genoeg), of mis je iets in het geluid en wat dan? Rekening er mee houdend dat het een Ibanez SZ is, die op zich hun eigen geluid hebben.

Mocht je naar Musik Produktiv willen gaan, dan is het goed om te weten dat er komende zaterdag daar Flohmarkt is. Naar mijn ervaring: leuk om een dagje buiten rond te struinen, maar veel te druk binnen om iets fatsoenlijk te testen.

Het mag van mij wel iets spannender, daarnaast zijn alle puntjes op het element gewoon te ver verroest(had ik eerder wat aan moeten doen). Mocht er geen verbetering mogelijk zijn dan heeft et weinig nut, maar ik geloof dat het geluid toch nog wel wat opgekrikt kan worden.


Had ik het maar eerder geweten van die flohmarkt, ik ben helaas verhindert.