PDA

View Full Version : Net begonnen met spelen: HELP



goldhorn
27 september 2008, 20:28
ik heb net begonnen en ben naar een muziekwinkel in de buurt gegaan, hier heb ik een Stagg aangeschaft, maar twijfel behoorlijk over de kwaliteit van dit merk, omdat ik over de elektrische Stagg's veel slechts heb gehoord?
dit is em: een Stagg C542BK

Onmeunig Hans
27 september 2008, 21:11
Ja, da's wel een sublieme actie. Een gitaar gaan kopen en dan gaan vragen of ie goed of slecht is. Gelukkig kun je er met de zoekfunctie achterkomen. Als je op Stagg en kwaliteit zoekt, ga je interessante dingen vinden.

PS Heb je het bonnetje nog?

btw dit is het akoestisch deel van het forum, bij electrische gitaren past je vraag mss beter

Lexvandoef
27 september 2008, 21:15
Ik vermoed dat hij een akoestische stagg heeft gekocht, maar wat vraagtekens heeft over de kwaliteit omdat hij over de elektrische staggs wat mindere dingen heeft gelezen.

Bram+
27 september 2008, 21:27
Volgens mij hebben we het hier over een gitaar van rond de 50 Euro nieuw. Van een gitaar voor dat geld mag je in feite niet teveel verwachten of andersom geredeneerd: het kan alleen maar meevallen. Als het inderdaad een brolding schijnt te zijn (waar in eerste instantie vooral de (semi-)-gevorderde gitarist last van zal hebben), dan heb je er in ieder geval niet te veel voor betaald.

goldhorn
27 september 2008, 22:28
Lex wat je zegt klopt precies, domme actie, daar ben ik onderhand wel achter, maar heb het bonnetje nog en me vader wil er wel wat meer voor neerleggen, daarmee bedoel ik rond de 150 euro. Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt, goldhorn

gitaarvrouwtje
27 september 2008, 22:54
rond de 150 euro? ik denk dat blueridge, cort en richwood wel wat in die prijsklasse hebben
maar voor een echt goede gitaar moet je toch wat meer neerleggen vrees ik
je kunt best aardige gitaren kopen hoor in jou prijsklasse maar je moet er ook geen wonderen van verwachten..
een beetje gitaar zou een massief blad moeten hebben, wil je tenminste een mooie zingende klank hebben
maar ik ben zelf op een richwood rd16 begonnen die ik voor rond de 150 euro heb gekocht, en die was heel lang best naar tevredenheid..

het is hier al vaak gezegd, en t is zeker mijn persoonlijke mening, een gitaar moet je proberen, als er vier richwoods rd 16 op een rijtje hangen heb je kans dat er toch eentje uitspringt qua klank ...

enne kijk even in deze topic
gitaren onder 250 euro (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90958)

goldhorn
28 september 2008, 10:20
dankje vrouw :cooler: ik ga er wel uit komen

greetz goldhorn

Onmeunig Hans
28 september 2008, 11:44
Je kunt eens proberen ergens op een Tanglewood te spelen. Er is er zeker een die binnen budget valt. Deze gitaren verrassen veel mensen die er op spelen.

Hans

Kristof
28 september 2008, 12:03
Mijn eerste gitaar was een akoestische Stagg. Dat was echt een geweldig ding om te beginnen spelen. Ok, het geluid was niet fenomenaal goed, maar zéker goed genoeg om te leren spelen. De actie was zeer goed, lekker laag zonder fretbuzz en dat ding raakte zelden of nooit ontstemd.

Niet alle Staggs zijn slecht.

grayfink
28 september 2008, 12:11
Ik heb Hendrix2 hier zien verkondigen dat Stagg wat betreft akoestische gitaren een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. En dat is iemand wiens mening ik wel hoog heb zitten. Maar zoals Gitaarvrouwtje al zegt, ze zijn niet allemaal hetzelfde omdat ze nu eenmaal niet uit dezelfde boom komen en omdat de ene chinese assembleerder de andere ook niet is. Soms valt het allemaal net op zijn plaats en heb je voor weinig geld een behoorlijk goed instrument. Volgens mij moet je in de 150€ prijsklasse eerst kijken of de gitaar een bovenblad van massief hout, dat klinkt beter dan gelamineerd over het algemeen. Als je Stagg dat heeft, en de afwerking een beetje goed is, hoef je je nergens zorgen over te maken.

goldhorn
28 september 2008, 16:00
okee, bedankt iedereen, ik speel gewoon nog jaartje door op deze en dan ga ik maar van te voren info zoeken op internet :rockon:

richwoodplayer
28 september 2008, 16:14
in de winkel zelf uitproberen of de gitaar lekker speelt en lekker klinkt is beter dan info zoeken en bestellen.
suc6!

Pais
28 september 2008, 17:53
okee, bedankt iedereen, ik speel gewoon nog jaartje door op deze en dan ga ik maar van te voren info zoeken op internet :rockon:

Precies, gewoon lekker op spelen. Je hebt nu een nylonsnarige gitaar toch? Ik speel regelmatig wat op een nylonsnarige Stagg bij een kennis wat een prima gitaartje is voor het geld. Bij zulke goedkope gitaren gaat het in de eerste plaats om bespeelbaarheid en die zou je altijd kunnen (laten) optimaliseren. Bij een gitaarboer, of zelf doen (heel makkelijk).

Wie weet kom je er na een tijdje achter dat je een staalsnarige gitaar wilt bespelen. Dan ben je blij dat je eerst gitaartje lekker goedkoop is geweest.




Ik vind het jammer dat Stagg altijd maar wordt afgebrand (letterlijk en figuurlijk). Vergeleken bij andere goedkope merken is Stagg helemaal zo slecht nog niet; en als beginner is het verschil toch nihil voor je.

gitaarvrouwtje
28 september 2008, 18:35
stagg heeft ook heel leuke gitaren voor weinig geld, toch een kwestie van even uitproberen..

maarre als je nu nylonsnarig speelt zou ik ook zeker niet nu een andere kopen zo n nylonsnaartje als lesgitaar is in t begin toch voldoende ..en de kans is toch groot dat je straks wat anders wilt(western),..en dan kun je misschien wat meer uitgeven..is veel leuker :hippie:

Spores
30 september 2008, 17:18
Mijn eerste gitaar was een 3/4 (senorita) blauw Staggje.
Het ding heeft dan wel de intonatie van een aarbeienplant, maar een lol wat ik er aan beleefd heb!
En dan het moment dat je echt een goede gitaar gaat kopen! http://www.psychonaut.com/components/com_forum//images/smiles/icon_syda.gif

Veel speelplezier iig :jam:

peter_heijnen
30 september 2008, 18:05
En dan het moment dat je echt een goede gitaar gaat kopen! http://www.psychonaut.com/components/com_forum//images/smiles/icon_syda.gif
Hier is echt heel veel voor te zeggen!

rainier
30 september 2008, 18:34
ik ben ook begonnen op een simpele stagg van 70 euro, vond het erg leuk om om te spelen in het begin maar heb naar 5 maanden (waarschijnlijk veel te vroeg maargoed) een S&P songsmith aangeschaft van 400 euro. speel nu zo'n 7/8 maanden en ben nog steeds erg blij dat ik mijn songsmith heb gekocht. dus ik waarschuw je alvast, over een aantal maandjes zit je je al op te vreten omdat je graag een mooie gitaar wil kopen (die overigens zn geld meer dan waard is als je 'verslaafd' bent aan gitaar spelen).

veel leerplezier :)

Laer
12 oktober 2008, 16:41
Ha! Ik heb zelf ook een akoestische Stagg van 150 euro. Hij klinkt hardstikke goed en is makkelijk om af en toe mee te nemen naar vrienden oid.

Ontstemt bijna nooit en klinkt gewoon goed. Dus lang niet alle Stagg's zijn slecht!!

teajay
12 oktober 2008, 17:28
op vakantie in roemenie aan het strand hadden een stel mensen uit boekarest een stagg gitaar bij zich. Intonatie was echt zo dat de snaren op het elfde fretje een octaaf vormden. De volgende dag na een wild speelfestijn door iedereen die maar wilde ragen waren 3 snaren stuk.

Conclusie; niet alle stagg gitaren zijn prima, maar sowieso geen gitaar meenemen naar het strand.

Pais
12 oktober 2008, 18:04
Conclusie; niet alle stagg gitaren zijn prima, maar sowieso geen gitaar meenemen naar het strand.

Je kunt ook een andere conclusie trekken. Conclusie; wij kunnen niet stemmen en spelen op snaren van een half jaar oud :D :P

teajay
13 oktober 2008, 11:23
Gitaar was net uit de winkel zeiden ze. Je kan stemmen wat je wil, maar als de intonatie bagger is wordt het nooit wat.