PDA

View Full Version : Zwarte draadjes jackson fusion ex



habbe
27 september 2008, 19:12
Ik heb een vraag over 2 zwarte draadjes die onder de slagplaat zitten.Ik neem aan dat dit massadraadjes zijn.Moet ik deze aan elkaar verbinden,of aan de potmeter vastsolderen.Als iemand een idee heeft hoor ik t graag.
Alvast bedankt.http://i34.tinypic.com/242u89c.jpg

RoelTM
27 september 2008, 20:30
eentje komt van onder de gitaar hè? waar de veren zitten voor de tremolo...
maar waar komt die andere vandaan?

habbe
27 september 2008, 20:38
Ja idd Roel,die ene zit vastgesoldeerd aan de tremelo,en die andere zit aan een schroefje vast,die in t hout zit geschroefd.

pasqual
27 september 2008, 21:07
het zijn inderdaad massadraadjes. die van de tremelo lijkt me duidelijk, die andere is een gokje: de schroef lijkt uit te komen bij het metalen busje waar je onderste stud van je floyd ingeschroefd zit. ik vermoed dat dit is om nog betere massa te maken. je kan deze draadjes aan elkaar solderen en op de achterkant van je volume pot solderen.

groeten Pasqual.

habbe
28 september 2008, 10:58
Nou Pasqual,daar kun je wel eens gelijk in hebben,ik zal m er straks eens uitschroeven en kijken.En dan kan ze aan de bovenkant van de pot vastsolderen.Hartelijk dank voor jullie hulp.

jerome
28 september 2008, 12:10
De kamer in de body is denk ik behandeld met speciale afschermingslak (shielding) en dat ene schroefje in het hout is dan bedoeld om deze lak contact te laten maken met de massa. (anders werkt de shielding niet)
M.a.w. dit draadje moet aan massa gesoldeerd worden
De draad die van de tremeloveren komt moet idd ook aan massa gesoldeerd te worden.

pasqual
28 september 2008, 12:30
De kamer in de body is denk ik behandeld met speciale afschermingslak (shielding) en dat ene schroefje in het hout is dan bedoeld om deze lak contact te laten maken met de massa. (anders werkt de shielding niet)
M.a.w. dit draadje moet aan massa gesoldeerd worden
De draad die van de tremeloveren komt moet idd ook aan massa gesoldeerd te worden.

dat zou inderdaad ook kunnen.
anyway, in beide gevallen komt dit op hetzelfde neer: massa.

groeten Pasqual.