PDA

View Full Version : Brug vervangen Yamaha Pacifica 721



folkert
27 september 2008, 17:28
Beste mensen,

Ik heb een Yamaha Pacifica 721 gekocht. Prachtig ding, mooi geluid, speelt lekker maar de brug is er één van het type 'fine-tuning'. Waardeloos. Het ding is lastig te stemmen en het vervangen van snaren kost veel tijd.
Door welke brug kan ik dat het beste laten vervangen en wie weet iemand die dat voor me kan doen?

Folkert.

Jiboom
27 september 2008, 18:23
Je bedoelt dat er een Floyd Rose tremelo op zit (met een locking nut bij de kop)? Die zijn eigenlijk niet te vervangen zonder de gitaar behoorlijk lelijk te maken. Er is veel hout weggehaald, dus je krijgt al snel een gat. Dit mooi wegwerken maakt het een dure klus (tenzij je het zelf doet).

Als je de tremelo niet gebruikt, zou je die vast kunnen zetten. Dan kun je een blokje hout in de ruimte aan de achterkant doen. Dan zou je daarna de schroeven op de locking nut kunnen weghalen, zodat je de gewone stemknoppen kunt gebruiken.

Toch denk ik dat je, als je een Floyd Rose te lastig vindt en niet nodig hebt, beter op zoek kunt naar een andere gitaar. Yamaha heeft bijv. ook Pacifica's met een Wilkinson tremelo. Zoiets dus (812V):

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/Guitars/Product/Main/P_pac812V.jpg