PDA

View Full Version : Mn nieuwe Fender strat HSS USA!



stratie
27 september 2008, 15:28
YES!!


eindelijk! na lang sparen is die er dan toch gekomen!:)

Mijn droom strat de fender strat USA HSS!!:D hij speelt echt HEERLIJK en klinkt ook echt HEERLIJK! na best ee tijdje op dit forum...weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ik foto's moet uploade (noob) maar ik heb wel een filmpie opgenomen waar je hem kan zien en horen.

http://www.youtube.com/watch?v=F3PTgfDX7Fs

Nouja, dit moest ik echt even kwijt haha


Bedankt voor het lezen, stratie.

jimihattricks
27 september 2008, 15:40
cool hoor, leuke sound, niet echt stratty, maar goeie leadsound

stratie
27 september 2008, 16:04
thanks! :)

Kan btw ook heel erg strattie klinken alst nodig is :)

KamikazaGuitar
27 september 2008, 16:41
Mooie gitaar, klinkt goed en ook goed gespeeld!

Gefeliciteerd ermee ^^

EDIT: ik zie nu pas dat je dat nummer zelf gemaakt hebt, toch? Echt top werk hoor :o

BartL
27 september 2008, 16:49
Mooie plank...en nog zo goed spelen ook :cooler:

Gefeliciteerd!

stratie
27 september 2008, 17:16
thanks guys!:D

pasqual
27 september 2008, 17:27
mooi geluid, alleen jammer dat ik alleen maar je humbuckertje hoor. daar heb je niet echt een strat voor nodig.

je kan wel goed spelen en het is zeker een mooi plankje. volgende filmpje moet je eens ff de andere standen laten horen, oké?

groeten pasqual.

folkert
27 september 2008, 17:35
Die Strat klinkt goed! Welke versterker gebruik je en wat zijn de effecten?

Groet, Folkert.

bagheera
27 september 2008, 18:22
niet mijn gitaar eigenlijk maar echt een mooie klank en je speelt goed, hoe kom je aan de backing track ???????????

Yanniick
27 september 2008, 19:36
Die backingtrack die ken ik van guitarbt.com :) ( Bij Jamtracks, Rockballad ) Niet slecht gespeeld verder! Goeie sound :).

stratie
27 september 2008, 20:17
thanks all!! :)

jerome
27 september 2008, 20:46
Mooi Stratje!
Ik heb ook een Amerikaanse HSS Strat, een American Special Series met een Floyd Rose.
Ook een Sunburst
Imho een van de meest veelzijdige gitaren


Wat voor model heb jij?
En is die humbucker van jouw enkelspoelig te schakelen?

stratie
28 september 2008, 12:32
Thanks voor je reactie

Ja ik vind ook dat HSS strats enorm veelzijdig zijn, en dit is gewoon een American Standard model.


Gr stratie

SGbanez
28 september 2008, 12:41
Ik heb hetzelfde dekbed :rockon:

Mooie gitaar trouwens!

cruncher
28 september 2008, 14:40
Klinkt goed man! Ik zoek nog een humbucker voor in mijn strat. Zit er een S-D Pearley Gates in?

jerome
29 september 2008, 22:26
In mijn HSS Stratje zat standaard een DiMarzio Paf Pro humbucker.
Bij TS ook denk ik.
Ik vond het een vlak en plat klinkende humbucker
Ik heb m vervangen door een DiMarzio Dual Sound humbucker
Met volumepot van de gitaar vol open geeft ie een lekkere dynamische volle scheursound (zelfde sound als een Super Distortion) zonder dat het geluid dichtgesmeerd of modderig of krasserig wordt.
En met de volumepot een klein beetje dichtgedraaid wordt het geluid redelijk en lekker clean, zonder dat het geluid dun of iel wordt.
Met een miniswitch (of eventueel met een pushpulpotmeter) is ie ook nog enkelspoelig te schakelen, zodat je er ook nog een lekkere single coil Stratsound krijgt.
Ik kan ook nog paralell schakelen, dan krijg ik met mijn amp een soort Telecaster sound.
Zoveel mogelijkheden met 1 humbucker!
En dan nog i.c.m. met een 5 standen schakelaar en de andere 2 pick ups heb je imho een van de meest veelzijde lekker klinkende gitaren...