PDA

View Full Version : Visual sound Route 66



Aca Ilic
27 september 2008, 13:04
Hey guys,

ik heb een vraagje voor gebruikers van bovengenoemde pedaal.
Is compressor gedeelte ook afzonderlijk te gebruiken van drive ( dus gewoon als losse compressor pedaal) of werkt deze alleen i.c.m. overdrive gedeelte?

alvast bedankt
Alex

dunnoaname
28 september 2008, 15:43
is ook afzonderlijk te geburiken, het zijn echt 2 onafhankelijke pedalen in een.
De compressor en overdrive zijn tegenwoordig trouwens ook als losse pedalen te koop.

Aca Ilic
29 september 2008, 18:55
Bedankt dunnoaname,

grtz
Alex

dunnoaname
29 september 2008, 19:45
Het is trouwens een gruwelijk vet pedaal, heb er eignelijk spijt van dat ik hem heb verkocht, maarja, cash nodig voor andere gear :mad: .
De compressor deed ik niet heel vaak iets mee, maar de overdrive des te meer. Soort Super-tubescreamer.

Aca Ilic
9 oktober 2008, 23:04
Ja, inderdaad jammer dat je het weg hebt gedaan, want ik heb vandaag die van mij binnen. Het is de laatste versie van Visual sound, en jij zei het al screamer gedeelte is inderdaad een zeer goede ts 808 scheur, compressie kun je ook met normale waardes als een zeer bruikbare strakke cleane booster gebruiken.
Ik vind het jammer dat ik geen versie zonder noise reduction uitgeprobeerd heb om vergelijking te kunnen maken tussen nieuwste en oude, maar ik heb na 10 min. en een beetje sleutelen aan afstelpot, voor mijn setup een goede noise reduction level kunnen afstellen.
Pedaal is een killer, ik was ook aan het twijfellen tussen Double Trouble en Route, maar aangezien ik al TS DLX heb was Double Trouble zodoende overbodig. Compressor die je ook appart kunt gebruiken is zeer bruikbare effect,i.p.v. 3 overdrives hebben.
Binnenkort zal ik een test video posten.
grtz
Alex

Joene1988
11 oktober 2008, 11:23
Aaah de route 66, heb ik zelluf ook:)

Serieus, ik vind het een tof pedaal. De compressor kant doet goed zn ding, en ook de drive is lekker ... + de bass boost zorgt ervoor dat je ook wat zwaardere geluiden eruit kan krijgen...

Ik heb wel de V1... Zou ik ff naar zoeken als ik jou was, die heet iets betere trapschakelaars, en klinkt ook net wat beter heb ik me horen vertellen... Kwestie van smaak natuurljik, maar vooral de compressor kant was beter op de V1. En die is ook true bypass geloof ik.

blindfaith85
11 oktober 2008, 11:52
Is zeker super pedaal! heb ook de eerste versie, geen idee welk beter klinkt maar vind de eerste erg goed klinken.

Aca Ilic
11 oktober 2008, 15:06
Aaah de route 66, heb ik zelluf ook:)

Serieus, ik vind het een tof pedaal. De compressor kant doet goed zn ding, en ook de drive is lekker ... + de bass boost zorgt ervoor dat je ook wat zwaardere geluiden eruit kan krijgen...

Ik heb wel de V1... Zou ik ff naar zoeken als ik jou was, die heet iets betere trapschakelaars, en klinkt ook net wat beter heb ik me horen vertellen... Kwestie van smaak natuurljik, maar vooral de compressor kant was beter op de V1. En die is ook true bypass geloof ik.


kijk dat is het juist wat ik jammer vind dat ik de serie een niet uitgeprobeerd heb.Ik heb er ook helaas niets aan " heb ik horen vertellen", mijn kredo is eerst zien/horen dan pas geloven, dus net zoals jij geen vergelijking tussen eerste en tweede serie hebt meegemaakt zo kan ik ook niet van zeggen welke beter is.Wat trapschakkelaars betreft zijn deze geruisloos, jij hoort ook geen klik, en ze reageren ook meteen .Serie twee is ook true bypass, en wat compressor betreft geldt dezelfde, ik kan het pas beordelen als ik serie een gehoord heb.
Soms is het inderdaad dat eerste series van bepaalde pedalen beter zijn de opvolgers, misschien dat ik me heb laten inpalmen door "noise reduction", maar iedere pedaal met dubbele functie heeft zijn voor en nadelen ( en verbeteringen of niet).

dunnoaname
15 oktober 2008, 21:20
Ook in de oude serie (die met de 'normale' schakelaars) zijn twee versies. De nieuwere versie had namelijk een bypass voor de tone van de comp. En dat knopje en die van de bass boost waren iets luxer dan bij de oudere versie.

Ace 1.15.19
16 oktober 2008, 14:20
De Route 66 van Visual Sound was het eerste pedaal wat ik ooit kocht en ik heb hem nog steeds (eerste uitgave). Ontzettend goed pedaal. Lekkere drive en een goede compressor, daar kun je een sustain uit halen waar je u tegen zegt. Ik heb onlangs de tweede uitgave van de H2O getest (chorus + delay) en daarna de eerste uitgave gekocht. Ik kreeg hem gisteren binnen en ben met beide pedalen erg blij!