PDA

View Full Version : parlorgitaren



chefdaniel
27 september 2008, 11:36
hallo allemaal,

ik ben nieuwsgierig of er onder jullie mensen zijn die op een parlorgitaar spelen, en wat hiermee de ervaringen zijn.

ik ben zelf van plan om naast mijn D en OM zoiets aan te gaan schaffen, gewoon om er bij te hebben eigenlijk puur voor de heb. mijn oog is gevallen op de blueridge BR361. heb al een aantal goeie reviews gelezen, en ik heb al een blueridge waarmee ik erg blij ben.

Otje
27 september 2008, 19:46
Washburn heeft een waanzinnige parlor. Ayers ook. Beide stonden een tijdje terug nog bij Kees Dee. Parlors zijn erg leuk om op te spelen - een goeie is ronduit verslavend.

chris c
28 september 2008, 23:37
Ik heb een tijdje op een Yamaha csf-35 Parlour gespeeld, een voor Yamaha atypische gitaar die zij maar enkele jaren gebouwd hebben.

Het aantrekkelijke van parlours is natuurlijk de kleine body, waarmee je bv. lekker in de zetel kunt spelen, en in dit geval ook de korte mensuur, heel comfortabel om te spelen, en een snelle respons en goed volume bij fingerpicking. Uitstekend voor blues e.d.

Maar ik hoor toch liever de open klank, langere sustain en power van een grotere gitaar, dus is ze nu te koop (zie Gitaarmarkt)

blindfaith85
28 september 2008, 23:48
Hi de wahburn is echt top! laatst ook gespeelt en beviel me goed qua sound, jammer dat de hals wat te klein is voor mij. was eigenlijk martins en taylors aan het kijken, en pakte voorde lol de washburn en vond hem ercht goed! beter dat de Faith's

Otje
29 september 2008, 07:04
Die Washburn is inderdaad top en heeft een waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding. Wordt geleverd in een bijpassende lijkkist koffer. Bereikbaarheid hoger op de hals is een issue - als je rond de 12e fret wilt spelen dan heb je een probleem met accoorden zoals A7#9. Verder heeft de hals een zeer sterk v-profiel, da's erg authentiek maar vraagt gewenning. Ik heb uren op zo'n ding zitten spelen en had er bijna een gekocht. Uiteindelijk toch voor een fullsize Ayers gegaan.

chefdaniel
29 september 2008, 10:32
bedankt voor jullie reactie's.
over welke washburn gaat het dan? is dat die anniversary?

Otje
29 september 2008, 13:09
bedankt voor jullie reactie's. over welke washburn gaat het dan? is dat die anniversary? Yep, de anniversary.