PDA

View Full Version : Eerste poging om zelf een nummer te schrijven



Kristof
27 september 2008, 08:46
Na een aantal jaren simpele covers geoefend te hebben op mijn gitaar ben ik mij eens gaan bezighouden met toonladders. Omdat ik niet meteen leuke backingtracks vond om toonladders over te spelen, heb ik geprobeerd in Guitar Pro zelf iets te maken.

Eens de slaggitaar klaar was dacht ik "Eens kijken of ik meteen iets leuk voor de sologitaar erbij kan verzinnen". Voor de lol heb ik dan ook maar geprobeerd er een baslijn en wat drums onder te zetten. Met drums heb ik totáál geen ervaring, dus is het gewoon heel de tijd hetzelfde ritme gebleven :)

Wat denken jullie van mijn eerste poging (http://users.telenet.be/kristof.claes/muziek/Poging1.mp3)? Het is dus nog niet zelf ingespeeld, gewoon een export van Guitar Pro. Niet op de kwaliteit van de MP3 letten, de export van Guitar Pro is niet al te geweldig.

vincent136
27 september 2008, 10:07
leuk, als je zelf iets in elkaar zet is het altijd leuk. als ik dit zo hoor klinkt het natuurlijk saai, de gp tracks zijn ook niet alles. de slaggitaar is trouwens wel heel erg rechts gezet, zet die maar even mono, klinkt wat mooier :)

Heb je niet de mogelijkheid alle gitaarpartijen zelf in te spelen?

Kristof
27 september 2008, 10:16
Ik heb de slaggitaar iets naar rechts gezet en de sologitaar iets naar links omdat de slaggitaar anders zo moeilijk hoorbaar was tijdens de solo stukjes. Wanneer ik de sologitaar iets stiller zette, was de slaggitaar beter te horen, maar dan kwam de sologitaar er weer meer genoeg door. Valt het op dat het de eerste keer is dat ik iets moet "mixen"? :D

Ik heb hier een POD 2.0 met wat audio kabels, dus in principe is het wel mogelijk om via Audacity alles zelf in te spelen. Dat ga ik zeker eens proberen, als ik daar ergens tijd voor vind.

JelmerOnGuitar
27 september 2008, 11:13
Ik heb de slaggitaar iets naar rechts gezet en de sologitaar iets naar links omdat de slaggitaar anders zo moeilijk hoorbaar was tijdens de solo stukjes. Wanneer ik de sologitaar iets stiller zette, was de slaggitaar beter te horen, maar dan kwam de sologitaar er weer meer genoeg door. Valt het op dat het de eerste keer is dat ik iets moet "mixen"? :D

Ik heb hier een POD 2.0 met wat audio kabels, dus in principe is het wel mogelijk om via Audacity alles zelf in te spelen. Dat ga ik zeker eens proberen, als ik daar ergens tijd voor vind.
Jah! Met een POD opnemen werkt heel makkelijk, helemaal geen probleem! DOEN!:D

Ennuh, ligt het nou aan mij of zit de slaggitaar LINKS!?!

Kristof
27 september 2008, 11:55
Je hebt gelijk, de slaggitaar zit links en de sologitaar rechts. Ik was vergeten in welke richting ik ze gepanned had :-)

Kristof
28 september 2008, 19:21
Ik heb de mp3 aangepast: nieuwe versie (zelfde filename) (http://users.telenet.be/kristof.claes/muziek/Poging1.mp3).

De slaggitaar is akoestisch geworden, alle instrumenten staan centraal en ik heb er een soort outro bij gemaakt.

Ik ben er nu tevreden genoeg van om het binnenkort zelf in te spelen (op de drum na dan :))

Wiellem
30 september 2008, 17:43
De akkoorden doen me denken aan een langzame versie van Mr. Jones van de Counting Crows.

http://nl.youtube.com/watch?v=WYN74ZW4k_E

Verder is het wel leuk :)

Kristof
30 september 2008, 19:12
:o

Even de tab van Mr Jones opgezocht... Dat is ook Am F Dm G. Lap zeg.

Ace 1.15.19
7 oktober 2008, 14:49
Kristof, hoe zet jij die Guitar Pro bestanden makkelijk over op MP3?
Ik krijg het niet voor elkaar... :nervous:

Kristof
10 oktober 2008, 14:33
Je kan via Guitar Pro 5 gewoon exporteren naar wav-formaat en dat wav-bestand zet ik via CDex om naar mp3.

Tho
10 oktober 2008, 16:18
:o

Even de tab van Mr Jones opgezocht... Dat is ook Am F Dm G. Lap zeg.

kan jou het schelen, alles is al een keer gedaan