PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen



ozzyos545
26 september 2008, 23:26
Hey allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe akoustische gitaar te gaan kopen. Hopelijk kennen jullie een gitaar die je mij kan aanbevelen.

Ik speel bijna 10 jaar gitaar, heb veel klassiek gespeeld en in dat al mijn 'graden' gehaald. Nu probeer ik mijn eigen stijl te gaan spelen. Mijn muzieksmaak bevat: Jack Johson, Jason Mraz, Acda en de Munnik, Katie Melua.

Ik ben op zoek naar een gitaar max. 5000 euro, die ook op een versterker is aan te sluiten.

Iemand een aanbeveling?

P.S.: niet onbelangrijk, ik ben LINKShandig!

remcol
27 september 2008, 00:03
Maar wat speel je nu precies dan? Strum je wat akkoorden? Fingerstyle? Alleen thuis of ook in een bandsituatie? (Alleen thuis versterkt of ook op het podium)

Met dit budget is heel veel mee mogelijk, en kan genoeg gitaren opnoemen die mij wel wat lijken in die prijsklasse. Van McPherson tot een Patrick James Eggle tot luxe Taylor, Martin, Larrivee of Dana Bourgeois. (en dan vergeet ik er zeker nog 100)
Ik zou zelf met dit budget naar een custom bouwer gaan, en iets helemaal naar jouw wens laten fabriceren!

Laser
27 september 2008, 10:31
Voor dit bedrag kan je inderdaad al een custom gitaar laten bouwen naar je eigen wensen, of in de kleine shops gaan zoeken.
Bekijk al even het topic boven over de duurdere klasse gitaren.
Als je van klassieke gitaa rkomt ga je al snel willen uitklijken naar gitaren met een iets bredere hals, dus geen dreadnaught.
Verder is je stijl, gewenste klank, top element en voorversterker ( als je die al wil inbouwen: externe kan ook) ook al van belang.
En een goede acoestische versterker; type AER.

Voor dit globaal budget zou ik bvb al een Albert&Muller S5 overwegen (met stereo-element combo minimicorfoon en piezo naar keuze) en een AER kunnen aankopen, combo waarmee je heel ver komt.

northernlake
27 september 2008, 13:19
5000 EURO of is dat een tikfout en moet het 500 zijn?

Ik kan me voorstellen dat als je 5K te verbranden hebt aan een acoustische gitaar je niet hier zou komen voor tips maar je haast naar de betere gitaarwinkel (Luthiers - Den Bosch, Benelly - Den Haag, TFOA - Bergentheim, Kees Dee - Amersfoort) etc. en gewoon alles bespeelt dat er te vinden is.

En als het 500 euro moet zijn dan geldt eigenlijk hetzelfde ;)