PDA

View Full Version : Jengelzswengel. Kost dat nou?



zeppo
26 september 2008, 18:13
Een van de Peavey Limiteds die ik via Ebay heb aangeschaft had geen trem arm meer. Gebeurt wel vaker dat die dingen kwijt raken, maar je kunt ze los kopen, dus da's geen probleem. Toch?
Er zit een Hipshot tremolo op, 'drop in', dus zonder schroefdraad.

Even naar Rapengaar in Haarlem, daar hadden ze niks. Dan naar de overburen, Musicmaniacs. De hele la uitgepluisd, en zat tremolo-hendels, maar helaas allemaal Fender/Ibanez, met schroefdraad, of veel te dik.

Ik zag al dat die dingen een euro-tje of 6, 7 kosten, daar ga ik het in ieder geval niet zelf voor maken. Maar ja, geen goede maat ... of toch?

Opeens had ik een zakje in mijn handen, en, verhip! Het was de goede maat, en zonder schroefdraad! Klaar is Kees, zou je denken.


....

Totdat ik de prijs zag: zes-en-twintig en een halve euro! Vooreen tremolohendeltje met zo'n vaag plastic dingetje aan 't end. Maar ja, je krijgt er dan wel een plastic zakje en een kartonnetje met het logo van PRS erbij ... Zijn die gasten van PRS nu helemaal van de ratten besnuffeld?

We hebben het dus over zoiets....

http://images7.thomann.de/pics/prod/168065.jpg

barno
26 september 2008, 18:17
zitten misschien tonechambers in, of een dikke lijn coke :)

zeppo
26 september 2008, 18:22
zitten misschien tonechambers in, of een dikke lijn coke :)
Zeur niet man, 't is zelfs een gewone plaintop, niks AAA enzovoorts.

Mr.Fingers
26 september 2008, 18:25
tsja, PRS hé, je betaald veel voor de naam ook. Ik was laatst 65€ kwijt voor een Fender slagplaat, terwijl je voor 12€ eenzelfde hebt van een B-merk

vulvasonic
26 september 2008, 19:45
Ik heb ooit, in een wilde bui, drie stratocasterknopjes en een tipje voor de schakelaar besteld. Ze waren een fractie duurder dan normaal, omdat ik ze wilde hebben in diverse kleuren. Ik koos voor groen, geel en blauw en een roze tipje. De knopjes waren iets van 2,25 per stuk en het tipje kostte een gulden (ja, het waren nog guldens). Dat was in totaal dus 7,75.

Het heeft veels te lang geduurd, maar toen ze na 3 maanden belden om te zeggen dat mijn knopjes binnen waren en ik ze die dag op ging halen, vertelden ze doodleuk dat de totaalprijs (jaaa, bestelkosten en verzendkosten enzo.....) NEGEN-EN-TWINTIG gulden bedroeg!!!!!!!!
:o

Ik heb ze hard uitgelachen en ben meteen gegaan :cooler:









Nou, dat laatste is niet helemaal waar, maar zo lijk ik stoerder. Ik heb er een tientje vanaf geluld.....
:roll:

richwoodplayer
26 september 2008, 20:48
Ik heb ooit, in een wilde bui, drie stratocasterknopjes en een tipje voor de schakelaar besteld. Ze waren een fractie duurder dan normaal, omdat ik ze wilde hebben in diverse kleuren. Ik koos voor groen, geel en blauw en een roze tipje. De knopjes waren iets van 2,25 per stuk en het tipje kostte een gulden (ja, het waren nog guldens). Dat was in totaal dus 7,75.

Het heeft veels te lang geduurd, maar toen ze na 3 maanden belden om te zeggen dat mijn knopjes binnen waren en ik ze die dag op ging halen, vertelden ze doodleuk dat de totaalprijs (jaaa, bestelkosten en verzendkosten enzo.....) NEGEN-EN-TWINTIG gulden bedroeg!!!!!!!!
:o

Ik heb ze hard uitgelachen en ben meteen gegaan :cooler:









Nou, dat laatste is niet helemaal waar, maar zo lijk ik stoerder. Ik heb er een tientje vanaf geluld.....
:roll:

dan is het nog niet eerlijk.. ze zoude je eerder korting moeten geven voor de lange wachttijd...

Kaboemba
27 september 2008, 08:15
tsja, PRS hé, je betaald veel voor de naam ook. Ik was laatst 65€ kwijt voor een Fender slagplaat, terwijl je voor 12€ eenzelfde hebt van een B-merk

Hoe kan je in godsnaam een B-merk slagplaat hebben ?
Tis een stuk kunststof dat heb niks met merk te maken, okee er stond misschien ergens een fender logo op.
Mooi voor fender dat er mensen zijn die daar in trappen.

RobertoL
28 september 2008, 14:40
Komt omdat de schroefgaten ook op een andere plek kunnen zitten. Daarom kopen mensen m van fender, dan weet je zeker dat ie goed is.

FruscianteFan
28 september 2008, 15:04
Ook van Fender zelf zitten ze niet altijd op dezelfde plek, dacht ik.