PDA

View Full Version : Peavey Valveking



T!M
26 september 2008, 16:26
Ik zou graag een Peavey Valveking 100 watt head met een marshall 1960 cabinet willen aanschaffen, zijn die 2 complementair?
Ik vraag me ook af of die versterker geschikt is voor op slaapkamer en in repetitieruimte/optredens.
Ik speel metal en ik speel 5 jaar gitaar, ik wou eerst voor de ENGL fireball gaan maar ik vermoed dat ik nog iets te onprofessioneel ben voor die amp,
ik ga zowiezo nog testen in muziekwinkels maar andere adviezen zijn altijd welkom.

Hopelijk kunne jullie me helpen.

Dank.

Rormo
26 september 2008, 16:46
complementair? Als je bedoelt of ze in combinatie werken, dan is het antwoord ja. Als je bedoelt of ze samen klinken, dan is het antwoord dat is je eigen mening, zelf luisteren en beslissen. Ik vind 1960A cabinetten helemaal niets, maar de meerderheid is het met me oneens. Ik zou eerder voor een cabinet met V30 speakers gaan. Zeker ook voor metal geeft dat een lekkerder geluid. Of je dan een 1960AV van Marshall neemt of bijvoorbeeld een Harley Benton 4x12 V30 (stuk goedkoper dan een Marshall), moet je zelf weten.

Met die amp is niets mis. Prima amp en prima geschikt voor metal.

T!M
26 september 2008, 17:10
wat is het verschil tussen V30 speakers en speakers van de marshal 1960A cabs?

Squier4ever
26 september 2008, 17:27
wat is het verschil tussen V30 speakers en speakers van de marshal 1960A cabs?
zoek dat maar eens fijn op met de zoekfunctie. er is al heel veel over geschreven namelijk.

Eko
27 september 2008, 07:35
Een 100 watt buizenbak op je slaapkamer is eigenlijk zonde. Het ding produceert een enorme bak lawaai. Ook de speakers hebben , om goed te laten klinken, een behoorlijk volume nodig.
Een oplossing hiervoor zou een powersoak kunnen zijn. Daar mee verlaag je je eindvolume. Maar het blijft, in mijn ogen , zonde.