PDA

View Full Version : Peavey Valveking



T!M
26 september 2008, 16:26
Ik zou graag een Peavey Valveking 100 watt head met een marshall 1960 cabinet willen aanschaffen, zijn die 2 complementair?
Ik vraag me ook af of die versterker geschikt is voor op slaapkamer en in repetitieruimte/optredens.
Ik speel metal en ik speel 5 jaar gitaar, ik wou eerst voor de ENGL fireball gaan maar ik vermoed dat ik nog iets te onprofessioneel ben voor die amp,
ik ga zowiezo nog testen in muziekwinkels maar andere adviezen zijn altijd welkom.

Hopelijk kunne jullie me helpen.

Dank.

Rormo
26 september 2008, 16:46
complementair? Als je bedoelt of ze in combinatie werken, dan is het antwoord ja. Als je bedoelt of ze samen klinken, dan is het antwoord dat is je eigen mening, zelf luisteren en beslissen. Ik vind 1960A cabinetten helemaal niets, maar de meerderheid is het met me oneens. Ik zou eerder voor een cabinet met V30 speakers gaan. Zeker ook voor metal geeft dat een lekkerder geluid. Of je dan een 1960AV van Marshall neemt of bijvoorbeeld een Harley Benton 4x12 V30 (stuk goedkoper dan een Marshall), moet je zelf weten.

Met die amp is niets mis. Prima amp en prima geschikt voor metal.

T!M
26 september 2008, 17:10
wat is het verschil tussen V30 speakers en speakers van de marshal 1960A cabs?

Squier4ever
26 september 2008, 17:27
wat is het verschil tussen V30 speakers en speakers van de marshal 1960A cabs?
zoek dat maar eens fijn op met de zoekfunctie. er is al heel veel over geschreven namelijk.

Eko
27 september 2008, 07:35
Een 100 watt buizenbak op je slaapkamer is eigenlijk zonde. Het ding produceert een enorme bak lawaai. Ook de speakers hebben , om goed te laten klinken, een behoorlijk volume nodig.
Een oplossing hiervoor zou een powersoak kunnen zijn. Daar mee verlaag je je eindvolume. Maar het blijft, in mijn ogen , zonde.
Zoiets als een Ferrari kopen en alleen op de oprit heen en weer rijden om de post uit de brievenbus te halen. Ja , het kan , maar is eigenlijk een overkill.

Geoffrey
27 september 2008, 09:12
Wat bedoel je met .. "ik ben te onprofessioneel voor een Engl fireball"?

Goeie tip: koop wat je wil.."professioneel" of niet!!!

Tuurlijk zijn die geschikt voor slaapkam/repetitiekot/.. waar dan ook.
Op slaapkamervolume komt de amp naturlijk niet tot zn recht, maar als je er ook mee wil gaan repeteren/optreden kijk dan maar voor de buizenbak die je wil.

Test misschien ook eens de Peavey 6505 en de verschillende Engl's.

dml
27 september 2008, 09:57
Waarom moet het een 4x12" zijn?
Voldoet de ValveKing 1x12" combo niet?

WarnedGraph
28 september 2008, 13:20
Waarom moet het een 4x12" zijn?
Voldoet de ValveKing 1x12" combo niet?

VK Speakers zijn helemaal niets waard !!!
Heb een de 212 combo en die speakers hebben
maar een heel klein geluidsbereik en clippen bij
pinched harmonics op clean channel en bij heel
bassige klanken.

Ik gebruik een 2x12 van Mesa met Vintage30's in.
Heb er €420 voor betaald en speelt prachtig!

Rormo
28 september 2008, 16:32
Ik vind de kwaliteit van die VK speakers best acceptabel als je bedenkt dat de totale amp maar 400-500 euro kost. Zijn niet de beste speakers, maar het is ook geen totale prut. VK speakers vergelijken met een Mesa met V30's is wel een beetje scheef. Dat cabinet is zo duur als die hele VK amp...

ColourofFire
28 september 2008, 17:56
Do yourself a favor en ga voor de fireball :)

Niets mis met de VK hoor, goede amp voor het geld, maar als je het geld voor een fireball hebt zou voor mij de keus gauw gemaakt zijn.

Riverdale27
28 september 2008, 18:08
Normaal past zo'n head wel op een 1960A.

Ik kan althans op mijn 1960 alle Marshall Heads kwijt, plus ook mijn Valvestate 100w combo of mijn Fender Hot Rod.

De speakers in de 1960A zullen iets zwaarder klinken dan de speaker in mijn Hot Rod, maar daar heb jij wrs weinig last van als je metal achtige dingen speelt.

Een Marshall 1960A kan je mono (alle 4 speakers tegelijk dezelfde output) op 4 ohm of 16 ohm. Stereo (twee keer twee speakers geven eventueel verschillende outputs) kan je hem op twee keer 8 ohm zetten.

De Peavey Valveking heeft output naar 4, 8 en 16 ohm en dus kan je hem perfect op die 1960A gebruiken. Zelf zou ik gewoon mijn 1960A op 4 ohm mono zetten en dan de amp ook natuurlijk.