PDA

View Full Version : Amps: Vox Pathfinder 10, peavey of roland cube 15?



nerdyrockstar
26 september 2008, 16:13
Hallo beste mensen,

Ik ben een newbie die op zoek is naar een versterkertje voor me kamer, but I just can't choose!! :( :confused: daarbij komt ook nog dat ik ene beperkt budget heb, same old story dus.

Zelf geef ik voorkeur aan Vox Pathfinder 10, omdat ie leuk uitziet, een redelijk prijs heeft en veel goeie recensies heeft gekregen op harmony central. Maar de meeste complimentjes gaan over "clean" sound terwijl de overdrive niet zo goed uit het licht komt.

Peavey Transtube rage 258 is ook een optie, maar op harmony central was iemand die klaagde over " buzzing geluid"

en roland cube..tja:P hij heeft wel redelijke distortion enzo (zo te lezen) maaar...Idunno ...


Ik wil graag rockmuzik spelen, vooraal garage rock intereseert me enorm ( zoals Von Bondies :D , arctic monkeys) Ik neem aan dat de distortion op de amp wel van pas komt of niet? Of heb je genoeg alleen aan een humbucker op je gitaar?


Kan iemand mij helpen met kiezen? Alle adviezen/suggesties zijn welkom. excuses voor mijn beperkte kennis op dit gebied :roll:

Jellyfish00
26 september 2008, 16:18
Een humbucker alleen is niet genoeg voor distortion, komt vooral uit de versterker natuurlijk. De Cube is gewoon een prima ding, zeker als je rock speelt is de distortion gewoon goed.

Spitfire
26 september 2008, 21:19
Ha die Nargiza ;)

Ik moet je zeggen dat ik die TransTube en Pathfinder nooit gehoord heb, maar je kunt eigenlijk nooit fout zitten met een Cube. Anders moet je even wachten op gebruikerservaringen van die andere twee (of de zoekfunctie gebruiken natuurlijk).

Al gekozen wat voor gitaar het gaat worden?

Edit: en nog even over die elementen, je moet meer denken in klankkleuren dan in 'die is geschikt voor hard werk en die niet'. De mannen van Fu Manchu (Youtube maar eens) gebruikten een tijdje Fender Jaguars (de meest dun klinkende gitaren ooit) terwijl ze er wel een dikke muur van geluid mee konden maken.
Persoonlijke voorkeur is het eigenlijk.

nerdyrockstar
26 september 2008, 23:13
Een humbucker alleen is niet genoeg voor distortion, komt vooral uit de versterker natuurlijk. De Cube is gewoon een prima ding, zeker als je rock speelt is de distortion gewoon goed.


uhm, yeah u'r right... maar Roland ziet er gwn niet zo "classy"uit :) maar Roland blijft plan B. Thnx 4 advice!

nerdyrockstar
26 september 2008, 23:22
omg wtf XD Ik schrok me een beetje toen ik mijn "echte" naam zag.

Spitfire, coole naam zeg, inspired by Prodigy ;) ?

ja, Roland is idd een goeie optie, maar Vox vind ik gwn er mooier uitzien... ( die meisjes weer he...)

EN ik heb een tweedehands Vox DA15 gevonden op internet ( gekocht in 2007) maar die man wil het alleen verkopen samen met zijn Stagg gitaar, samen voor 200. maar ik heb natuurlijk niks aan een Stagg gitaar :sneaky:
het is zo moeilijk om goede tweedehands versterkers te vinden op internet:S


ik denk dat het die ene van (chineze) Jack&Danny gaat worden...Ik heb aantal goede reviews over J&D gevonden, dus...