PDA

View Full Version : Voorstelling gear



imbzy
25 september 2008, 21:51
Beste mensen,

als newbie stel ik mezelf voor. Althans, m'n gear toch.
Met ongeveer 4 jaar als autodidact kan ik toch al degelijk gitaar spelen. Als autodidact. Ik kan mezelf niet vergelijken met anderen, want dat is immers niet mogelijk. Graag wil ik jullie beoordeling over m'n apparatuur:

-Epiphone Les Paul ( Custom )
-Marshall Valvestate 8080 ( voor een spotprijsje kunnen overkopen. Voorheen had ik een kleine versie van de marshall-series )
-Digitech RP6

Dit is niet echt professioneel, maar raden jullie mij een iets aan. Ik hou erg van een zuivere, heldere klank met een soort van master of puppets- distortion. Als jullie weten wat ik bedoel hiermee.

Groeten,
imbzy.

G.G.
25 september 2008, 21:57
Graag wil ik jullie beoordeling over m'n apparatuur:


Die digitech heb ik ook gehad, wat een prutsding. Alle schakelaars gingen haperen na een tijdje. Marshall 8080 vroeger ook een tijdje geleend. Kon er niets mee.


Ps: welkom op het forum

Ace 1.15.19
25 september 2008, 22:35
En eh, hoe heet je nou eigenlijk?

Henri H
26 september 2008, 21:29
Welkom!

De Epiphone is OK (denk ik), de rest is voor verbetering vatbaar. :D
Keus genoeg, afhankelijk van je budget.
Master of Puppets sound is typisch Mesa Boogie denk ik.
Maar met een JCM800 (gemod en/of met een tubescreamer) kom je ook een heel eind.
Ik heb een Marshall JVM410H met een 1960AX (greenback celestions) en ben de laatste weken (weer opnieuw sinds 20 jaar) o.a. dit nummer aan het meespelen en ik ben erg tevreden over de sound (OD2 orange).
Het clean, de crunch en ook OD1 orange (gebruik ik voor leads) zijn ook erg goed!
Ik heb wel wat technische probleempjes gehad maar deze zijn ondertussen verholpen en qua sound hoor je mij echt niet klagen!
Ik heb nooit het geluk gehad om een Mesa te proberen ook omdat deze versterkers zo gigantisch duur zijn; voor 1 Mesa heb je 6 Marshalls!

Ik zou je aanraden om toch een jaartje ofzo gitaarles te nemen omdat je als autodidact jezelf soms verkeerde dingen aanleert.
Plectrum techniek, vingerzettingen en toonladders zijn cruciaal.
Maar ach, als je er lol in hebt kan je natuurlijk gewoon autodidact blijven.

imbzy
28 september 2008, 10:50
Bedankt voor je advies! Wat betreft de lessen, ik ben er al een tijdje op zoek, maar ik vang telkens bot. Ik moet het nu doen met online gitaar lessen! :)

Een bijkomend vraagje. Om bijkomende effecten toe te voegen; vooral rock en metal, is BOSS de aanrader? Ik heb me de MT-2 laten vertellen..

grtz

Tho
28 september 2008, 11:10
BOSS heeft prima pedalen. De MT2 is een distortion pedaal. In mijn ogen prima, mits juist afgesteld, maar wel een ruisbak hoor. Als je een vette distortion wilt moet je die eigenlijk toch uit een goeie versterker halen

Tho
28 september 2008, 11:44
Oei, dan moet je toch 's m'n pedalen gaan beluisteren als de kans er een keer is Tho. Die scheur krijg ik echt niet uit een versterker :)

Scheurpedalen van Boss zuigen big time, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ja okey ik snap wat je bedoelt ;) Maar een vette scheur puur en alleen uit een pedaal, dat vind ik niks

Henri H
28 september 2008, 11:55
Er zijn vast hele goede distortions te koop. Ook BOSS heeft best wel leuke pedalen denk ik.
Kwestie van eerst op zoek gaan (hier op gitaarnet en/of op harmonycentral.com en/of youtube) naar een paar pedalen die je aanspreken.
Vervolgens probeer je ze uit bij een gitaarzaak.
Ik heb hier weinig ervaring mee omdat ik de scheur net als Tho uit m'n amp haal.
Heb laatst iemand horen spelen met een "Carl Martin Hot Drive 'n' Boost". Dit vond ik wel een erg interessant pedaal omdat er, zoals de naam al zegt, zowel een distortion alsook een boost in zit welke je apart kunt activeren. De distortion die hier uitkwam klonk ook erg goed maar da's ook smaak natuurlijk.
Als je b.v. een JCM 800 koopt kun je ook heel goed een Tubescreamer als extra distortion/boost over je scheurkanaal gebruiken.
Wat gitaarlessen betreft: kun je niet gewoon bij de muziekschool in je woonplaats terecht? Heb ik ook gedaan en is me heel goed bevallen.

Edit: zie dat er een Carl Martin te koop staat: http://muziek.marktplaats.nl/effecten/196623255-carl-martin-hot-drive-n-boost-mk-incl-manual-en-doos.html?return=eJwljN0KgzAMhd9F0EttK%2FuhIuJ2vYc I6rBY29BENjb27ot4k%2FOdj0PAavt1VjVk9bm2GU2QhrmZmdF W1RJxCuUKaWH0AExl8NUxKXHG7u1bXYzUcszrXuf1zcvpL%2BY qODrBXbHkx6EgPUc6JO5SCazi%2B7CtU3KD1OUl9Q7J5%2BZk1 AMSuyA60v7MFIhbq7Lm9weX3jgs&df=1&fta=eNo90EtuwyAQBuC7IDVrGJ4elFXX7RUsFNwUldjI2InbyH cvWLE3CH0amJnfocFnLgeZx9jeXczEZmSUIVnimZ18Pk8DMhsZ ajDWB7Rxwr%2BQbP7yGW2akNpbwn6%2BdWO42LggUC0FtfEXhZ aNAvvzwHc3xjegH26cQm%2BHHBBOKc1nWrsJJMldO2JDaZSRIw m%2BjOGwwWco3%2BdyIaxRCjhIuZftBg3oanCYkAI0q8YPY0aB 2UzsJkwxoarJw6hk0kA1tRsXnDG51endqNCqNK9mXmY4V5qJMs taAixLTENyPrex66%2FTd62kW7JILvM4tqH33bJreX9zS1tTKI v7bT9A4h7Efr6u9xoIxee6%2FgNTEXhG&fta_ind=1&fs=1

JipStoop
28 september 2008, 12:44
SansAmp Classic is een perfect scheurpedaal :)