PDA

View Full Version : nothing else matters problemen



disse
3 maart 2003, 22:48
allo, ik speel nu een paar maanden elektrische gitaar en kon het stukje met da open snare uit nothing else matters al, maar nu ben ik er mee bezig om het helemaal te leren spelen, maar ik heb wat problemen met 2 snaren die niet onder elkaar liggen, aan te slaan, dus zou ik graag wat tips hebben, liefst geen links naar andere sites, maar gewoon wat jullie heeft geholpen.

Oohja is het mss makkelijker op een akoestische gitaar ?

Greetz
Disse

Ibanerd
3 maart 2003, 23:09
probeer hem eens zonder plectrum te spelen.....of anders kan je snaren dempen door er een vinger op te leggen, maar niet in te drukken. op een akoestische gitaar kan het ook gewoon hoor..als je wat dikkere vingers hebt is het makkelijk omdat de snaren vaak wat verder uit elkaar staan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanerd op 2003-03-03 23:10 ]</font>

Metalhead
4 maart 2003, 00:31
Ja, als je 2 snaren tegelijk moet aanslaan, lijkt het me vrij lastig met een plectrum :smile:

Maar volgens mij is er niet echt een tactiek om dat nummer te spelen... gewoon veel oefenen :razz:

hoofd
4 maart 2003, 00:45
kan wel met plectrum, je hebt toch nog je middelvinger, ringvinger en pink :smile:

musicmaniac
4 maart 2003, 08:42
Volgens die gitarist van metallica, moet je het met je vingers spelen, en die zal het wel weten ... :smile:

Negative K3 fan
4 maart 2003, 08:44
je kunt het ook hybrid picken of gewoon alleen met plectrum doen, als je het met plectrum alleen doet klinkt het alleen neit zo strak.

Electrical Storm
4 maart 2003, 08:44
Hiervoor bestaat een aparte afdeling; speeltechnieken &amp; theorie. Overigens is bijna iedereen hier denk ik wel begonnen met Nothing else Matters en iedereen kan hem zolangzamerhand wel spelen; Het is een vrij simpel liedje, waar je je als beginner gewoon even doorheen moet slaan. Het is ons ook gelukt zonder de hulp van anderen dus het al jou ook ongetwijfeld lukken. Heb geduld; zelfs Nirvana gaf mij de eerste maand problemen maar als ik daar nu op terugkijk kan ik mij dat ook niet meer voorstellen :wink:

Neals
4 maart 2003, 08:51
Met je vingers spelen kan overigens ook op de electrische gitaar.

Een hele handige tip met hoe ik het liedje heb geleerd...

Zoek eens een chord file, dan weet je welke je accoorden je moet hebben wij een stukje tekst.

disse
4 maart 2003, 10:55
Oooh maar ik speelde het al met myn vingers, maar is er een dan een manier waar ik mijn vingers moet houden, mijn hand op de brug laten rusten ofzo ? Toch al bedankt voor de tips.

Greetz
Dizzeuh