PDA

View Full Version : Peavey Bandit OD -> NS-2



JimiDylan
25 september 2008, 15:21
Hey mensen, ik heb een peavey bandit, en een recent aangeschafte ns-2. nou is mijn vraag, hoe moet ik dat ding aansluiten, als ik de ruis die van het overdrive kanaal van de bandit afkomt wil weghalen?

Swan
25 september 2008, 15:34
in de loop

JimiDylan
25 september 2008, 15:41
in de loop
Ja had ik gedaan, maar op een of andere manier reageerde hij echt amper. Vaag man...

Swan
25 september 2008, 16:27
tja t is ook niet een topamp, maar in de loop zou het moeten werken lijkt me.

JimiDylan
25 september 2008, 17:06
tja t is ook niet een topamp, maar in de loop zou het moeten werken lijkt me.
Ja ik heb wel ee hele oude hoor, nog een veel oudere model, dus de loop zou goed kapot kunnen zijn.

Mi-J'Den
25 september 2008, 23:25
Ervan uitgaande dat je Peavey een FX-loop heeft, zou het volgens mij zo moeten:

Gitaar --> NS-2 input
NS-2 send --> amp input
amp fx send --> NS-2 return
ns-2 output --> amp fx return

EDIT: die Boss site is vernieuwd en nu kan ik het pdf-je van die handleiding niet meer vinden. Maar misschien stond het er ook wel niet op voor dit pedaal, het is ook maar een vodje.

JimiDylan
26 september 2008, 13:02
Ervan uitgaande dat je Peavey een FX-loop heeft, zou het volgens mij zo moeten:

Gitaar --> NS-2 input
NS-2 send --> amp input
amp fx send --> NS-2 return
ns-2 output --> amp fx return

EDIT: die Boss site is vernieuwd en nu kan ik het pdf-je van die handleiding niet meer vinden. Maar misschien stond het er ook wel niet op voor dit pedaal, het is ook maar een vodje.
Dat ga ik vanmiddag even proberen. trouwens, net mijn jvm binnen, en daar doet hij eigenlijk precies hetzelfde, maar bovenstaande methode nog niet geprobeerd, dat komt vanavond aan de beurt.

Mi-J'Den
29 september 2008, 16:23
Just being curious: nog gelukt op de manier die ik voorstelde?

JimiDylan
29 september 2008, 17:39
Just being curious: nog gelukt op de manier die ik voorstelde?
ik ga eerst even de correcte power supply bestellen, dan ga ik het nogmaals proberen.

JimiDylan
29 september 2008, 19:58
Just being curious: nog gelukt op de manier die ik voorstelde?
Net even geprobeert, als ik hem zo aansluit begint hij als een gek hoge tonen uit te zenden, niet normaal.

Mi-J'Den
29 september 2008, 23:56
Huh, das vreemd. Heb je de Boss-adapter of een andere? Ik gebruik voor m'n NS-2 en DS-2 zo'n Boss PSA-adapter aangezien ik een enorme gil in m'n geluid kreeg met een andere (Korg) adapter.

Het idee van de Boss is zover ik begreep dat alles wat in de loop van het pedaal zit gefilterd wordt / achter de gate zit. Ik heb mijn drives en wah dus tussen de send en return zitten. Voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen ervaring met fx-loop van een versterker, en heb alles voor m'n amp zitten.

Hoe dan ook, ik meende te herinneren dat iemand 'm dus ook zo gebruikte met z'n amp, waarbij de preamp a.h.w. in de loop van de NS-2 zit.

Ff de handleiding van mijn pedaaltje opgezocht, en daar geven ze alleen voorbeelden van de NS-2 vóór de amp. Waarbij ze ofwel losse effecten ofwel een multi-effect in de loop van de NS-2 hangen. Het lijkt erop dat de NS-2 niet bedoelt is als gate bij de drive in een pre-amp.

Kijk Hier (http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=627236) anders ook even, waar er ook een aantal opties gegeven worden, waaronder diegene die z'n pre-amp in de loop van de NS-2 hangt.

Ik bedenk me trouwens dat als je FX-loop een parallelle loop is, het waarschijnlijk niet gaat werken met de NS-2 in de loop. Tenminste als je 'm zoals aangegeven wilt gebruiken tegen de ruis van je preamp.

Mocht niets helpen dan kun je een ISP decimator overwegen. Dat doe ik zelf nl. omdat ik de Boss net niet helemaal lekker vind werken. Soms als je vanuit het niets een noot aanslaat, en de gate dus opengaat, lijkt het alsof iemand supersnel een volumepedaal intrapt. Nét even vertraging in je spel. Maar behalve dat doet de Boss nog prima z'n werk, dus overstappen stel ik nog ff uit.

JimiDylan
30 september 2008, 00:01
Zoals ik inderdaad aangaf, ik gebruik een andere adapter, dus ik ga ergens deze week met de ns-2 naar de feedback om daar even zo'n adapter te halen/uit te proberen. Maaruhm, hij zou toch ook moet werken tegen de amps ruis gewoon tussen gitaar en amp? En ik heb hem in de paralelle geprobeert, ik zal hem morgen in de seriele doen. (btw ik ben nu maar overgestapt van de peavey naar de jvm, omdat ze toch allebij hetzelfde probleem vertoonde).

Mi-J'Den
30 september 2008, 00:12
Maaruhm, hij zou toch ook moet werken tegen de amps ruis gewoon tussen gitaar en amp?

Ik zou eigenlijk niet weten of het pedaal werkt zonder dat je de ingebouwde loop gebruikt, maar het lijkt erop dat ie daarvoor niet gemaakt is. Dan zou je dus bijvoorbeeld een Decimator-pedal moeten hebben. Die zet je aan het einde van je chain, voor je amp. Maar volgens mij help ik je hiermee nu niet heel veel verder. :confused:

Zijn er nog anderen op dit forum met NS-2 ervaringen die hun licht kunnen laten schijnen?