PDA

View Full Version : heb een low-noise TS-9 nodig met true bypass..



jimihattricks
25 september 2008, 14:20
Recentelijk weer eens mijn Ibanez TS-9 uit de kast gehaald om een tijdelijke pedalen tapdans te verhelpen.. en viel me meteen weer op hoe bruikbaar dat ding eigenlijk is..

helaas vielen me ook een aantal andere dingen op; hij is niet TB en (hoewel het tussen mijn oren kan zitten) had dit in een A/B test een comprimerend effect op mijn sound..

verder viel het me op dat, wanneer ik m als 'boost' gebruik (met level op 15:00u en drive helemaal dicht) er een soort hiss intrede doet die wellicht inherent is aan de manier waarop ik het pedaal dan gebruik, maar toch wat irritant is

het geneuzel over dynamic range en hoeveelheid gain en mid-hump maakt me niets uit, dat is prima, bass roll-off mag ietjes minder, maar is niet storend

dus eigenlijk zoek ik een true bypass TS-9 met wat lagere noise levels..

is dit dan een goede optie?

http://www.maxonfx.com/images/od9_mainimg_02.jpg

of zijn er goedkopere/betere alternatieven?

Bouke
25 september 2008, 14:33
Als je toch zo weinig drive gebruikt, probeer eens een Red Snapper, die heerscht in ddat gebiedje. Veel drive heeft 'ie niet, maar lekker transparant, weinig noise een een lekkere duw voor je versterker.

De maxxon ken ik niet uit eigen ervaring.

EuroCinema
25 september 2008, 15:18
Best. Tubescreamer. Evah. (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2464&PHPSESSID=0158c5f91e8ab573dba38f4071ef5806)
(Max beweert dat-ie true bypass is, maar volgens mij heeft Keeley het over "improved bypass" d.w.z. de tonesuck is niet meer waarneembaar maar het is niet TB). Net dat beetje meer laag zonder die zingende TS mids kwijt te raken. Ik ben TS-verslaafde, heb de meeste wel gehad en dit is mijn favoriet so far.

Bernardduur
25 september 2008, 16:16
Als je toch zo weinig drive gebruikt, probeer eens een Red Snapper, die heerscht in ddat gebiedje. Veel drive heeft 'ie niet, maar lekker transparant, weinig noise een een lekkere duw voor je versterker.

De maxxon ken ik niet uit eigen ervaring.

De 3 knoppige Red Snapper heerst!

the sure thing
25 september 2008, 16:48
Best. Tubescreamer. Evah. (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2464&PHPSESSID=0158c5f91e8ab573dba38f4071ef5806)
(Max beweert dat-ie true bypass is, maar volgens mij heeft Keeley het over "improved bypass" d.w.z. de tonesuck is niet meer waarneembaar maar het is niet TB). Net dat beetje meer laag zonder die zingende TS mids kwijt te raken. Ik ben TS-verslaafde, heb de meeste wel gehad en dit is mijn favoriet so far.Heb je wel eens een Fulltone fulldrive geprobeerd?

jimihattricks
25 september 2008, 16:51
Als je toch zo weinig drive gebruikt, probeer eens een Red Snapper, die heerscht in ddat gebiedje. Veel drive heeft 'ie niet, maar lekker transparant, weinig noise een een lekkere duw voor je versterker.

De maxxon ken ik niet uit eigen ervaring.

ik gebruik m als 'boost' maar ook als overdrive met de drive levels dus omhoog geschroefd..

t moet wel echt een TS-9 blijven qua sound en mogelijkheden, alleen wat meer boutique dus (zoals bv die keeley)

EuroCinema
25 september 2008, 16:56
Heb je wel eens een Fulltone fulldrive geprobeerd?
Yep. Mooi ding! De vintage stand klonk uitstekend, beetje zoals de MI AUdio Blues Pro. De extra standen voegden echter in mijn set-up niet zoveel toe (ik gebruik een RC booster voor transparant-met-een-randje en een TS voor net-ff-goorder).

jimihattricks
25 september 2008, 16:59
Yep. Mooi ding! De vintage stand klonk uitstekend, beetje zoals de MI AUdio Blues Pro. De extra standen voegden echter in mijn set-up niet zoveel toe (ik gebruik een RC booster voor transparant-met-een-randje en een TS voor net-ff-goorder).

hmmm vraag me af of het dan wel een juiste keus is.. heb mijn Blues Pro namelijk vervangen door deze TS-9 en vind ze totaal anders klinken.. voor audiofielen is de blues pro wsl transparanter en heeftie meer laag en gain etc, maar vind de TS-9 toch een beter karakter hebben voor leads en boost voor andere drive pedalen...

EuroCinema
25 september 2008, 17:07
hmmm vraag me af of het dan wel een juiste keus is.. heb mijn Blues Pro namelijk vervangen door deze TS-9 en vind ze totaal anders klinken.. voor audiofielen is de blues pro wsl transparanter en heeftie meer laag en gain etc, maar vind de TS-9 toch een beter karakter hebben voor leads en boost voor andere drive pedalen...

Oeps, dat ging over de fulldrive, heb ik even ge-edit om dat duidelijk te maken. Blues Pro vind ik een superpedaal, maar inderdaad ontbreekt dat echt zingende midden. Ik vond het vooral jammer dat-ie niet lekker werkte op hele lage gaininstellingen (en die gebruik ik nou eenmaal, tussen nul en twee). De Keeley heeft dat karakter wel. Het verlies van laag is niet zo heftig als met een stock TS-9, maar de nadruk op de vocaal aandoende midrange blijft. Testen dat ding!

jimihattricks
25 september 2008, 17:10
Oeps, dat ging over de fulldrive, heb ik even ge-edit om dat duidelijk te maken. Blues Pro vind ik een superpedaal, maar inderdaad ontbreekt dat echt zingende midden. Ik vond het vooral jammer dat-ie niet lekker werkte op hele lage gaininstellingen (en die gebruik ik nou eenmaal, tussen nul en twee). De Keeley heeft dat karakter wel. Het verlies van laag is niet zo heftig als met een stock TS-9, maar de nadruk op de vocaal aandoende midrange blijft. Testen dat ding!

alright, thanks for clearing that up :satisfie:

Bernardduur
25 september 2008, 19:39
Mijn all time favo blijft de Lovepedal eternity kloon die ik gebruik; alles wat ik in een Tubescreamer zoekt!

G.G.
25 september 2008, 20:33
Is deze TS-9 / TS-808 niets voor je.

http://www.musikding.de/product_info.php/info/p1618_Der-Screamer---Overdrive-Bausatz.html

Je zou zelfs de diodes in voetjes kunnen steken om nog meer te kunnen prutsen.

jero
25 september 2008, 20:42
De 3 knoppige Red Snapper heerst!

Ja, maar als je een typisch TS soundje zoekt, met nadruk op de midden frequenties, dan is de Red Snapper toch niet direct de eerste keuze.

jero
25 september 2008, 20:44
Mijn all time favo blijft de Lovepedal eternity kloon die ik gebruik; alles wat ik in een Tubescreamer zoekt!

Eternity is erg ok voor TS sounds, maar imho toch vooral met de drive wat open. Als pure boost vind ik hem wat minder.

Bernardduur
25 september 2008, 22:39
Eternity is erg ok voor TS sounds, maar imho toch vooral met de drive wat open. Als pure boost vind ik hem wat minder.

Hmmmmm, vond em met een LM1458 chip en met de gain op 0 erg lekker als boost...... de mid hump daarentegen is wat aanwezig :)

Hij gaint wel erg snel, dat klopt!