PDA

View Full Version : drumsampler VST



pol
25 september 2008, 14:03
Is er een goeie gratis vst instrument om drumsamples mee af te spelen ?
Ik heb maar iets vrij eenvoudig nodig, liefst wel iets waarmee ik verschillende samples random kan afspelen, zodat het toch niet zo hard opvalt dat het een sample is.

RonnyV
25 september 2008, 14:30
Drumkit from hell 2 :) EZdrummer

Ik gebruik ze in Reason. Dat produceert toch wat beter.

pol
25 september 2008, 14:41
Ik heb drumkit from hell superior al, bedoel dus een drumsampler waarin je zelf samples kan laden. dat gaat niet met EZdrummer.

bijkomende vraag, weet iemand of je in cubase meerdere vst instruments kan linken aan dezelfde miditrack ?

Humedo
25 september 2008, 14:45
Dat laatste gaat niet, 1 VST Instrument per miditrack, althans in Cubase SX3.

pol
25 september 2008, 14:47
da's op zich niet zo heel erg, ik kan de track wel kopieren, maar zou het iets handiger maken als ik drums aan het editten ben, is nogal vervelend als de basdrums en snare op 1 track zitten, en de rest op de andere...

HaroldA
25 september 2008, 15:07
Ik heb drumkit from hell superior al, bedoel dus een drumsampler waarin je zelf samples kan laden. dat gaat niet met EZdrummer.
Zijn DFH en EZdrummer gratis???


bijkomende vraag, weet iemand of je in cubase meerdere vst instruments kan linken aan dezelfde miditrack ?
Je kunt per noot aangeven naar welke output hij moet gaan (geloof ik).

RonnyV
25 september 2008, 15:13
Ik heb drumkit from hell superior al, bedoel dus een drumsampler waarin je zelf samples kan laden. dat gaat niet met EZdrummer.

bijkomende vraag, weet iemand of je in cubase meerdere vst instruments kan linken aan dezelfde miditrack ?

Ik weet niet precies wat je van plan bent ;-) maar ik zou zeggen laad gewoon een drumkit in, desnoods in battery ofzo.

pol
25 september 2008, 15:15
Zijn DFH en EZdrummer gratis???


nee, maar ik zoek nog een extra sampler voor bijkomende kick, snare en tomsamples, als dat gratis kan, zoveel te beter :)

ik had al fx-expansion dr-008 gevonden, iemand ervaring mee ?

wat ik van plan ben is drumkit from hell superior gewoon te blijven gebruiken, maar eventueel de basdrums, snare, toms... te vervangen door andere samples die ik zelf ga opnemen of zoeken op het net.

en battery is ook vrij duur.

RonnyV
25 september 2008, 15:18
Ik barst van de samples... ;) zeg maar wat je wilt hebben

pol
25 september 2008, 15:19
kicks, snares & toms, liefst dan nog verschillende opnames van dezelfde zodat ik ze kan randomizen voor een realistischer effect, want altijd dezelfde snare en tomslag valt nogal hard op.

HaroldA
25 september 2008, 15:21
nee, maar ik zoek nog een extra sampler voor bijkomende kick, snare en tomsamples, als dat gratis kan, zoveel te beter :)
Heb je al eens naar http://www.linuxsampler.org gekeken? Is de gratis open-source tegenhanger van Gigasampler en kan dus ook .gig'jes e.d. laden... (o.a. random samples!)

Oja, ook al heb ik het zelf nooit geprobeerd, ondanks de naam schijnt Linux Sampler ook op Windows te draaien alhoewel Windows eigenlijk niet geschikt is voor real-time audio, maar da's een ander verhaal ;)

RonnyV
25 september 2008, 15:21
kicks, snares & toms

En die wil je gewoon als losse samples in een sampler vst of drumkit achtig progje laden? om een backing track mee te maken ofzo?
geen cymbals?

Ik gebruik zelf geen cubase maar reason, maar er zit toch standaard in cubase zon dr nogwat drumplayer vst? daar kun je gewoon de verschillende samples in laden dan.

pol
25 september 2008, 15:26
de cymbalen haal ik wel van drumkit from hell.
in cubase zit standaard geen sampler, wel en drum vst, maar daar kan je zelf geen samples inladen, dat zijn van die standaard dance kicks & snare's, klinkt totaal niet realistisch.

RonnyV
25 september 2008, 15:42
ooh ok, ik dacht dat je daar zelf ook samples in kon laden...

Download reason en gebruik de redrumkit lekker makkelijk :)
of anders een gratis tracker programma...zoals renoise...

pol
25 september 2008, 16:08
ja bedankt, maar da's mijn vraag niet, ik zoek een vst instrument voor in cubase, heb geen zin om al mijn nummers om te zetten voor een ander opname programma en nog aan te leren hoe dat allemaal werkt.

de midi drumeditor + tempotrack zou ik ook nogal missen.

tidalwave_sideburns
26 september 2008, 10:34
Loopazoid! (http://www.loopazoid.com/products/instruments/instruments.htm)

freeware, makkelijk in het gebruik, doet precies wat je wil, nl een sample afspelen als je in je midi track een bepaalde noot invoert.

pol
30 september 2008, 20:13
Dat laatste gaat niet, 1 VST Instrument per miditrack, althans in Cubase SX3.

het gaat dus wel, net gevonden hoe, cubase SX3 heeft nog 4 sends, dus je kan met in noot 5 verschillende instrumenten tegelijk afspelen

+ in de drummap kan je idd per noot kiezen naar welke uitgang die moet.

schitterend toch, die midi opties.

Humedo
9 oktober 2008, 13:09
Ah dat laatste (uitgang kiezen per midi noot) is wel cool, eigenlijk zou ik dat moeten weten. Wat betreft die sends, dat snap ik niet helemaal.

Ikzelf kopieer gewoon de miditrack wanneer ik meerdere VST instruments wil gebruiken op dezelfde track en pas die vaak ook nog aan. Dat kan inderdaad veel meer werk zijn, maar het is ook een stuk overzichtelijker werken denk ik.

Neemt niet weg dat je een paar leuke ideetjes hebt geopperd, zal het vanavond es checken :).